یکشنبه 16 خرداد 1400
تکنیک پاس - ویژگیهای یک پاس خوب

تکنیک پاس

یکی از مهمترین تکنیکهایی که باعث رشد و تعالی یک تیم و یا بالعکس می باشد تکنیک پاس است که میتواند یکی از موثرترین آموزش ها برای مربیان و بازیکنان باشد.و…

معمولا ۷۵% از مواقعی که توپ دراختیار یار خودی قرار دارد صرف انواع پاس ها به هم تیمی ها ودر سایر موارد صرف دریبل یا باقی تکنیکها میشود . از اینرو لازم می بینیم شروع مبحث آموزش را از تکنیک پاس آغاز کنیم .

تعریف پاس کامل:

یک پاس آن زمان کامل است که گیرنده پاس بتواند براحتی ازآن استفاده نماید پاس خوب باعث ارتباط مناسب بین بازیکنان شده درنتیجه اعتمادبه نفس تیم رابالا می برد بنا بر این هیچ چیز زودتر از پاس های بی دقت تیم و بازیکن را خراب نمی کند .

ویژگیهای یک پاس خوب :

۱- ساده باشد ۲- با فریب توام باشد ۳- دقیق باشد ۴- سرعت لازم را داشته باشد ۵- زمان ارسال مناسب باشد.

 

لازمه پاس ماهرانه ۳چیزاست :

۱- تکنیک( بازیکنان با تکنیک بالا توانایی ارسال پاس هایی مناسب در راستای تاکتیک تیمی که توام با فریب حریف باشد را دارند) ۲-انتخاب( انتخاب سریع در نوع و مسیر پاس باعث به هم ریختن تمرکز تیمی حریف میشود) ۳-ارسال مناسب و به موقع (شاید شما بازیکنان کمی پیدا کنید که بتوانند پاسهای باصطلاح طلایی در شرایط خاص بازی بدهند . البته ارسال مناسب و بموقع مختص به عده خاصی نیست و تمامی بازیکنان باید از این توانایی حداقل بهره را دارا باشند که با تمرینات خاص میسر می گردد)

 

انتخاب پاس به پنج عامل دیگر محتاج است :

۱- آگاهی محیطی نگاه قبل از دریافت توپ به محیط وپیداکردن افراد ۲- محل استقرارهم بازیان ۳- نقاط مختلف زمین(هراندازه به دروازه خودنزدیک می شویم درصد اطمینان پاس باید بیشتروهراندازه به دروازه حریف نزدیک می شویم می توان از پاسها یی با ریسک بیشتر استفاده کرد) ۴- به اهداف تاکنیکی تیم ارتباط داشته باشد ۵- به قابلیتهای تکنیکی بازیکن توجه گردد

همچنین پاس دارای اشکال مختلف میباشد که بسته به کار برد آن استفاده و آموزش داده می شود

به عنوان مثال پاسهای بیرون پا علاوه بر خصوصیات خاصی که دارد اغلب موارد خالق صحنه های بسیار زیبا نیز می باشد که در مباحث بعدی مفصلا به اشکال پاس می پردازیم.

اما قبل از آموزش نحوه پاس چند مطلب مهم وقابل توجه مربیان :

* اگر بازیکنی توانایی ارسال پاس کوتاه را با شرایط پاس خوب که در بالا ذکر شد را ندارد حتما در ارسال پاس های بلند نیز دچار مشکل خواهد بود . * اگر بازیکنی توانایی ارسال پاس خوب در شرایط بدون حضور حریف را ندارد حتما حضور یک یا دو حریف او را دچار مشکل خواهد کرد . * اگر بازیکنی توانایی پاس بادقت وحفظ خونسردی خود را در شرایط تمرینی وعادی ندارد در شرایط مسابقه دچار مشکل خواهد بود.

* قابلیتهای بازیکنان خود را در ارسال انواع پاسها بشناسید و بر روی آنها کار کنید تا در مسابقات بتوانید آنهارا در کنار هم مکمل هم کنید.

 

 

 

 

دسته بندی : مقالات فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

مهدیه : من پاس رو خیالی کج میزنم
3 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
7 0
سلام کاربر عزیز شما برای بهتر شدن پاس و سایر تکنیک های فوتبال باید بصورت حرفه ای و زیر نظر مربی کار کنید که بتونید به تمامی تکنیک ها مسلط بشید . شما میتونید داخل بخش ثبت نام مدرسه فوتبال بصورت راگان ثبت نام کنید و از تست و 2 جلسه رایگان تمرین بهره مند بشید . موفق باشید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone