دوشنبه 4 اسفند 1399
علل و ریسک فاکتور های شین اسپلینت

علل و ریسک فاکتور های شین اسپلینت
شین اسپلینت آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد و مکرر در طول زمان هستند . شین اسپلینت اغلب در افرادی اتفاق می افتد که :
- تمرینات خود را شدت بخشند . تغییر ناگهاینی تمرینات از جمله افزایش حجم یا شدت آن می تواند باعث ایجاد درد شین اسپلینت شود . بروز شین اسپلینت در اوایل فصل ورزشی ، زمانی که افراد تمرینات خود را شروه و یا شدن می دهند بسیار شایع می باشد .
- هایپر پرونیشن یا چرخش مچ پا به داخل دارند . چرخش شدید مچ پا به داخل سبب وارد شدن تمام وزن بدن به قسمت های داخلی کف پا می شود . این عارضه سبب افزایش بارگذاری بیرون ازمرکز بر عضلات سولئوس و تیپالیس خلفی ساق پا شده و می تواند به درد شین اسپلینت شود .
- کف پا صاف دارند . افرادی که کف پای صتف دارند همانند افرادی که چرخش مچ پا به داخل دارند استرس بیشتری به ناحیه داخلی کف پایشان وارد می شود .
- طول پا کمی کتفاوت است . ممکن است افراد طول پاهایشان کمی کتفاوت باشد و از آن اطلاع نداشته باشند . اختلاف طول می تواند سبب ایجاد مشکلاتی در بیومکانیک دویدن شود و منجر به شین اسپلینت یا سایر آسیب های ناشی از استفاده مکرر گردد.
- کفش نامناسب می پوشند . کفش های ورزشی که نقطه اتکا و حفاظت کافی فراهم نمیکنند می توانند سبب ایجاد شین اسپلینت شوند .
- بر روی سطح سخت می دوند . دویدن بر روی سوح سخت مانند پیاده روی های بتونی بر سیستم عضلانی اسکلتی تاثیر گذاشته و می تواند منجر به شین اسپلینت شود .
- بر روی سطوح ناهموار می دوند . دویدن در مسیر های پیاده روی ناهموارد یا پیاده روی می تواند کشیدگی های عضلانی و در نتیجه شین اسپلینت شود .
- روش نادرستی برای دویدن دارند . دونده ای که فرم بدن ضعیفی داشته باشد ، استرس و کشیدگی بیشتری بر سیستم عضلانی اسکلتی خود وارد می کن د ، که می تواند باهث ایحاد شین اسپلینت شود .
فردی که از شین اسپلینت رنج می برد ممکن است تنها یکی از ریسک فاکتور های ذکر شده یا همه آنها را داشته باشد .

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone