ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال یوونتوس

باشگاه فوتبال یوونتوس

محل احداث : ایتالیا
سال تاسیس : 1897
این باشگاه توسط تعدادی دانشجوی تورینی بنا نهاده شد و توسط خانواده ی آنیلی اداره می شود . این باشگاه به عنوان پرافتخارترین باشگاه اروپا 36 مرتبه به سری آ صعود کرده است و 14 مرتبه جام حذفی ایتالیا و 8 مرتبه سوپر جام ایتالیا را بدست آورده است . این باشگاه نه مرتبه به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده است که تنها دوبار به قهرمانی دست پیدا کرده . این باشگاه با کسب 69 جام بین المللی پرافتخارترین باشگاه ایتالیا و جهان معرفی شده است . همچنین اولین باشگاه اروپایی است که توانسته هر سه جام معتبر اروپایی را کسب کند.

 

باشگاه فوتبال یوونتوس

 

یوونتوس دومین تیم برتر قرن و هفتمین باشگاه برتر جهان در 2017 اعلام شد . یوونتوس به عنوان نماینده فوتبال ایتالیا بیشترین تعداد بازیکنان بومی را دربرداشته است . این باشگاه دهمین باشگاه پردرآمد ایتالیاست. درسال 2019 نیز این باشگاه رتبه ی دهم ارزشمندترین باشگاه های فوتبال جهان رابه نام خود زد.

 

باشگاه فوتبال یوونتوس

 

دربی ایتالیانو بین دو تیم یوونتوس و اینتر میلان بزرگترین بازی فوتبال در ایتالیا بشمار می رود . اولین دیدار این دو تیم بیش از صد سال پیش انجام شد که برنده ی آن نیز یوونتوس بود .بزرگترین پیروزی در این رقابت مربوط می شود به برد نه بر یک یونتووس در تاریخ 1961 بود اما در آخر با تبعید یوونتوس به سری بی اینتر وارد دوران پرافتخار خود می شود .

 

باشگاه فوتبال یوونتوس

 

ورزشگاه یوونتوس
گنجایش : 41507 نفر
استادیوم یوونتوس یا آلیانز نمونه ای کامل از یک استادیوم ایتالیایی با امکانات فوق العاده است که شامل یک دهکده ی ورزشی ، 12 مرکز خرید ، موزه ی یوونتوس ،هتل یوونتوس و یک ایستگاه برق است.یوونتوس اولین باشگاه فوتبال ایتالیاست که ورزشگاه اختصاصی دارد. اولین باز رسمی این استادیوم نیز مابین تیم یوونتوس و پارما با تساوی 1-1 برگزار شد.

 

باشگاه فوتبال یوونتوس

 

نشریه هورا متعلق به باشگاه فوتبال یوونتوس قدیمی ترین نشریه ی ایتالیایی در این زمینه است که بصورت ماهانه در سراسر ایتالیا توزیع می شوند و محتوای آن درمورد باشگاه یوونتوس و اخبار اختصاصی آن می باشد.

 

باشگاه فوتبال یوونتوس

 

تغییرات ایجاد شده در پیراهن های باشگاه یوونتوس نیز بسیار قابل بحث می باشد . در ابتدای تاسیس باشگاه پیراهن های این باشگاه به رنگ صورتی کمرنگ و کراوات مشکی طراحی شد که اینکار توسط پدر یکی از بازیکنان باشگاه انجام شد . اما مدتی بعد پیراهن این باشگاه تغییر پیدا کرد و با خطوط عمودی سیاه و سفید رونمایی شد . هم ااکنون تنها تغییراتی که در طرح پیراهن ایجاد میشود در تعداد خطوط عمودی است و طرح اصلی پیراهن همچنان حفظ شده است.

 

باشگاه فوتبال یوونتوس

 

تغیییرات ایجاد شده در لوگوی یوونتوس نیز یکی دیگر از موارد قابل بحث در مورد این باشگاه می باشد. یکی از آخرین تغییرات لوگوی این باشگاه مربوط به سال 2004 می باشد که به یک سپر بیضی به رنگ سیاه و سفید که توسط کلیساهای ایتالیایی استفاده می شد تغییر پیدا کرد . تغییر بعدی در سال 2017 نمادی از زندگی به روش یوونتوس بود.

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone