چهارشنبه 5 آذر 1399
دوره فوتبال پایه

هدف اصلی جلسه فوتبال این است که بازی کنید ،یاد بگیرید و از آن لذت ببرید. کلید این است که به کودکان مبانی فوتبال را آموزش دهید تا بتوانند از طریق بازی، توانایی های فیزیکی و ذهنی خود را توسعه دهند. این برای تمام جلسات مهم است تا تأکید بر لذت و تمرین باشد. اصل اصلی این است که "بازی را از طریق بازی یاد بگیر".
برداشت های اول همیشه برای کودکان اهمیت دارد؛ به همین دلیل مربی باید با تمام تمرینات آشنا شود و باید جلسه را با دروازه خاص آماده کند. جلسات آموزشی باید به توانایی های شرکت کنندگان اختصاص داده شود.
مربی باید پیام را طوری به اطرافیان انتقال دهد که آنها واقعا به چیزی دست یابند. این تحقق باعث می شود جلسه دلپذیرتر و پر از فرصت برای بازی و یادگیری باشد. با این حال، مربی باید برای تطبیق جلسه و تمرینات آماده باشداین انگیزه و مشارکت کودکان را بهبود خواهد بخشید. در هنگام برنامه ریزی یک جلسه آموزشی چند سوال وجود دارد:

 

دوره فوتبال پایه

 

دروازه:
- چه می خواهم از این جلسه بدست آورم؟
- موضوع مورد مطالعه جلسه چیست؟

 

تمرینات:
- چند کودک در جلسه شرکت خواهند کرد؟
- آیا بچه ها از بازی ها و تمرینات لذت می برند؟
- آیا آنها چیزی یاد می گیرند؟
- بهترین بازی ها و تمرینات برای رسیدن به آن دروازه جلسه چیست؟

- آیا سطح بازی ها و تمرینات مناسب برای توانایی های کودکان است؟
- آیا می توانم بازی ها و تمرینات را به روشنی و دقیق توضیح دهم به طوری که آنها را درک کنند؟
- آیا تجهیزات الزم برای این جلسه را دارید؟ اگر نه، آیا می توانم جلسه را با تجهیزات موجود سازگار کنم؟
- آیا فضای کافی برای انجام بازی ها و تمرینات آماده شده وجود دارد؟
- چگونه کودکان می توانند به من کمک کنند جلسه را بهبود ببخشند؟

 

دوره فوتبال پایهساختار جلسه فوتبال پایه باید با نیازهای کودکان مطابقت داشته باشد. گرم کردن و خنک کردن باید به کودکان به عنوان بازی ها ارائه شود، آن ها می توانند از انجام تمرینات فیزیکی (گرم کردن و آرامش) لذت ببرند.
قسمت اصلی جلسه شامل بازی ها و تمرینات می شود. اینها باید طیف وسیعی از فعالیت ها را پوشش دهند و متنوع باشند. مهمتر از همه، فعالیت ها باید دروازهی را که مربی برای جلسه تعیین کرده است را پوشش دهند.
جلسه باید شامل بازی های کوچک به عنوان یک جزء اصلی باشد. راه اصلی که کودکان یاد می گیرند با بازی است؛ که به این ترتیب کودکان لذت می برند و به فوتبال عالقه مند می شوند.
باید مراقب باشیم که کودکان را به عنوان بزرگسالان کوچک در نظر نگیریم؛ جلسات که برای بزرگساالن تهیه شده است نباید کپی شوند.
با توجه به تجهیزات، مربی باید قابلیت انطباق با شرایط مختلف و یافتن راه حل های جایگزین بر اساس دانش و تجربه خود را داشته باشد. تجهیزات باید قبل از اینکه اطفال وارد شوند بررسی شود تا مطمئن شوید که در دسترس است و برای جلسه آماده است. اگر چه FIFA یک کیت تجهیزات برای هر پروژه فوتبال پایه فراهم میکند، اما ممکن است تجهیزات کافی نباشند ممکن است کمربند یا مخروط وجود نداشته باشد یا ممکن است
بعضی از کودکان کفش مناسب نداشته باشند. با این حال، موفقیت جلسه به تجهیزات وابسته نیست، بلکه به نگرش و مهارت مربی در ایجاد بیشترین موقعیت وابسته است.
مهم است که والدین از تمرینات مطلع شوند. آنها از اینکه در مورد فعالیت هایی که کودکانشان درگیر آن هستند صحبت شود استقبال میکنند. در بعضی موارد، والدین می توانند بامربی در جلسه شرکت کنند.

ایده خوبی است که با والدین در مورد نقش و مسئولیت های آنها صحبت کنید و آنها را در این پروژه درگیر کنید. 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone