ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال جنوآ

باشگاه فوتبال جنوآ

محل تاسیس : ایتالیا ، جنوآ
سال تاسیس :1893
این باشگاه که به عنوان باشگاه کریکت نیز فعالیت دارد قدیمی ترین باشگاه فوتبال ایتالیاست . این باشگاه به همراه باشگاه سمپدوریا از مهم ترین باشگاه های فوتبال شهر جنوآ به شمار می آیند که هر دو نیز توانسته اند به سری آ راه پیدا کنند.

 

باشگاه فوتبال جنوآ

 

مهم تراینکه دربی معروف بین این دو تیم نیز از بازی های پرطرفدار این منطقه بوده که به دربی دلا لانترنا و یا دربی شهر فانوس معروف است.
ازابتدا تاکنون این باشگاه توانسته نه مرتبه قهرمان لیگ ایتالیا شود که اولین قهرمانی نیز همزمان با افتتاحیه این باشگاه همراه بود. علاوه براین یکبار نیز برنده کوپا ایتالیا شده است. کوپای ایتالیا همان جام حذفی ایتالیاست که از سال 1922 رسما برگزار می شودهر تیمی که بتواند به رکورد ده قهرمانی در این رقابت ها دست پیدا کند ، جایزه ستاره ی نقره ای به آن تیم تعلق می گیرد که در مسابقات بعدی با آن ستاره آبی به روی پیراهن در بازی ها شرکت خواهد کرد .

 

 باشگاه فوتبال جنوآ

 

رکورددار این مسابقات باشگاه یوونتوس با چهارده عنوان قهرمانی است و بعد از آن آ اس رم با نه قهرمانی در رده دوم قرار دارد و همچنین اولین تیمی است که توانسته در یتالیا ستاره ی قره ای را بدست بیاورد.

 

 باشگاه فوتبال جنوآ

 

ورزشگاه لوییجی فرارایس
گنجایش:36536 نفر
همانطور که ابتدا گفته شد ورزشگاه فراریس یا همان ماراسی محل برگزاری بازی های دو تیم سمپدوریا و جنوآ است . نامگذاری این ورزشگاه نیز برای بزرگداشت بازیکن لوییجی فراریس که در جنگ جهانی اول کشته شد انجام شده.

 

باشگاه فوتبال جنوآ

 

باشگاه جنوا یکی از باشگاه های قدیمی در ایتالیا که معروف به احمق ها شده اند و دلیل ان این است که زمانی که این باشگاه تاسیس شد این باشگاه در راس ایتالیا و جز باشگاه های بسیار قدیمی بود ولی ان زمان لیگ ایتالیایی نبود و مسابقات فقط به صورت چند تیمی و تورنمنتی بود و این باشگاه بسیار موفق ولی زمانی که لیگ شروع شد برعکس شد و این باشگاه حتی نتوانست قهرمانی کسب کند.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone