یکشنبه 16 خرداد 1400
علائم سندرم تونل تارسال

علائم سندرم تونل تارسال

بیماران مبتلا به سندرم تونل تارسال یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه می کنند:
• سوزن سوزن شدن، سوزش یا حسی شبیه به شوک الکتریکی . کرختی و بی حسی
• درد تیز علائم معمولا در قسمت داخلی مچ پا و یا در کف پا احساس می شوند. در برخی افراد، بعضی از علائم و فقط در یک ناحیه خاص ایجاد می شود. در برخی دیگر، علائم ممکن است تا پاشنه، قوس پا، انگشتان و حتی ساق پا گسترش یابد.
گاهی علائم این سندرم بطور ناگهانی ظاهر می شود. علائم این سندروم غالبا با استفاده بیش از حد از پا مانند ایستادن طولانی مدت، پیاده روی، ورزش و یا شروع یک برنامه ورزشی جدید ایجاد و یا تشدید می شوند. 
در صورت بروز هر یک از علائم سندرم تونل تارسال بهتر است درمان سریعتر شروع شود. در صورت عدم درمان، دامنه آسیب افزایش پیدا می کند و می تواند منجر به آسیب دائمی عصب شود. علاوه بر این، از آن جایی که علائم سندرم تونل تارسال ممکن است با سایر صدمات این ناحیه اشتباه گرفته شود، معاینه دقیق ضروری است تا تشخیص درست صورت گرفته و درمان مناسب آغاز می شود . تشخیص سندرم تونل تارسال پزشک، پا را معاینه می کند تا اگر احتمالا ناحیه ای بی حس شده باشد آن را پیدا کند. همچنین، در
طول معاینه به عصب ضربه وارد می کند تا علائم بیمار را بررسی کند. با لمس پای بیمار اگر توده ای در پا ایجاد شده باشد نیز مشخص می گردد.
اگر پزشک به وجود توده در پا مشکوک شود و یا درمان های اولیه باعث بهبودی بیمار نشوند، درخواست تصویر برداری پیشرفته می دهد. تست های ارزیابی مشکلات عصب از جمله الكترومیوگرافی و سنجش سرعت هدایت پیام عصبی نیز ممکن است انجام شوند.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone