یکشنبه 2 آذر 1399
مشارکت جنسیتی در فوتبال

سالهای زیادی، کشورهای متعددی اجازه بازی به جوانان به صورت ترکیب جنسیتی را به دلایل فرهنگی نمی دادند . دختران جوان تنها مجاز به بازی فوتبال با دختران دیگر هستند، صرف نظر از تفاوت سنی بین آنها .
در زمینه آموزش و پرورش، بسیاری از کشورها در حال حاضر مدارس مخلوط جنسی را تصویب کرده اند که در آن کودکان به دلیل جنسیت طبقه بندی نمی شوند، بلکه از نظر سن یا سطح تحصیلی طبقه بندی می شوند. مشارکت همجنسگرایان در ورزش و فوتبال، توسط جوانان به دنبال آن بوده است.
براساس تجربه می دانیم که تا سن 12 یا 13 سالگی هیچ تفاوتی در توانایی دختران و پسران وجود ندارد و دختران جوان در طی مراحل تکامل خود می توانند از نظر تکنیک، ورزش، توانایی خواندن بازی و ارتباطات مانند پسران در هنگام یادگیری فوتبال بازی کنند.

شایان ذکر است که در برخی از کشورها تا سن 19 سالگی در فوتبال به مشارکت جنسی تمایل دارند در حالی که دیگران هیچ محدودیتی در دسته بندی فوتبال ترکیبی ندارند، به همین دلیل فوتبال در این کشورها به خوبی توسعه یافته است.
اجازه دادن به پسران و دختران برای بازی با یکدیگر موجب رهایی دو جنس می شود، تحمل و تحرک و احترام متقابل را افزایش می دهد.
با بازی در کنار پسران، دختران تصویر مثبت تری از خود به دست می آورند، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند و از توانایی های خود بیشتر آگاه می شوند.
مشارکت متقابل جنسی در فوتبال شامل همه اشکال رقابت است که دختران و پسران با یکدیگر و در برابر یکدیگر بازی می کنند. به عبارت دیگر، ما می توانیم از واژه "فوتبال مخلوط" برای اشاره به موارد زیر استفاده کنیم:
- یک تیم از پسران در برابر یک تیم از دختران بازی می کند؛
- یک تیم ترکیبی (پسر و دختر) در برابر یک تیم از پسران بازی می کند
- یک تیم ترکیبی (پسر و دختر) در برابر یک تیم از دختران بازی می کند
- تیم ترکیبی (پسران و دختران) در برابر یک بازی مخلوط،تیم جنسی (پسران و دختران) بازی می کنند.

 

اجازه دادن به فوتبال ترکیبی حداقل تا سن 12( هر جا که امکان پذیر باشد و با توجه به ساختار جوامع مختلف و فرصت های فرهنگی و آموزشی موجود،) به طور کلی به توسعه فوتبال زنان کمک می کند.

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone