جمعه 14 خرداد 1400
علایم شکستگی های استرسی پا

علایم شکستگی های استرسی پا

بطور کلی، علائم شکستگی استرسی پا با گذشت زمان ایجاد می شود و با بیشتر شدن آسیب شدیدتر می شوند. علائم شکستگی استرسی معمولا شامل موارد زیر است:

 

حساس شدن: لمس استخوان آسیب دیده باعث ایجاد درد می شود. . درد عمیق و مبهم: درد ممکن است در عمق پا یا انگشتان پا حس شود.

 

ضعف: ناحیه ای که شکستگی در آن رخ داده ممکن است ضعیف شده و عملکرد طبیعی آن کاهش یابد.

 

درد متناوب: درد ناشی از شکستگی استرسی به طور معمول در طول فعالیت هایی که وزن و بار بیشتری بر روی پا می افتد شدت یافته و هنگام استراحت کاهش می یابد.

 

ورم: پای آسیب دیده ممکن است متورم به نظر برسد. تورم احتمال دارد در هر قسمتی از پا اتفاق بیافتد. اما اغلب به دلیل آسیب دیدگی استخوانهای متاتارسال در قسمت بالای پا دیده می شود.

 

تغییرات بیومکانیکی: برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که برای جلوگیری از فشار آوردن به ناحیه آسیب دیده فرم دویدن یا راه رفتن متفاوتی پیدا کرده اند.

 

درد تیز موضعی: قرار دادن وزن بر محل صدمه دیده ممکن است باعث ایجاد درد شدید بخصوص در آسیب های پیش رفته گردد.

 

کبودی: ممکن است در اطراف ناحیه شکستگی به دلیل افزایش جریان خون، تغییر رنگ
پوست و کبودی مشاهده شود.

 

همه بیماران این علائم را تجربه نمی کنند. در بعضی موارد، علائم ممکن است برای یک دوره زمانی از بین برود و سپس شدیدتر از قبل باز گردد.
استخوان های پا کوچک و پیچیده هستند، بنابراین تشخیص علائم می تواند دشوار باشد. جهت جلوگیری از صدمات بیشتر پا، توصیه می شود هنگام مشاهده اولین علائم شکستگی استرسی، فعالیت های شدید متوقف شوند. اگر آسیب دیدگی برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، شکستگی استرسی می تواند به شکستگی کامل استخوان منتج شود.  اگر درمان صورت نگیرد علائم شکستگی استرسی پا شدیدتر خواهند شد. در بعضی موارد، استخوان شکسته می تواند از حالت طبیعی خارج شده و علائم دیگری ایجاد کند.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone