یکشنبه 5 ارديبهشت 1400
علائم فاشیت پلانتار

علائم فاشیت پلانتار

علائم فاشیت پلانتار اغلب در طی یک یا چند روز ظاهر می شوند. بطور مثال، ممکن است فرد برای قدم زدن بیرون برود و متوجه درد شدید ناگهانی در یک پاشنه پا شود که پس از مدتی از بین می رود، اما در طول تمرینات بعدی بدتر می شود. علائم فاشیت پلانتار در ادامه شرح داده می شوند.

 

درد شدید پاشنه:

درد حاد در قسمت داخلی پاشنه پا (دقیقا در پشت قوس کف پا) از ویژگی های بارز فاشیت پلانتار است.

 

درد پس از استراحت طولانی مدت:

هنگام بیرون آمدن از رختخواب در صبح یا بلند شدن از روی صندلی بعد از نشستن طولانی مدت، درد معمولا قابل توجه است. این درد به این دلیل رخ می دهد که در هنگام استراحت پلانتار فاشیا کوتاه می شود. قدم زدن و ایستادن برای مدت کوتاه معمولا باعث کشیدگی پلانتار فاشیا شده، بنابراین درد کاهش یافته و یا بطور کلی از بین می رود.

 

درد بعد از فعالیت طولانی مدت:

همانطور که استراحت طولانی مدت می تواند باعث سفت شدن پلانتار فاشیا شود، فعالیت طولانی مدت نیز می تواند باعث کشیدگی، ضعف و در نتیجه درد شود.

 

حساسیت پاشنه پا:

فشار دادن پاشنه پا باعث درد می شود. | درد هنگام چرخاندن: چرخاندن پا و انگشتان پا به سمت بالا و به سمت ساق (دورسی فلکشن )، ممکن است ناراحت کننده یا دردناک باشد. اگر شخص دچار سختی تاندون آشیل نیز باشداین علائم شدیدتر می شوند.

 

سوزش پا:

گاهی اوقات افراد احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در پای آسیب دیده را گزارش می دهند، که احتمالا نشان دهنده تحریک یا فشار عصبی است.

 

لنگیدن:

فرد ممکن است هنگام راه رفتن سعی کند از قرار گرفتن وزن بر روی پاشنه آسیب دیده خودداری کند.
محققان تخمین می زنند که تقریبا یک سوم بیماران مبتلا به فاشیت پلانتار، آن را در هر دو پا مشاهده می کنند. اما اغلب افراد فقط در یک پا دچار آسیب می شوند.
علائم فاشیت پلانتار اغلب پس از تغییر در روال فعالیت های فرد ظاهر می شود. برای مثال، پوشیدن کفش های جدید، کار بیشتر یا ورزش بر روی یک سطح جدید.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone