ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
معرفی برند پوما – puma

برند پوما – puma

واژه پوما به معنای گونه‌ای گربه‌سان بومی در قاره آمریکا می‌باشد.
آدولف داسلر شخصی کارآفرین اهل آلمان در سال ۱۹۲۴، برند پوما اس ای Puma SE را با مشارکت برادر بزرگترش، رودولف داسلر، تاسیس کرد و فعالیت خود را با تولید کفش و صندل های راحتی مناسب برای استفاده روزانه آغاز کرد . محصولات برند پوما در بیش از 120 کشور جهان فروخته می شود و یکی از بزرگترین تولید کنندگان کفش و پوشاک ورزشی و دیگر تجهیزات ورزشی می باشد .

 

معرفی برند پوما

 

در سال ۱۹۴۸ با وقوع یک اختلاف خانوادگی تلخ میان برادران داسلر، منجر به پایان مشارکت آنان و ایجاد برند آدیداس توسط آدولف داسلر گردید و پوما تحت هدایت و رهبری رودولف به موفقیت های خود ادامه داد.

 

 معرفی برند پوما

امروزه مجموعه گسترده محصولات برند پوما که شامل کفش و پوشاک تجهیزات ورزشی، است در بیش از ۱۲۰ کشور جهان فروخته می شود.
خلاقیت در طراحی و تولید محصولات با کیفیت و استفاده از شیوه های هوشمندانه برای بازاریابی و فروش از عوامل اصلی موفقیت این برند می باشد.
ستاره های فوتبال بین المللی، تیم ها و باشگاه های برتر فوتبال دنیا، از طرفداران و حامیان پر پا قرص این برند هستند.

 

معرفی برند پوما


ساختمان مرکزی پوما در هرتسوگن‌ آوراخ ، بایرن آلمان قرار دارد.تا تاریخ 2020 شرکت پوما بیش از ۳۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد و محصولات خود را از طریق نمایندگی‌های رسمی خود در ۸۰ کشور جهان عرضه می‌کند.

 

 معرفی برند پوما

 

تاریخچه تأسیس پوما
این ابرشرکت در سال ۱۹۲۴ در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان به نام کارخانه کفش‌سازی برادران داسلر توسط آدولف و رودلف داسلر راه‌اندازی شد که در سال ۱۹۴۸ تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفتند. پس از این جدایی، آدولف آدیداس و رودلف پوما را تأسیس کرد و نام آن را «رودا» گذاشت که از حروف نخست نام و نام خانوادگیش - «رو» و «دا» - گرفته شده بود، اما پس از مدتی و در سال ۱۹۴۸ نام شرکت خود را به پوما تغییر داد.

 

معرفی برند پوما

 

پس از جدا شدن از یکدیگر، آدیداس و پوما رقابت شدیدی را آغاز کردند. برادران داسلر هرگز با یکدیگر آشتی نکردند، اگرچه هر دو آن‌ها در یک گورستان دفن شدند.

 

معرفی برند پوما

 

پوما در ایران
پوما اسپانسر تیم ملی ایران در جام جهانی۲۰۰۶ بود. محمد دادکان که آن زمان رئیس فدراسیون فوتبال بود با عقد قراردادی با شرکت پوما مبلغ قابل توجهی را دریافت کرد.

 

 برند پوما

 

حامی تیم‌ها و بازیکنان
پوما اکنون حامی بسیاری از تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی در سراسر جهان است و حامی مالی ورزشکاران سرشناسی مانند پله، اوزبیو، یوهان کرایُف، دیگو مارادونا، لوتار ماتئوس، کنی دالگلیش، دیدیه دشان، زلاتان ابراهیموویچ، سرخیو آگرو، سسک فابرگاس، مارکو رویس، جانلوئیجی بوفون، نواک جوکوویچ، لوییز سوارز و انتوان گریزمن و ماریو بالوتلی بوده‌است. پوما حامی مالی اوسین بولت، دونده جامائیکایی و سریع‌ترین مرد جهان، نیز محسوب است.

 

معرفی برند پوما

 

وما همچنین حامی فردریک لیونبرگ بازیکن باشگاه فوتبال سلتیک شهر گلاسکو، یکی از بازیکنانی است که پوما حامی و به اصطلاح اسپانسر اوست.

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone