چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400
نظرات کاربران | چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 | بازگشت به لیست مقالات » ( 0 )
درمان متاتارسالژیا

درمان متاتارسالژیا

اقداماتی مانند استراحت، تغییر کفش یا استفاده از کفی های متاتارسال ممکن است تنها کارهایی باشد که بیمار برای رفع علائم این عارضه نیاز دارد.

در موارد نادر، هنگامی که درد با اقدامات مذکور تسکین پیدا نکند و علائم متاتارسالژیا با سایر مشکلات پا از جمله انگشت چکشی پیچیدگی بیشتری بیابد، ممکن است جراحی برای درست قرار دادن استخوان ها در جای خود پیشنهاد شود.

برای کاهش درد متاتارسالژیا، می توان از روش های زیر کمک گرفت:

1- استراحت: با استرس وارد نکردن به پا می توان از آسیب دیدن بیشتر آن جلوگیری کرد.
بیمار باید پس از راه رفتن و ایستادن پای خود را مدتی بالا نگه دارد. شاید لازم باشد ورزشکاران برای مدتی ورزش های سنگین را کنار بگذارند و فقط به ورزش های سبک تر مثل شنا یا دوچرخه سواری بپردازند.

2- گذاشتن یخ بر روی ناحیه آسیب دیده: می توان بر روی ناحیه آسیب دیده روزی چند مرتبه به مدت ۲۰ دقیقه یخ قرار داد. برای محافظت از پوست باید یخ را در حوله نازک
پیچید.
3- استفاده از داروهای مسکن: برای کاهش درد و التهاب می توان از ایبوپروفن (ادویل،
مورتین)، ناپروکسن سدیم (اليو) یا آسپرین استفاده کرد.

4- پوشیدن کفش مناسب: باید از پوشیدن کفش های خیلی تنگ یا خیلی بزرگ اجتناب کرد و زیاد از کفش های پاشنه بلند استفاده نکرد. در هنگام ورزش نیز کفش های مناسب
استفاده شود. .

5- استفاده از پدها یا کفی های متاتارسال: این کفی ها دقیقا زیر استخوانهای متاتارسال قرار می گیرند تا فشار را از روی ناحیه آسیب دیده بر دارند. .

6- استفاده از قوسهای کمکی: اگر کفی های متاتارسال به اندازه کافی موثر نباشند ممکن
است پزشک از پدهای قوس های کمکی استفاده کند تا استرس روی استخوان های متاتارس را به حداقل برساند و عملکرد پا را بهبود ببخشد.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone