چهارشنبه 6 مرداد 1400
فیلیپه کوتینیو کوره‌یا - زندگینامه و معرفی فیلیپه کوتینیو کوره‌یا

فیلیپه کوتینیو کوره‌یا - زندگینامه و معرفی فیلیپه کوتینیو کوره‌یا 

فیلیپه کوتینیو کوره‌یا یکی از بازیکنان مطرح فوتبال است که اهل کشور برزیل بوده و ما همواره او را با نام کوتینیو می شناسیم. او که هم اکنون در تیم باشگاهی بارسلونا توپ می زند، به خوبی توانسته در طی چندین سال گذشته نمایش خارق العاده ای از خود بر جای بگذارد؛ به گونه ای که باشگاه های بسیار زیادی خواهان به خدمت گرفتن او بودند، اما خود او در نهایت تیم بارسلونا را انتخاب نمود.

کوتینیو 172 سانتی متر قد دارد و در پست هافبک هجومی یا وینگر توپ می زند. او همواره علاقه خاصی به شماره 7 دارد و در اکثر تیم هایی که به میدان رفته، پیراهن این شماره را بر تن کرده است.

 

فیلیپه کوتینیو کوره‌یا

 

دوران کودکی و نوجوانی فیلیپه کوتینیو

فیلیپه کوتینیو کوره‌یا در 12 ژوئن 1992 در ریو دو ژانرو در کشور برزیل چشم به جهان گشود. کوتینیو از همان دوران کودکی علاقه بسیار زیادی به توپ فوتبال داشت، به گونه ای که تنها وقتی که 7 ساله بود، یعنی در سال 1999 تمرینات خود را در فوتبال سالنی و فوتسال آغاز کرد و در تیم منتخب شمال ریو مشغول به فعالیت شد. کوتینیو در همان سال نیز برای تیم واسکو دوگاما به میدان رفت و در سال 2000 رسما به عضویت این تیم درآمد؛ در ادامه نیز توانست چند عنوان قهرمانی را در رده جوانان همراه با این تیم به دست آورد.

اما با وجود تمام این ها شاید نقطه عطف زندگی او که باعث شد به فوتبال روی آورد را می توان دقیقا زمانی دانست که به پیشنهاد مربی اش به فوتبال و زمین چمن وارد شد و به عنوان مهاجم شروع به بازی کرد؛ اما درخشش نه چندان خوب او باعث شد تا دوباره به پست اصلی خود یعنی همان هافبک دفاعی روی آورد.

 

فیلیپه کوتینیو کوره‌یا

 

آغاز فعالیت حرفه ای

کوتینیو در سال 2008 طی یک قرارداد کاملا حرفه ای و برای اولین بار با واسکو به توافق رسید و تمرینات خود را با این تیم به صورت کاملا منظم آغاز کرد. او پس از رسیدن به سن 17 سالگی، در تاریخ 19 ژوئن سال 2009 به سری B رفت و توانست با این تیم به عنوان قهرمانی سری B دست پیدا کند و به سری A صعود کند.

کوتینیو در این مدت آنقدر خوش درخشید که در سال 2010 مسئولان باشگاه اینتر تنها زمانی که او 18 سال سن داشت، خواهان به خدمت گرفتن او شدند. سالی که برای او پر از موفقیت و امید بود؛ زیرا دقیقا در همان سال به تیم ملی کشورش دعوت شد و درخشش خود را برای همگان به نمایش گذاشت.

کوتینیو همچنین در همان سال اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را نیز، همراه با این تیم تجربه کرد و اولین گل خود را با پیراهن اینتر، در سال 2011 با يك ضربه آزاد مستقيم در ديدار مقابل فيورنتينا كه با برد 3 بر 1 اينتر همراه بود، به ثمر رساند.

 

فیلیپه کوتینیو کوره‌یا

 

وی در 30 ژانويه 2012 تا پايان فصل 12/2011 به طور قرضي در اسپانيول بارسلونا، در ليگ دسته اول اسپانيا بازي كرد تا تجربه بيشتري در این مسیر كسب كند. بعد از گذشت اين زمان با تجربه كافي به اينتر بازگشت؛ به طوري كه در فصل 13/2012 به طور مستمر براي تيمش به ميدان رفت. در اواخر اكتبر سال 2012 بود که در ديدار تيمش مقابل پارتيزان بلگراد در ليگ اروپا دچار مصدومیت شد و به همین خاطر تا چند هفته از ميادين فوتبال دور ماند.

در ژوئن سال 2013 طی یک تغییر بزرگ به تیم لیورپول انگلیس پیوست و توانست در دومین بازی خود گلزنی کند. کوتینیو در این مدت واقعا درخشش قابل توجهی داشت؛ به گونه ای که به واسطه توانای ها و تکنیکی خاص خود از سوی هواداران و همچنین هم تیمی هایش لقب جادوگر کوچک را دریافت نموده بود. او همچنین توانست در فصل بعد در زمره ی برترین بازیکنان سال لیگ جزیره قرار گیرد.

 

کوتینیو در 6 ژانويه سال 2018 به بارسلونا منتقل شد. وي با اين تيم قراردادي تا 30 ژوئن 2023 به امضاء رساند. رسانه ‌هاي اسپانيايي و بريتانيايي هزينه نقل و انتقال وي را حداقل 120 ميليون يورو برآورد ‌كرده اند؛ كه اين رقم با احتساب پرداخت‌ هاي وابسته به موفقيتش، مي‌ تواند تا 160 ميليون يورو نيز برسد. مبلغي كه وي را بعد از نيمار برزيلي به دومين بازيكن گران ‌قيمت دنيا تبديل كرده است.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone