جمعه 12 شهریور 1400
باشگاه فوتبال پدیده مشهد

باشگاه فوتبال پدیده مشهد
باشگاه فوتبال پدیده یک باشگاه فوتبال در شهر مشهد است و هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد. این باشگاه در سال ۱۳۹۷ به شهرخودرو تغییر نام داد و با واگذاری این باشگاه به هیئت فوتبال خراسان رضوی در اسفند ۹۹ این باشگاه مجدداً به پدیده تغییر نام داد.

 

باشگاه فوتبال پدیده خراسان در سال ۱۳۹۲ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مس سرچشمه با نام «پدیده مشهد» تأسیس و در مسابقات لیگ آزادگان شرکت کرد.
باشگاه پدیده با قهرمانی در گروه الف لیگ آزادگان فصل ۹۳–۱۳۹۲ به لیگ برتر ایران صعود کرد.

 

باشگاه پدیده در پایان هفته ششم لیگ چهاردهم که اولین حضور این تیم در لیگ برتر خلیج فارس بود، تنها تیم بدون شکست مسابقات باقی ماند و در رده سوم لیگ قرار گرفت. در پایان هفته ششم پدیده بهترین تیم و علیرضا مرزبان مربی تیم به عنوان بهترین مربی انتخاب شد.

 

در لیگ برتر سال ۱۳۹۵–۱۳۹۶ در حالی که پدیده داشت به همراه پرسپولیس و پارس جنوبی برای مقام نخست (در هفته‌های ابتدایی فصل) می‌جنگید، با پیروزی ۲–۰ مقابل استقلال، باعث استعفاء سرمربی این تیم شد.
در نیم فصل اول لیگ هجدهم پدیده خراسان با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی توانست نتایج قابل قبولی کسب کند و در پایان نیم فصل در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. اما شرکت پدیده در اداره امور باشگاه مشکلاتی داشت و سرانجام پس‌از کش و قوس‌های فراوان و با همکاری مسئولان استانی در سال ۱۳۹۷ سهام باشگاه پدیده به شرکت شهر خودرو با مالکیت فرهاد حمیداوی منتقل شد؛ که اسم این تیم از نیم فصل به پدیده شهر خودرو تغییر کرد. این باشگاه در پایان لیگ هجدهم با قرار گرفتن در جایگاه چهارم موفق به کسب سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا گشت و به اولین تیم استان خراسان رضوی تبدیل شد که به مسابقات آسیایی راه یافته و پس از پیروزی بر الرفاع بحرین و السیلیه قطر (در ضربات پنالتی) به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ نیز صعود کرد.
این باشگاه از فصل ۹۹–۱۳۹۸ با نام شهر خودرو در مسابقات حاضر شد ولی در پی مشکلات مالی مالک شهرخودرو، در اسفند ۱۳۹۹ به هیئت فوتبال مشهد واگذار و نام این تیم دوباره به پدیده تغییر کرد.

 

 

باشگاه فوتبال پدیده مشهد  باشگاه فوتبال پدیده مشهد

نماد
باشگاه فوتبال پدیده دارای لوگویی قرمزرنگ که در آن نمادهای ورزشی فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری و… به کار رفته می‌باشد؛ رنگ اصلی لوگو قرمز است و نماد فوتبال میان آن نیز اهمیت فوتبال و رشته اصلی این باشگاه را مشخص می‌کند. در بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ که نام باشگاه شهر خودرو بود، لوگویی قرمزرنگ که در آن نماد یوزپلنگ به کار رفته بود برای این باشگاه استفاده می‌شد.

1392-1397 1397 1397-1400

 

رنگ
عموماً باشگاه ورزشی پدیده به خاطر رنگ قرمز آن شناخته می‌شود؛ این رنگ در لوگو و پیراهن آن نیز به‌کار رفته‌است.

 

لباس
لباس اول این تیم قرمز و لباس دوم نیز معمولاً سفید می‌باشد.

 

باشگاه فوتبال پدیده مشهد

 

شهرآورد
دیدار دو تیم پدیده و سیاه‌جامگان به عنوان دربی یا شهرآورد مشهد معروف شد.

 

هواداران
بیشتر هواداران این تیم را مردم محلی و استان خراسان تشکیل می‌دهند. این باشگاه در ابتدای تشکیل هواداران بسیاری را جذب خود کرد به طوریکه مانند ابومسلم خراسان از پرهوادارترین باشگاه‌های لیگ آزادگان بود و هم‌اکنون نیز جز پرهوادارترین تیم‌های ایران می‌باشد.

 

 باشگاه فوتبال پدیده مشهد

 

ورزشگاه
تا هنگام گشایش ورزشگاه امام رضا، پدیده بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌کرد؛ پس از گشایش ورزشگاه امام رضا، مهاجری سرمربی وقت پدیده از این اتفاق خوشحال و معتقد بود این ورزشگاه خدمت بزرگی به ورزش استان خواهد کرد گنجایش این ورزشگاه حدود ۲۷ هزار نفر است.

 

باشگاه فوتبال پدیده مشهد

 

کادر فنی کنونی
سرمربی سید مهدی رحمتی-دستیار مربی محمد نوازی-دستیار مربی علی سامره-دستیار مربی وحید فاضلی-دستیار مربیعلی اصغر قربانعلی پور-دستیار مربی اشکان نامداری-مربی بدنساز سالار امینی-سرپرست آرمین رهبر.

 

 

 

بازیکنان
میلاد فراهانی-علی نعمتی-امید منصوری-محمدعرفان معصومی-رحمان جعفری-امین قاسمی‌نژاد-احمد الجبوری-حسین مهربان-بابک سلامت-ابوذر صفرزاده-علیرضا اسدآبادی-علی طاهران-بهتاش میثاقیان-محمدجواد کیا- آزاد جعفرزاده- معراج پورتقی- رضا یزدان‌دوست- محمد محمدزاده-احمدرضا جلالی-صادق صادقی-امیرحسین کریمی-امیرحسین غلامی-یوسف وکیا-مهرداد بایرامی-حسام پور هاشم-سینا زامهران.

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone