شنبه 15 خرداد 1400
علل و ریسک فاکتورهای ایجاد شکستگی استرسی پا

علل و ریسک فاکتورهای ایجاد شکستگی استرسی پا

برخی فعالیت ها و ریسک فاکتورها وجود دارند که احتمال وقوع آسیب را افزایش می دهند. علل شکستگی استرسی پا همان طور که از نام این آسیب پیداست، شکستگی های استرسی پا ناشی از فعالیت هایی هستند که استرس زیادی روی استخوان وارد می آورند، مانند انجام تمرینات جدید. سایر دلایل شکستگی استرسی پا عبارتند از:

 

افزایش ناگهانی فعالیت: این افزایش می تواند در فرکانس، مدت یا شدت یک فعالیت باشد. به عنوان مثال، ورزشکاری که برای ماراتن تمرین می کند ممکن است مسافت تمرینی خود را ناگهان به شدت افزایش دهد که تحمل آن برای پا می تواند دشوار باشد.

 

تغییر سطح: رفتن از یک سطح نرم مانند مسیر پیاده روی درون سالن ورزشی یا زمین چمن به یک سطح سخت مانند پیاده رو می تواند باعث ایجاد استرس بر استخوان های پا شود.

 

تکنیکهای نادرست: سایر شرایط پا، مانند تاول یا پینه، می توانند هنگام دویدن یا راه رفتن روی تکنیک (نحوه برخورد پا به زمین) تأثیر بگذارند. در چنین شرایطی، افراد از قرار دادن وزن بر روی ناحیه خاصی از پا خودداری می کنند و ناخواسته باعث ایجاد استرس در
استخوان خاص می شوند.

 

کفش نامناسب: کفش های نامناسب که بیش از حد نرم و شل یا برعکس خیلی خشک و خشن و یا فرسوده هستند در ایجاد شکستگی استرسی نقش دارند. در حالی که ورزش شایع ترین علت این آسیب است، غیر ورزشکاران نیز ممکن است چنین عارضه ای را تجربه کنند. به عنوان مثال، پیاده روی طولانی مدت بر روی سطوح ناهموار در هنگام تعطیلات ممکن است منجر به وارد آمدن استرس به استخوانهای پا شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone