جمعه 8 مرداد 1400
زندگینامه و معرفی ماتیس دی لیخت

زندگینامه و معرفی ماتیس دی لیخت
زادروز:۱۲ اوت ۱۹۹۹ (۲۱)سال
زادگاه:لیدردورپ.هلند
قد :۱/۸۹ متر
پست مدافع میانی

ماتیاس دلیخت بازیکن فوتبال متولد ۱۲ آگوست ۱۹۹۹ در لیدردورپ هلند می باشد..این مدافع ملی پوش ۲۰ ساله که در تیم آژاکس آمستردام هلند ستاره شد،درحال حاضر در تیم یوونتوس ایتالیا همبازی کریستیانو رونالدو است.ماتیاس دلیخت هلندی با سابقه کاپیتانی تیم آژاکس لقب جوان ترین کاپیتان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نیز یدک میکشد.

 

 ماتیس دی لیخت


دفاع وسط ۷۵ میلیون یورویی یوونتوس همچین چندی پیش جایزه بهترین فوتبالیست جوان سال(بین ۲۱تا ۳۱ سال)را در مراسم توپ طلا ۲۰۱۹ از آن خود کرد ..همه ما او را به عنوان پسر طلایی می شناسیم،،این مدافع سرسخت یکی از امید بخش ترین بازیکنان فوتبال اروپا و احتمالا امیدوار کننده ترین مدافع نسل خود است..او ممکن است روزی بهترین مدافع جهان باشد و در حال تبدیل شدن به بازیکن بزرگی است.

 

 ماتیس دی لیخت

 

وی در آژاکس بزرگ و متولد شد و در سال ۲۰۱۸ به آکادمی بزرگ جوانان تیم آمستردام پیوست..او همیشه به دلیل توانایی گسترده بدنی خود یکی از یکی چشم انداز های آکادمی بود..او همیشه کاملا قوی تر از هم تیمی های خود بود..او در سال ۲۰۱۶ به تیم اول آژاکس پیوست و اولین فصل کاملش برای تیم اول آژاکس بازی کرد و بلافاصله به فینال لیگ یوفا اروپا در بهار سال ۲۰۱۷ رسید..

 

 ماتیس دی لیخت

 

در تابستان ۲۰۱۹ او توسط غول ایتالیایی (یوونتوس) خریداری شد.انها برای بدست آوردن او هزینه بسیار بالایی پرداخت کردند،۷۵ میلیون یورو .
او همچنین یک بازیکن ثابت برای تیم هلند است.او شاید فعالیت های بین المللی خود را کمی زود شروع کرد،پس از این که یکی از بدترین مدیران تاریخ هلند دنی بلین به او اجازه دادند در ۱۱ سالگی در سنین بسیار جوانی اولین بازی خود را انجام داد..پسر طلایی در آن زمان فقط ۱۷ سال سن داشت و چند اشتباه مرتکب شد که در نهایت باعث شد هلند مسابقه را از دست بدهد در حال حاضر او پشتوانه ای برای جایگزینی با مدافع کلاس جهانی هلند، ویرجیل فن دایک میباشد

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone