ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال نیو کاسل یونایتد

باشگاه فوتبال نیو کاسل یونایتد
محل احداث: انگلستان ، شهر نیو کاسل
سال تاسیس :1892
لیگ : لیگ برتر فوتبال انگلستان
لقب : سیاه و سفید ها ، کلاغ زاغی ها

 

 باشگاه فوتبال نیو کاسل

 

ورزشگاه سنتز جیمز پارک
گنجایش : 52387 نفر
استادیوم سنت جیمز پارک هفتمین استادیوم بزرگ فوتبال انگلستان محسوب می شود.استادیوم سنت جیمز پارک میزبان ۳ بازی از جام ملت های اروپا در سال ۱۹۹۶ نیز بوده است.استادیوم سنت جیمز پارک علاوه بر فوتبال میزبان مسابقات راگبی نیز می باشد.

 

باشگاه فوتبال نیو کاسل 

 

پیراهن اول جدید در زمینه با ترکیب سنتی راه راه سیاه و سفید ارائه شده است. یقه، آستین ها و محدوده شانه به رنگ مشکی است و شورت و جوراب مشکی باجزيیات سفید ترکیب لباس اول نیوکاسل در فصل ۲۱-۲۰۲۰ را کامل می کند.
پیراهن دوم جدید در زمینه به رنگ فسفری همراه با پترن گرافیکی پر استفاده پوما در سایه ای نزدیک به زمینه ارائه شده است. یقه و محدوده شانه سرمه ای کار شده و شورت و جوراب فسفری ترکیب لباس دوم نیوکاسل در فصل جدید لیگ جزیره را کامل می کند

 

باشگاه فوتبال نیو کاسل

 

پیراهن سوم نیز در زمینه عمدتا به رنگ مشکی همراه با پترن گرافیکی بنفش با ساختار مثلثی ارائه شده است. لوگوی باشگاه، پوما و اسپانسر همگی به صورت تک رنگ فسفری است و شورت و جوراب سرمه ای ترکیب لباس سوم نیوکاسل در فصل ۲۱-۲۰۲۰ را کامل می کند.
لباس های دروازه بانی دوم و سوم نیوکاسل نیز بر پایه طرح ثابت پوما و در دو رنگ صورتی و زرد طراحی شده است .

 

 باشگاه فوتبال نیو کاسل

تفسیر آرم نیوکاسل یونایتد
باشگاه نیوکاسل با لباس راه راه سیاه و سفید در ذهن مردم نقش بسته است. از عمر 126 ساله این باشگاه ، 124 سال با پیراهن سیاه و سفید سپری شده و حتی این دو رنگ، وارد لوگوی نیوکاسل هم شده اند. اما زمانی که این باشگاه در روز 9 دسامبر 1892 تاسیس شد ، از پیراهن و جوراب قرمز و شورت سفید استفاده می کرد. این رنگ پیراهن ، رنگ لباس تیم نیوکاسل ایست اند بود که سال 1891 تأسیس شد و فقط یک سال دوام آورد و بعد از آن، با ترکیبی از نفرات قدیم و جدید به نیوکاسل یونایتد تبدیل شد.

باشگاه نیوکاسل یونایتد بعد از مدتی رنگ جدیدی برای خود انتخاب کرد و آن هم ، رنگ لباس تیم ذخیره های باشگاه در تمرینات بود؛ راه راه مشکی و سفید. پس از سالها اولین نماد روی لباس تیم ظاهر شد. بعد از مدتی لوگوی شهر نیوکاسل آپن تاین با کمترین تغییر وارد لباس تیم فوتبال این شهر شد. تصویری از یک قلعه ، دو اسب دریایی و یک طومار در زیر آنها که عبارتی لاتین در آن نوشته شده بود. دو اسب دریایی نشان دهنده جغرافیای منطقه و همجواری نیوکاسل با دریا و همچنین رودخانه تاین بودند. قلعه هم نمادی از قلعه نورمان بود که توسط هنری دوم پادشاه انگلستان ساخته شد و بعد از 5 سال تکمیل شد.

 

تیم فوتبال نیوکاسل

 

عبارت لاتین داخل طومار هم Fortiter Defendit Triumphans بود به معنای پیروزی به وسیله دفاع دلیرانه بود .
از سال 1974 نماد جدیدی برای باشگاه طراحی شد؛ یک دایره که نام کامل باشگاه در آن جای داده شده بود به همراه یک کلاغ که در برابر رودخانه تاین ایستاده بود و بک گراندی از قلعه نورمان در لوگو. کمی بعد لوگو ساده تر شد و به مدت پنج سال از نمادی دایره ای شکل استفاده شد که فقط حروف اختصاری نام باشگاه در آن به چشم می خورد اما کلاغ همچنان در پایین لوگو ایستاده بود تا همگان نیوکاسل را با لقب کلاغها بشناسند. دوباره لوگوی قدیمی شهر نیوکاسل آپن تاین به لباس تیم بازگشت و باز هم دو اسب دریایی ، سپر راه راه باشگاه و قلعه نورمان در آن قرار گرفت .در فصل 18-2017 به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالگرد تأسیس باشگاه عبارت 125 سال در میان دو برگ درزیر لوگوی تیم جای گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone