یکشنبه 19 بهمن 1399
دروازه بان - خصوصیات دروازه بان

دروازه بان
بهترین دروازهبانها فرز و چالاك هستند و واکنشهاي سریعی دارند. به عنوان یک دروازهبان وظیفه اصلی شما جلوگیري از ورود توپ به دروازه است. هنگام نجات دروازه همه قسمتهاي بدن میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. اما قسمت مهم همیشه دستهایتان خواهد بود. هنگام گرفتن یک توپ بلند دستهایتان را با انگشتان باز و شستهاي به هم چسبیده به شکل w در آورید. ساعد شما طوري باید خم شده باشد که قدرت توپ را بگیرد.

 

متوقف کردن توپ
یک دروازهبان همیشه باید براي گرفتن توپهاي بلند پرش کند. اگر نتوانستید شوت بلند را دریافت کنیـد بـا
مشتهاي خودتان توپ را به بیرون بزنید. براي شوتهایی که بالاتر از سینه هسـتند بـدنتان را روبـروي تـوپ قـرار دهید دستان خود را به شکل یک فنجان به دور توپ حلقه کنید و توپ را بگیرید و در مورد شوتهایی که غیر قابل دسترس هستند شیرجه بزنید و به کف دست طوري زاویه بدهید تا توپ از کنار تیـر عمـودي یـا افقـی بـه بیـرون فرستاده شود. دروازهبانان براي متوقف کردن توپ نیاز به پیشبینی مسیر حرکت توپ و انجام حرکات سریع دارند.

 

دستورات دروازه بان
یک دروازهبان باید به بازیکنان دفاع دستورات لازم را بدهد. دانستن این که بازیکنان دفاع چـه موقـع تـوپ را باید به عقب و به سمت دروازهبان پاس بدهند اهمیت زیادي دارد.
بازي موقعیتی چون دروازهبان همیشه بین توپ و گل قرار دارد لازم است که همیشه بر روي توپ متمرکـز باشـد. اگـر یـک مهاجم به طرف دروازه ضربه میزند تنگتر کردن زاویه بسیار اهمیت دارد. این بدین معنی است که کمکم به طرف توپ حرکت کرده و قسمت کمتري از دروازه را در مقابل مهاجم قرار دهید.

 

 

 

دسته بندی : مقالات فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone