چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400
نظرات کاربران | چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 | بازگشت به لیست مقالات » ( 0 )
علائم مربوط به درجات مختلف انگشت چمنی

علائم انگشت چمنی

انگشت چمنی به تدریج و به دلیل استفاده بیش از حد می تواند رخ دهد. همچنین، ممکن است به طور ناگهانی و در اثر آسیب حاد ایجاد شود. تورم، درد و حساسیت کف پایا مفصل متاتارسوفالانژیال (MTP انگشت شست پا از علائم معمول انگشت چمنی هستند. شاید بازیکن هنگام چرخش و دویدن از درد شکایت کند.
علائم و میزان درد با شدت آسیب دیدگی پا مرتبط است. برخی از ورزشکارانی که مبتلا به انگشت چمنی هستند فعالیت های ورزشی خود را با ناراحتی جزئی ادامه می دهند، در حالی که برخی دیگر قادر به اعمال وزن روی پای آسیب دیده نیستند و در راه رفتن مشکل دارند. اکثر مبتلایان به انگشت چمنی، بدون نیاز به جراحی درمان می شوند.

 

علائم مربوط به درجات مختلف انگشت چمنی

 

درجه ۱ 
و شایع ترین درجه آسیب دیدگی انگشت چمنی : علائم خفیف و تورم جزئی و حساسیت محدود و اغلب بدون کبودی پوست

 

درجه ۲

علائم متوسط و حساسیت و تورم انتشار یافته و محدود شدن حرکات انگشت شست پا و ایجاد کبودی خفیف و لنگیدن فرد هنگامی که وزن بر روی شست پا می افتد و شدت یافتن علائم طی ۲۴ ساعت

 

درجه ۳
علائم شدید و تورم قابل توجه و درد در هنگام لمس و محدود شدن حرکات انگشت شست پا و نمی توان وزن را بر روی پای صدمه دیده انداخت و کبودی بصورت پراکنده به فردی که مشکوک به آسیب دیدگی پا چمنی است، توصیه می شود بسته به شدت میزان آسیب و مدت ماندگاری علائم به پزشک مراجعه کند.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone