چهارشنبه 17 دی 1399
10 قانون طلایی برای بهبود و پیشرفت فوتبال

ده قانون طلایی نه تنها به عنوان مسئله ی اعتقادی برای فیفا به عنوان حاکمیت فوتبال جهان شناخته می شود، بلکه همچنین احساس برادری و همکاری را در میان اعضای تیم فوتبال بصورت جهانی ، تقویت می کنند.

 

1-عادلانه بازی کنید
اگر پیروزی ناعادالنه یا بدون صداقت به دست آید، برنده شدن بی ارزش است. تقلب آسان است اما لذتی به ارمغان نمی آورد. بازی عادالنه به شجاعت و شخصیت نیاز دارد. همچنین رضایت بخش تر است. بازی عادلانه همیشه پاداش خود را دارد، حتی زمانی که بازی را باخته اید. بازی عادالنه احترام را به دنبال می آورد، در حالی که تقلب تنها باعث شرم می شود. به یاد داشته باشید: این تنها یک بازی است و بازی اگر عادالنه نباشد، بی معنی است .

 

2 -برای برنده شدن بازی کنید اما دفاع با شرافت را بپذیرید.
هدف هر بازی برنده شدن است. هرگز برای باخت شروع به کار نکنید. اگر شما برای پیروزی بازی نکنید، به حریفان خود خیانت می کنید، کسانی که بازی را تماشا می کنند ، و همچنین خود را فریب می دهید. هرگز در برابر حریفان قوی تسلیم نشوید، همچنین هرگز در برابر افراد ضعیف ترحم نکنید. این توهین به حریف است که کمتر از قدرت کامل خود بازی کنید. تا آخرین سوت برای پیروزی بازی کنید. اما به یاد داشته باشید هیچ کس
همیشه برنده نیست. گاهی اوقات برنده می شوی، گاهی اوقات می بازی. یاد بگیرید که بصورت خوشایند ببازید.برای شکست دنبال بهانه نباشید. دالیل واقعی همیشه برای شما آشکار خواهد شد. با خوشرویی به برندگانان تبریک بگویید. داور یا هرکسی را سرزنش نکنید. مصمم باشید که دفعه بعد بهتر بازی کنید. بازنده های خوب احترام بیشتری نسبت به برندگان بد دارند.

 

3 -از قوانین بازی پیروی کنید.
همه بازی ها برای هدایت نیاز به قوانین دارند. بدون قانون، هرج و مرج وجود خواهد داشت. یادگیری قوانین فوتبال ساده و آسان است. مطمئن شوید که آنها را یاد می گیرید، این به شما کمک خواهد کرد که بهتر بازی کنید. درک بهتر بازی شما را تبدیل به یک بازیکن بهتر خواهد کرد. به همان اندازه مهم است که روح قوانین را درک کنید. آنها طراحی شده اند تا بازی را برای تماشاچی سرگرم کننده کنند. با پیروی از قوانین، بازی لذت بخش تر خواهد بود.

 

4 -به حریفان، هم تیمی ها، داورها، مقامات و تماشاگران بازی احترام بگذارید.
بازی عادالنه به معنای احترام است. احترام بخشی از بازی ما است. بدون حریفان بازی وجود ندارد. همه حقوق مشابهی دارند، از جمله حق احترام. هم تیمی ها همکار هستند، تیمی را تشکیل می دهند که در آن همه اعضا برابر هستند. داوران برای حفظ نظم و انضباط و بازی عادالنه حضور دارند. همیشه تصمیمات آنها را بدون اعتراض قبول کنید. و به آنها برای فعال کردن همه شرکت کنندگان به منظور لذت بردن از بازی کمک کنید.
مقامات نیز بخشی از بازی هستند و باید مطابق با آن مورد توجه قرار گیرند. تماشاگران به بازی فضا می دهند. آنها می خواهند این بازی را به صورت عادالنه ببینند، اما باید رفتار عادالنه و با احترام هم داشته باشند.

 

5 -از منافع فوتبال حمایت کنید.
فوتبال بزرگترین بازی جهان است. اما همیشه برای حفظ عظمت خود به کمک همه افراد نیاز دارد. به منافع فوتبال قبل از خودتان فکر کنید. فکر کنید که چگونه اعمالتان ممکن است روی تصویر بازی تأثیر بگذارد. در مورد چیزهای مثبت در بازی بحث کنید. دیگران را تشویق کنید که به طور عادالنه تماشا و بازی کنند. به دیگران کمک کنید تا به اندازه شما با فوتبال سرگرم شوند. یک سفیر برای بازی باشید.

 

6 -کسانی که از آبروی خوب فوتبال دفاع می کنند را مورد تقدیر قرار دهید.
نام خوب فوتبال از بین نرفته است، زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که این بازی را دوست دارند، صادق و عادل هستند. گاهی اوقات کسی چیزی استثنایی را به وجود می آورد که مستلزم شناخت خاص ما است. آنها باید مورد تقدیر قرار گیرند و نمونه خوبی برای تبلیغ باشند. این باعث می شود دیگران به همان شیوه عمل کنند. با افشای اعمال خوب فوتبال به تبلیغ تصویر آن کمک کنید.

 

7 -فساد، مواد مخدر، نژادپرستی، خشونت، قمار و دیگر خطرات ورزشی را رد کنید.

محبوبیت عظیم فوتبال، گاهی اوقات آن را نسبت به منافع منفی خارجی آسیب پذیر می کند. مراقب تالش ها برای وسوسه شما در استفاده از مواد مخدر یا تقلب باشید. مواد مخدر هیچ جایگاهی در فوتبال، در هیچ ورزش دیگر و در کل جامعه ندارند. به مواد مخدر نه بگویید. نژادپرستی و تعصب را از فوتبال دور کنید. با همه بازیکنان به طور مساوی،
صرف نظر از مذهب، نژاد، جنسیت و منشاء ملی آنها رفتار کنید. در بازی هایی که در آن شرکت می کنید قمار نکنید. این تأثیر منفی بر توانایی شما در اجرا داشته و منازعه ایجاد می کند. نشان دهید که فوتبال حتی از طرفداران خود خشونت را نمی خواهد. فوتبال ورزش است و ورزش باعث صلح است.

 

8 -کمک به دیگران برای مقاومت در برابر فشارهای تخریب کننده
ممکن است بشنوید که هم تیمی ها یا افراد دیگری که می شناسید وسوسه می شوند تا به نوعی تقلب کنند و یا در غیر اینصورت رفتارهایی که غیر قابل پذیرش هستند را از خود بروز دهند. آنها به کمک شما نیاز دارند. از حمایت آنها دریغ نکنید. به آنها قدرت الزم برای مقاومت را بدهید. به آنها، تعهدشان به هم تیمی های خود و به
خود بازی را یادآوری کنید.یک بلوک همبستگی، مانند یک دفاع جامع در زمین بازی ایجاد کنید.

 

9 -کسانی که تالش می کنند ورزش ما را بی اعتبار کنند، را محکوم کنید.
از اینکه در برابر کسی که مطمئن هستید تالش می کند تا دیگران را به تقلب یا رفتارهای غیر قابل قبول وادار کند،بایستید، شرمسار نباشید. بهتر است آنها را افشا کنید و آنها را قبل از اینکه بتوانند هر گونه آسیبی وارد کنند، حذف نمایید. اگر با یک اقدام نادرست همراه شوید، این کار به اندازه ی همان اقدام نادرست، ناعادلانه است. فقط نه نگویید. کسانی را که در تالش هستند تا ورزش ما را از بین ببرند را، قبل از اینکه دیگران را متقاعد به پذیرش کنند ، محکوم کنید.

 

10 -از فوتبال برای ایجاد یک دنیای بهتر استفاده کنید.
فوتبال دارای یک قدرت باورنکردنی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا جهان را به جایگاهی بهتر برای زندگی همه تبدیل کند. از این پلت فرم قدرتمند برای ترویج صلح، برابری، بهداشت و آموزش برای همه استفاده کنید. بازی را بهتر کنید، آن را به جهان برسانید، و در این صورت یک جهان بهتر را پرورش خواهید داد. قبل و بعد از مسابقه دست بدهید در سال 2003 ،کمیته اجرایی FIFA با افزودن یک استراتژی به FIFA Play Fair موافقت کرد و متعهد شد تا تالش های بیشتری را برای تقویت بازی عادالنه انجام دهد.
بخش مهمی از این تعهد، تصمیم به معرفی دست دادن نه تنها قبل از شروع، بلکه در پایان هر مسابقه بود. بخش اجرایی تصمیم گرفت که این ساختار را در تمام مسابقات نهایی فیفا با اجرای فوری وارد کند.

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone