ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
معرفی برند نایکی NIKE

برند نایکی به انگلیسی: Nike ( به زبان عامیانه نایک نیز گفته می شود ) یک شرکت معتبر آمریکایی چندملیتی است که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک و تجهیزات ورزشی به بازار جهانی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت اورگان واقع در شمال باختری ایالات متحده آمریکا است.

 

برند نایکی NIKE

 

نایکی (nike) بزرگترین تولیدکننده در زمینه تولید کفش‌های ورزشی، البسه و پوشاک، لوازم و تجهیزات ورزشی محسوب می‌گردد. ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۰ به تنهایی بالغ بر ۱۰٫۷ میلیارد دلار برآورد شده که این شرکت را در این سال برترین تولیدکننده محصولات ورزشی نموده‌است.

 

 برند نایکی NIKE

 

نایکی (nike) نخست با نام Blue Ribbon sports به معنای محصولات ورزشی روبان آبی در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۶۴ توسط بیل بُوِرمن و فیل نایت آغاز به کار نمود و در ۳۰ می ۱۹۷۱ به‌صورت رسمی به نام NIKE تغییر نام داد.

نایکی دارای زیرمجموعه‌هایی از جمله آمبرو و کانورس (تولیدکننده کفش‌های آل استار) و همچنین کول هان و هارلی اینترنشنال است.

 

c

 

در سال ۲۰۰۹ نایکی و تیمبرلند خرید چرم تولیدشده در بخش‌های جنگل‌زدایی‌شدهٔ جنگل‌های آمازون را متوقف کردند. این عمل تنها چند هفته پس از گزارش سازمان صلح سبز صورت گرفت که نشان می‌داد گله‌های دام‌داری‌های منطقهٔ آمازون باعث تخریب جنگل‌های آمازون می‌شوند.

 

 برند نایکی nike

 

تحریم تیم ملی فوتبال ایران توسط nike
در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ پیش از آغاز جام این شرکت آمریکایی اعلام کرد به دلیل تحریم‌های وضع‌شده از سوی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران؛ به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کفش نمی‌دهد و بازیکنان ایران اجازه ندارند از کفش‌های شرکت نایکی در مسابقات استفاده کنند که البته این مسئله با اعتراض کارلوس کی روش سرمربی ایران همراه شد.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone