یکشنبه 16 خرداد 1400
پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا

پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا
پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا دو صدمه شایع هستند که می تواند سبب درد شدیدی شوند. مفصل مچ پا شامل یک سری از رباط ها، ماهیچه ها و تاندونهای بهم پیوسته است که همه آنها می توانند در معرض پیچ خوردگی یا کشیدگی حاد یا مزمن قرار بگیرند.
طراحی پیچیده مچ پا باعث می شود در مقایسه با سایر مفاصل بدن، مفصل نسبتا پایدارتری ایجاد شود و این پایداری برای عملکرد آن ضروری است. مچ پا در مراحل مختلف پیاده روی ۱/۵ برابر وزن بدن را حفظ می کند و در هنگام دویدن یا پریدن تا ۸ برابر وزن بدن را تحمل می کند.

در هنگام حرکات شدید ریسک آسیب پذیری مچ پا افزایش پیدا می کند، بخصوص هنگامی که چرخش بسیار بیشتر از دامنه حرکتی طبیعی باشد. آسیب های مچ پا معمولا به دلایل ذیل رخ می دهند: | . صدمه حاد که باعث می شود مفصل مچ پا فراتر از محدوده طبیعی حرکت خود جابجا
شود، مانند آسیب های ورزشی یا افتادن از لبه جدول یا پله. • صدمات شدید ناشی از استفاده بیش از حد، مانند فرودهای مکرر که در ورزش هایی مانند
دویدن در مسافت های طولانی و بسکتبال رخ می دهد.

 

وجه تمایز پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا

علیرغم این که بسیاری از علائم و روشهای درمانی برای پیچ خوردگی و کشیدگی مچ پا مشابه است، اما در واقع، هر یک بافت های مختلف بدن را درگیر کرده و بطور معمول دلایل متفاوتی دارند.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone