ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال پاریس سن ژرمن

باشگاه فوتبال پاریس سن ژرمن

محل احداث : فرانسه ، پاریس
سال تاسیس : 1970
این باشگاه با نام غیررسمی و عامیانه ی پی اس جی با بیش از 40 قهرمانی رسمی از پرافتخارترین باشگاه های فوتبال فرانسه می باشد.این باشگاه با یک عنوان قهرمانی لیگ 1 فرانسه ، 14 قهرمانی در جام حذفی فرانسه ، نه عنوان قهرمانی در جام اتحادیه فرانسه و ده قهرمانی در سوپر جام فرانسه توانسته در این عناوین داخلی را به نام خود کند. همچنین در سطح بین المللی / قاره ای توانسته یک عنوان قهرمانی در جام برندگان جام اروپا ، جام اینترتوتو و لیگ قهرمانان اروپا از آن خود کند.

 

باشگاه فوتبال پاریس سن ژرمن

 

لباس اول این باشگاه با ترکیب رنگ آبی و قرمز طراحی شد ، لباس دوم نیز بارنگ سفید و لباس سوم نیز بارنگ مشکی انتخاب شد. شاید خیلی‌ها با توجه به رنگ کنونی پیراهن این تیم پاری سن ژرمن را بارنگ سرمه‌ای می‌شناسند اما پیش از این مردان پی.اس. جی از پیراهن‌های روشنتری استفاده می‌کردند و رنگ آبی نماد این باشگاه است. در لوگوی باشگاه نیز برج ایفل در میان یک دایره آبی رنگ قرار دارد.

 

 باشگاه فوتبال پاریس سن ژرمن

 

یکی از مهم ترین مسابقات این تیم بازی لکلاسیکو می باشد که بین دو تیم پاری سن ژرمن و المپیک مارسی از بندر مارسی باهم بازی می کنند.

 

 ورزشگاه پارک ده پرنس

 

ورزشگاه پارک ده پرنس
گنجایش :47929 نفر
این ورزشگاه به عنوان سومین ورزشگاه بزرگ فرانسه و قدیمی ترین ورزشگاه فرانسه می باشد از 4 سال پس از تاسیس این باشگاه تاکنون ورزشگاه خانگی و محل برگزاری بازی های این باشگاه بوده است. ورزشگاه پارک دِ پرنس میزبان دو جام‌جهانی فوتبال، دو فینال جام ملت‌های اروپا، سه فینال لیگ قهرمانان اروپا، دو فینال جام یوفا، یک فینال جام در جام اروپا، دو فینال جام لاتین، ۱۲۸ بازی تیم ملی فوتبال فرانسه و ۳۳ فینال جام حذفی فوتبال فرانسه بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone