ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال ناپولی

باشگاه فوتبال ناپولی

محل احداث : ایتالیا ، ناپل
سال تاسیس :1926
این باشگاه دوبار قهرمان سری آ ، یک بار قهرمانی در جام یوفا ، شش قهرمانی یوفای ایتالیا و دو قهرمانی سوپر جام ایتالیا را نیز در کارنامه دارد. این باشگاه در 2015 به عنوان پنجمین تیم سرمایه داری سری آ رتبه بندی شد.
همچنین باشگاه ناپولی از اعضای اتحادیه باشگاه های فوتبال اروپا نیز می باشد. در سال 2016 نیز ناپولی هشتمین باشگاه برتر اروپا و دومین باشگاه برتر ایتالیا اعلام شد.

باشگاه فوتبال ناپولی

این باشگاه در ابتدای تاسیس با نام باشگاه فوتبال و کریکت ناپل شناخته شده بود . سپس در سال 1926 نام باشگاه رسما به انجمن فوتبال ناپولی تغییر داده شد. این باشگاه در سال ۲۰۲۰ در میان باشگاه‌های اروپایی، بیستمین و در سری آ، چهارمین باشگاه از لحاظ سرمایه رتبه‌بندی شد.این باشگاه نیز نخستین بازی خود را در برابر تیم انگلیسی کارکنان کشتی عربیک بردند.

 

باشگاه فوتبال ناپولی

 

دوران طلایی این باشگاه با حضور مارادونا شکل گرفت. مارادونا هفت سال برای ناپولی بازی کرد و با 188 بازی 81 گل برای تیم به ارمغان آورد. فقط در دوران حضور مارادونا در این تیم ناپولی توانست قهرمان سری آ شود.

 

باشگاه فوتبال ناپولی

 

ورزشگاه سن پائولو
گنجایش :54726 نفر
این ورزشگاه که به احترام بازیکن شماره ده دیگو مارادونا به ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا تغییر نام داد سومین ورزشگاه بزرگ این کشور محسوب می شود. این باشگاه از سال 1959 به این ورزشگاه نقل مکان کرد و تا امروز ورزشگاه خانگی ناپلی است.

 

باشگاه فوتبال ناپولی

 

پیراهن این باشگاه به رنگ آبی آسمانی و با شلوارک سفید است و تنها با تغییراتی جزیی در فصول مختلف رونمایی شد.

 

 باشگاه فوتبال ناپولی

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone