ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال آث میلان

باشگاه فوتبال آث میلان

محل احداث : ایتالیا ، میلان
سال تاسیس :1899
لیگ :سری آ

 

باشگاه فوتبال آث میلان

 

این باشگاه بدست آلفرد ادواردز و هربرت کیلپین انگلیسی تاسیس شد و بدلیل انگلیسی بودن موسسان باشگاه نام باشگاه از تلفظ میلانو به شکل میلان ثبت شد. تیم این باشگاه با کسب هفت عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا از پرافتخارترینهای ایتالیا در اروپاست. میلان با ثبت هجده عنوان قهرمانی به نام خود در یوفا و فیفا چهارمین باشگاه موفق در جهان است .این تیم پنج بار در جام حذفی ایتالیا وشش بار در جام حذفی ایتالیا قهرمانی را از آن خود کرده است . این در مجموع با بدست آوردن چهل و هشت جام بعد از رئال مادرید پرجام ترین تیم اروپاست .

 

باشگاه فوتبال آث میلان 

در 1986 باشگاه توسط برلوسکونی خریداری شد و باشگاه با شکوفایی مجدد خود راه اندازی شد. میلان در اوایل قرن بیست ویکم از پرقدرت ترین باشگاه های جهان و اروپا شناخته می شد. در ان دوره سه بار به فینال اروپا راه یافت که در یکی از آنها توانست با شکست دادن یوونتوس با ضربات پنالتی برای ششمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود . سپس بعد از آن در بازی با تیم اسپانیایی دپورتیولاکرونیایر و شکست این تیم توانست برای هفدهمین بار قهرمان سری آ شود .

 

سال2007 از بهترین فصول برای میلان بود . این باشگاه در شرایطی به نیمه نهایی راه یافت که با سه تیم انگلیسی روبه رو بود . در بازی رفت از دور نیمه نهایی منچستر یونایتد با نتیجه سه بر دو میلان را شکست داد . سپس میلان بازی برگشت را با نتیجه سه بر صفر به سود خود به پایان رساند . در آن زمان محل برگزاری در ورزشگاه المپیک آتن بود که در همان زمان میلان توانست باشگاه سویا را شکست داده و برای پنجمین بار سوپر جام اروپا را بدست آورد .در پایان همین سال با شکست بوکا جونیورز برای نخستین بار جام معتبر بین المللی را فتح کرد.

 باشگاه فوتبال آث میلان

 

ورزشگاه سن سیرو
گنجایش : 75923 نفر
این استادیوم ، ورزشگاه تیم های اینتر و آث میلان می باشد . بزرگترین ورزشگاه ایتالیاست . شهرداری میلان برای تجلیل از کاپیتان سابق میلان جوزپه مه اتزا نام ورزشگاه را تغییر داده و نام وی را برای آن انتخاب کردند. بسیاری از بازی های ایتالیا در همین ورزشگاه برگزار می شود . یوفا به تمام ورزشگاه ها با توجه به کیفیت آنها امتیازی برای استادیوم ها در نظر می گیرد که این ورزشگاه نمره پنج از پنج را دریافت کرده است .

 

باشگاه فوتبال آث میلان

 

این تیم را از ابتدا با پیراهن های مشکی میتوان بخاطر آورد و تفاوت های آن فقط با تغییر تعداد خطوط نمایان شد .هربرت کیلپین رنگ قرمز را به نماد شیطان و رنگ مشکی برای نشان دادن ترس حریفان انتخاب کرده بود و به همین دلیل به بازیکنان تیم روسونری نیز می گفتند . لباس دوم تیم سفید بود و با این لباس شش بار فینال را با قهرمانی پشت سر گذاشت . پیراهن سوم باشگاه با رنگهای سیاه، زرد ، طلایی و آبی و قرمز کمتر از آن استفاده شده است .

 

باشگاه فوتبال آث میلان

 

جانی ریورا توانست به عنوان دومین ایتالیایی و اولین بازیکن میلان برنده توپ طلای اروپا شود. در مجموع میلان توانست بدست شش بازیکن ، هشت توپ طلا را بدست آورد و در رده ی اول ایتالیا و همچنین رده ی سوم اروپا قرار بگیرد .میلان پس از رئال مادرید بیشترین جام بین المللی را در بین تیم های اروپایی برده است و دومین باشگاه پرافتخار اروپا بحساب می آید. بزرگترین و به یادماندنی ترین قهرمانی میلان در برابر مودنا بدست آمد که در آن دیدار سیزده بر صفر توانست مودنا را شکست بدهد.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone