پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400
علل و ریسک فاکتورهای انگشت چمنی

علل و ریسک فاکتورهای انگشت چمنی

انگشت چمنی هنگامی ایجاد می شود که مفصل متاتارسوفالانژیال (MTP انگشت شست پا، تحت فشار قرار گیرد. به عبارت دیگر، این آسیب زمانی اتفاق می افتد که پاشنه پا از زمین بلند و نیرو به انگشت شست وارد شود.
این آسیب ممکن است در همه افراد ایجاد شود اما ورزشکاران مستعد ترند. کفش های نرم که جلوی پا را به خوبی محافظت نمی کنند و سطوح سخت ورزشی مانند چمن مصنوعی دو عامل اصلی ایجاد این گونه صدمات هستند.

 

چند ریسک فاکتور ایجاد انگشت چمنی عبارتند از:

شرکت در ورزش های خاص : انگشت چمنی یک مصدومیت ورزشی شایع بین بازیکنان

فوتبال، بسکتبال، راگبی و هاکی است. ممکن است انگشت چمنی در هنگام هر فعالیتی که قسمت جلوی پا روی زمین کاشته شده و پاشنه پا بلند شود، رخ دهد. .

سطوح مصنوعی: رایج شدن چمن مصنوعی در دهه ۱۹۶۰ باعث شده است که تعداد صدمات وارده به اولین مفصل MTP افزایش یابد. در مطالعه ای که بر روی ۸۰ بازیکن لیگ ملی فوتبال انجام گرفت، مشاهده شد که ۴۵٪ از ورزشکاران در طول فعالیت حرفه ای خود دچار انگشت چمنی شده اند و ۸۳٪ از این صدمات بر روی سطوح مصنوعی
رخ داده است.

کفش های تخت نرم: کفش ها به شدت انعطاف پذیر و سبک شده اند و از قسمت جلوی پا به خوبی نمی توانند حفاظت کنند. با آگاهی از این عوامل خطرساز، ورزشکاران ممکن است پوشیدن کفش های سفت و سخت از جمله استوک را به کفش های نرم و سبک مانند کفش های تنیس ترجیح دهند و با تغییر سطوح بازی از آسیب جلوگیری کنند.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone