یکشنبه 25 آبان 1399
ایمنی و پیشگیری از حوادث در فوتبال

ایمنی و پیشگیری از حوادث در فوتبال - ده کار مهم مربی فوتبال پایه

 

1 .محیط امن را فراهم کنید 

تاسیسات و تجهیزات ورزشی باید برای کودکان و سایر شرکت کنندگان امن باشند. شرایط بد آب و هوا باید برای همه فعالیت های ورزشی پایه در نظر گرفته شود.

 

2 .تجهیزات ایمن و مناسب ورزشی و امکانات ورزشی 

استانداردهای تجهیزات باید رعایت شود. تمام تجهیزات و امکانات باید در شرایط مناسب نگهداری شوند و باید برای رده درگیر مناسب باشد(مثال 4 توپ فوتبال).

 

3 .فعالیت های برنامه ریزی شده 

جلسات اشتباه برنامه ریزی شده فوتبال می تواند منجر به صدمه شود. مهارت های فنی باید به شیوه ای پیشرفته تدریس شود، به ویژه تکنیک هایی که شامل یک عنصر خطر هستند (مثال هدر یا مقابله).

 

4 .مانیتور کردن بازیکنانی که مجروح یا موقتا ناتوان هستند

بازیکنان آسیب دیده موقتا از کارهایی که ممکن است به آنها آسیب برساند، معاف هستند.

 

5 .بازی در رده های سنی 

در ابتدا ضروری است که کودکان را به گروه های مختلف، از جمله جوانان با استعداد، اختصاص دهیم، نه تنها به سن، بلکه همچنین با توجه به قد، وزن و بلوغ. تجربه و مهارت نیز باید در نظر گرفته شود.

 

6 .اطفال و والدین را از خطرات ذاتی این ورزش آگاه کنید

خطرات ذاتی فوتبال تنها می تواند به صورت قانونی توسط فرزندان - یا والدین / سرپرستان آنها - پذیرفته شود - اگر آنها از خطرات آگاه هستند، درک و پذیرش کنند.

 

7 .فعالیت های تحت نظارت دقیق 

محیط تمرین باید به طور مناسب تحت نظارت قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که آن تا حد امکان امن است.

 

8 .کمک های اولیه 

معلمان مربی باید یک دانش اساسی از کمک های اولیه داشته باشند و باید این دانش را به روز نگه دارند. کمک های پزشکی مناسب باید در طول سازماندهی در دسترس باشد فعالیت ها که ممکن است آسیب را تشدید کند.

 

9 .قوانین روشن

برای فعالیت ها و نحوه انجام آنها را تعیین کنید واضح است که قوانین نوشته شده باید قبل از همه فعالیت ها، تهیه شده و نحوه کار و رفتار مورد انتظار را تهیه و توزیع کنند.

 

10 .اطلاعات ضروری برای سلامتی کودکان را جمع آوری کنید
معلمان باید اطالعات پایه ای در مورد سالمت کودکان و خطرات مربوط به آنها داشته باشند تا بتوانند بهترین تصمیمات ممکن را در صورت مشکلی در طول جلسه مربیگری به کار گیرند.
مأموریت اصلی مربیان این است که از امنیت کودکان اطمینان حاصل کنند، نه تنها به خاطر شرکت کنندگان بلکه این اطمینان برای والدین نیز باشد. با توجه به تعداد زیادی از کودکان، هر دو پسر و دختر، که در فعالیت های فوتبال شرکت می کنند، حفاظت از آنها باید یک اولویت باشد. این موضوع بطور دائم و اگر به درستی انجام شود، به کودکان اجازه میدهد که از فوتبال نهایت لذت را ببرند.

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone