ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال لایپزیگ

باشگاه فوتبال لایپزیگ

محل احداث : آلمان ، لایپزیگ
سال تاسیس : 2009
این باشگاه 2 نایب قهرمانی در بوندس لیگا و همچنین 2 نایب قهرمانی در بوندس لیگا2 ، یک نایب قهرمانی در بوندس لیگا 3 ، دو مرتبه نایب قهرمانی در جام حذفی فوتبال آلمان ، 1 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، یک قهرمانی در لیگ اروپا ، یک قهرمانی در لیگ جوانان زیر 19 سال ، 5 قهرمانی در لیگ جوانان زیر 17 سال به نام خود به ثبت رسانده است.
موسس این باشگاه شرکت تولید کننده نوشیدنی های انرژی زا ردبول می باشد و باشگاه فوتبال لایپزیگ یکی از چهار باشگاه ردبول می باشد که برخلاف دیگر باشگاه های این شرکت اجازه ی استفاده از نام شرکت به عنوان نام باشگاه از طرف فدراسیون فوتبال المان داده نشد .

 

باشگاه فوتبال لایپزیگ

 

برای طراحی پرچم این باشگاه در ابتدا تصمیم گرفته شده بود که به رنگ سفید و قرمز نمایش داده شود ولی بدلیل اینکه کاملا نمایانگر برند ردبول بود موجب شد بارها درمورد طرح پرچم تصمیم گیری هایی شود که حتی این موضوع موجب شد لایپزیگ در حضور اول خود در فصل 2009 در لیگ دسته پنجم آلمان بدون پرچم بازی کند . درآخر در اواخر 2010 پرچم این باشگاه بطور رسمی انتخاب شد . پرچم شامل دوگاو نر به رنگ قرمز بود . دوباره در سال 2014 بدلیل شباهت بین پرچم این باشگاه و پرچم باشگاه ردبول زادتسبورگ مجبور به تغییر دادن پرچم شدند و البته تغییرات زیادی در آن اعمال نشد و تنها یک توپ بین دو گاو نر قرار گرفت و اندازه گاوهای روی پرچم نیز کوچکتر شد.

 

ورزشگاه ردبول آرنا

 

ورزشگاه ردبول آرنا
گنجایش : 42959 نفر
ابتدا در سال 1956 ورزشگاهی به نام سنترال استادیوم افتتاح شد که محل برگزاری بازی های این باشگاه بود و به عنوان بزرگترین استادیوم آلمان دارای 100000 نفر گنجایش بود .

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone