دوشنبه 9 فروردین 1400
زندگینامه نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور


زندگینامه نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور
نیمار جونیور متولد 5 فوریه 1992 در شهر موگی داس کروزس در ایالت سائوپائولو برزیل متولد شد نام او از پدرش به ارث برده شد (نیمار داسیلوا سنیور) که او نیز فوتبالیست بوده و در حال حاظر به عنوان مشاور به پسرش کمک می کند او تنها یک خواهر به نام رافائل سانتوس دارد.
نیمار فوتبال خود را از آکادمی باشگاه پورتوگوئستا سانتیستا در 7 سالگی شروع کرد و تا 11 سالگی آنجا بود، سپس از سال 2003 وقتی 11 ساله بود برای بازی در جوانان باشگاه سانتوس به همراه خانواده به شهر سنت وینسنت نقل مکان کردند بعد از 6 سال بازی برای جوانان این تیم در سال 2009 وقتی 17 ساله بود وارد تیم بزرگسالان سانتوس و تیم ملی زیر 17 ساله برزیل شد ،نیمار در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ لیگ برزیل موفق شد در ۴۸ بازی ۱۴ گل به ثمر برساند ودر سال ۲۰۱۰ باشگاه فوتبال چلسی انگلیس علاقه خود را به نیمار نشان داد با پیشنهاد ۲۰ میلیون پوند به سانتوس خواهان حذب این مهاجم برزیلی شد و باشگاه سانتوس این پیشنهاد را رد کرد و اعلام کرد که نیمار فقط به سانتوس و بازی در برزیل فکر می‌کند، اگر چه نیمار در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف بیان کرد از اینکه چلسی به من پیشنهاد حضور در لیگ برتر انگلیس را داده واقعا خوشحالم و این رویای من است که روزی در اروپا فوتبال بازی کنم ولی در این لحظه بهترین تصمیم این است که در کشورم بازی کنم در حالی که باشگاه های بزرگ اروپایی مانند رئال مادرید، منچستریونایتد، بارسلونا و منچسترسیتی خواهان جذب ستاره ی ۱۹ ساله ی برزیلی هستند، باشگاه سانتوس با جدایی ستاره ی تیمش موافقت نکرد تا سال 2013 برای این تیم بازی کرد او در دوسال پایانی قرارداد خود درامد خوبی از باشگاه کسب کرد که توانست سطح زندگی خود و خانواده اش را بهبود ببخشد .

 

نیمار جونیور


نیمار در ۱۸ مارس ۲۰۱۳ اعلام کرد حالا وقت آن رسیده که به رویای بازی در اروپا برای تیم های بزرگی مانند بارسلونا، رئال مادرید، و چلسی دست پیدا کنم و هیچ مشکلی برای ترک سانتوس ندارم و هر زمانی و هر باشگاهی بخواهم می‌روم، نیمار بعد از اینکه از باشگاه‌های اروپایی مانند رئال مادرید،بارسلونا و چلسی پیشنهادهایی دریافت کرد سرانجام در تاریخ 18مارس 2013 با قرارداد 57 میلیون یورویی برای 5 فصل به بارسلونا پیوست این در صورتی بود که رئیس باشگاه رئال مادرید فلورنتینو پرز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به نیمار پیشنهاد داده بود. نیمار بعد از پیوست به بارسلونا در مصاحبه با شبکه اختصاصی باشگاه بارسلونا گفت: آرزوی من بازی کردن در بارسلونا بود و همچنین بازی در کنار لیونل مسی، ژاوی، اینیستا و دنی آلوز رویای من.
حضور در بارسلونا، شروع کار نیمار برای ستاره شدن بود. در تست های پزشکی علائم ضعف جسمانی، کم خونی و سوء تغذیه در او دیده شد و در ابتدای کار تحت عمل جراحی لوزه قرار گرفت و بعد از تغذیه خاص و تمرینات ویژه وارد تیم شد در ابتدا نمی توانست تمام توانایی هایش را به نمایش بگذارد، اما به تدریج در ترکیب بارسا جا افتاد و توانست در کنار مسی و سانچز مثلث خوبی را تشکیل دهد اما فصل ۲۰۱۴/۱۵ برای نیمار رویایی طی شد. بارسلونا در پایان این فصل موفق شد برای دومین بار در طول تاریخ سه گانه را کسب کند. بدون شک نمایش خیره کننده مسی، نیمار و سوارز در خط حمله بارسلونا در این امر بی تاثیر نبود. نیمار که دومین فصل را تجربه می‌کرد به قهرمانی های زیادی رسید و توانست با زدن ۱۰ گل به طور مشترک با مسی و رونالدو آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شود. ضمن اینکه نیمار با زدن ۷ آقای گل جام حذفی اسپانیا نیز شد. نیمار فصل ۲۰۱۵/۱۶ را طوفانی تر آغاز کرد. مصدومیت مسی در همان ابتدای فصل راه را برای درخشش نیمار فراهم کرده بود، نیمار پیش از نیم فصل در تمامی رقابت‌ها یا گل زده و یا پاس گل داده بود درخشش خیره کنند نیمار، او را جزو ۳ نامزد نهایی توپ طلا قرار داد. در حالی که اکثر رسانه‌های جهان رای خود را برای توپ طلا به نیمار داده بودند، هم تیمی او مسی این جایزه را برای پنجمین بار کسب کرد و نیمار پس از رونالدو سوم شد.

 

نیمار جونیور

 

یکی از تلخ ترین روزهای فوتبالی نیمار برخورد شدید با زونیگا مدافع کلمبیا در دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۴ است. زونیگا با ضربه خشنی که به کمر نیمار وارد کرد، این بازیکن را برای مدت ۴ ماه خانه نشین کرد و برزیل باید در دیدار های باقی مانده از جام جهانی بدون کاپیتان خود به میدان می رفت. نبود نیمار در ترکیب، روحیه سایر بازیکنان تیم ملی برزیل را کاهش داده بود و آنها پس از پیروزی مقابل کلمبیا، باید در مرحله یک نیمه نهایی به مصاف آلمان می رفتند. ژرمن ها که در نهایت به قهرمانی این جام رسیدند، با نتیجه عجیب و بسیار سنگین ۷ بر صفر تیم ملی برزیل را شکست دادند و به فینال رسیدند، و شاید نیمار تنها از اینکه در این بازی حضور نداشت خوشحال بود وی پس از جام جهانی کابوس وار به اسپانیا بازگشت تا ادامه درمانش را زیر نظر دکترهای بارسلونا انجام دهد و نیمار پس از گذشت ۴ ماه توانست شرایط بازی را به دست بیاورد او سرنجام در سال 2017 از این تیم جدا شد.نیمار در سال 2017 در فیلمی بنام بازگشت ژاندر کیج در حضور کوتاهی به عنوان بازیگر افتخاری نقش خودش را بازی کرد

نیمار در 3 اوت 2017با پرداخت بند فسخ ۲۲۲ میلیون یورویی به بارسلونا از این تیم جدا شد، نیمار رسما بازیکن پاری سن ژرمن شد و این ستاره ۲۵ ساله قراردادی ۵ ساله با پی اس جی به امضا رساند. طبق این قرارداد، دستمزد هفتگی نیمار در پاری سن ژرمن ۵۱۵ هزار پوند خواهد بود. با این انتقال، رکورد گران ترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال که پیش از این متعلق به انتقال ۱۰۵ میلیون یورویی پل پوگبا به منچستریونایتد بود، شکسته شد علت جدایی او به آخرین بازی بارسلونا در مقابل پاری سن ژرمن مربوط است که با وجود اینکه حضور او تاثیر بسزایی در برد بارسلونا داشت اما هواداران لیونل مسی را تشویق کردند
او همیشه به موسیقی علاقمند بود و می گوید اگر فوتبالیست نمی شد حتما خواننده بود، او در سال 2017 اولین آهنگ ویدیویی مبتدیانه خود را بصورت زنده با نواختن پیانو و خواندن منتشر کرد.
نیمار اولین بار با دوست خود بنام کارولینا دانتاس در 17 سالگی ازدواج کرد و دو سال بعد در 19 سالگی وقتی در تیم سانتوس بازی می کرد صاحب یک پسر بنام داوی لوکا شد
بعد از چند سال رابطه نیمار با همسرش به جدایی و طلاق ختم شد اما وجود پسرش باعث شده روابط دوستانه این دو همچنان ادامه دار باشد نیمار حالا با یک بازیگر برزیلی در ارتباط است.

 

نیمار جونیور


به گزارش دیاریو دی سائوپائولو ستاره برزیلی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶۰ میلیون رئال (واحد پول برزیل) دریافت می‌کرد. (تقریبا معادل ۲۲٫۵ میلیون یورو) که به این معناست که نیمار در حال حاضر ثروتمندتر از ۱۳ تیم حاضر در لیگ برزیل است به هر حال بیشترین مبلغ درآمد نیمار از دستمزد وی حاصل نمی‌شود، بلکه از طریق یازده اسپانسر وی (از جمله یونیلور، ردبول، پاناسونیک، نایک و بانکو سانتاندر) به دست می‌آید که هرکدام حدود ۱٫۱ میلیون یورو در سال به وی پرداخت می‌کنند.
در صدر این مبالغ، ۲۰۰ هزار یورو وجود دارد که این بازیکن در ازای هر حضور در رسانه‌ها از اسپانسرها و عواید حاصل از فروش محصولات تحت برند نیمار به دست می‌آورد که سال گذشته به بیش از ۱٫۵ میلیون یورو رسید

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : مقالات فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone