ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد ( Manchester

( United Football Club
منچستر یونایتد از هر تیم دیگری در فوتبال انگلستان جام های بیشتری کسب کرده است . این تیم 20عنوان قهرمانی در لیگ برتر ، ۵ قهرمانی در جام اتحادیه، ۱۲ قهرمانی در جام حذفی، ۲۱ قهرمانی در سوپر جام انگلستان، ۳ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپاکسب کردهو همین سبب شده است از پرافتخارترین باشگاههای فوتبال جهان بشماربیاید.
باشگاه فوتبال منچستر یونایتد در سال ۱۸۷۸ توسط شرکت راهآهن النکشایر و یورکشایر و با نام نیوتون هیث تاسیس شد. منچستریونایتد در ۲۰ نوامبر ۱۸۸۰ اولین بازی رسمی خود را در مقابل بولتون واندررز بنمایش گذاشت. بازیکنان منچستریونایتد که در آن زمان به نام نیتون هیث شناخته میشدند در این بازی لباس سبز و طالیی پوشیده بودند و بازی را نیز با نتیجه ۶ بر صفر به تیم مقابل یعنی بولتون واندرز واگذار کردند. این تیم از سال ۱۸۸۸ به عضو یک لیگ محلی کوچک شد که اپس از یک سال منحل شد و آنها به لیگ دیگری به نام اتحاد فوتبال پیوستند. این تیم از فصل ۹۳–۱۸۹۲ کار خود را در لیگ دسته اول شروع کرد. پس از یک ورشکستگی که برای تیم بولتون رخ داد کاپیتان تیم ۴ تاجر از جمله جان هنری دیویس که رئیس باشگاه شد را پیدا کردکه توافق کردند هر کدام ۵۰۰ پوند در باشگاه سرمایه گذاری کنند و تیم را نجات دهند .در آن موقع نام تیم نیز تغییر کرد و به منچستریونایتد نامگذاری شد.

 

 جان هنری دیویس

 جان هنری دیویس

 

درزمان سرمربیگری ارنست منگنال آنها موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ دسته دوم شدند و به لیگ دسته اول راه پیدا کردند . منچستر یونایتد در سال ۱۹۱۱ ،بار دیگر در لیگ دسته اول به قهرمانی رسید ولی در پایان فصل، منگنال منچستر یونایتد را ترک و به منچستر سیتی پیوست

 

ارنست منگنال

  ارنست منگنال

 

پس از شروع دوباره لیگهای فوتبال بعداز توقف سه ساله بخاطر جنگ جهانی اول، باشگاه منچستر یونایتد به دسته دوم سقوط کرد

 

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

 

آرم و لباس تیم
آرم باشگاه منچستر یونایتد، از آرم شورای شهر منچسترالهام گرفته است. در دهه ۶۰ میالدی، به منچستر یونایتد لقب شیاطین سرخ دادند .در آن زمان این لقب به صورت رسمی به برنامههای باشگاه افزوده شد و نشان یک شیطان به آرم باشگاه اضافه گردید لباس تیم نیوتون هیث در ابتدا، پیراهنهای سبز و زرد به همراه جوراب و شورت ورزشی آبی بود سپس پیراهن باشگاه رنگ سبز و طالیی تغییر پیدا کرد و سپس پیراهن باشگاه یک دست سفید شد و بازیکنان جورابهای آبیرنگ به پا کردند بعد از آن که نام باشگاه به منچستر یونایتد تغییر داده شد رنگ لباس تیم هم عوض شد. بازیکنان پیراهن قرمز، شورت ورزشی سفید و جوراب سیاه میپوشیدند. سپس پس از گذشت چند سال یک عالمت Vقرمز تیره به قسمت اطراف یقه پیراهن بازیکنان افزوده شد. پس از ان بازیکنان پیراهنهای آلبالویی و سفید رنگ به تن کردند

 

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

 

بعد از آن پیراهن تیم به همان قرمز تک رنگ تغییررنگ پیدا کرد.جورابهای بازیکنان از رنگ مشکی به رنگ سفید تغییر کردو مدتی بعد جورابهای تیم به رنگ قرمز انتخاب شد.
در آن سال دوباره جورابهای تیم به رنگ مشکی درآمد. لباس تیم منچستریونایتد قرمز رنگ با یقههای سفید، شورت ورزشی سفید و جورابهامشکی رسما انتخاب شد در طراحی یکی از پیراهن های منچستر یونایتد، از نوعی پارچه ی کتان به نام گینگهام الهام گرفته شد که این پارچه درتمام مدت زمان انقالب صنعتی در شهر منچستر تولید شده و به نوعی نماد این شهر به حساب میآید .

 

 

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

ورزشگاه منچستر یونایتد

 

رکورد و آمار ثبت شده برای بازیکنان تیم منچستریونایتد
رایان گیگز:
۹۶۳ بازی برای این تیم انجام داده است، وی از بازیکنان رکورد دار منچستریونایتد میباشد.
بابی چارلتون با ۷۵۸ بازی در رتبه دوم قرار دارد.
پل اسکولز  با ۷۱۸ بازی در رتبه سوم قرار دارد.

بهترین گلزنان
وین رونی با ۲۵۳ گل
دنیس ال با ۲۳۷ گل

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone