پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
باشگاه فوتبال رئال مادرید

باشگاه فوتبال رئال مادرید

محل احداث : اسپانیا ، مادرید
سال تاسیس: 1902
این باشگاه با 13 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، آن‌ها دارای رکورد ۳۴ بار قهرمانی در لالیگا ، قهرمانی در کوپا دل ری جام حذفی، ۱۰ سوپرکاپ اسپانیا، ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام یوفا، ۴ سوپرکاپ اروپا و ۴ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان می باشد.همچنین این باشگا به عنوان بهترین باشگاه قرن از سوی فیفا انتخاب شده است .

" اگر به دنیال یک مدرسه فوتبال خوب در محدوده ی عظیمیه کرج هستین صفحه بهترین مدرسه فوتبال عظیمیه کرج را دنبال کنید "

رئالی‌ها در طی تاریخ خود، حتی یک بار هم از لیگ اول اسپانیا لا لیگا خارج نشدند و همیشه در این لیگ حضور داشتند. آن‌ها از دهه ۵۰ بود که خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند. که موفق به کسب دو جام یوفا، ۵ قهرمانی متوالی اسپانیا، ۱ قهرمانی جام اسپانیا و ۳ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا شدند.

 

 باشگاه فوتبال رئال مادرید

 

کلمهٔ رئال در زبان اسپانیایی، به معنی سلطنتی است که این لقب را بر این تیم نهادهمچنین در همان زمان شکل یک تاج نیز بر روی آرم این باشگاه قرار گرفت. طراحی ابتدایی آرم باشگاه، بسیار ساده بود. این آرم متشکل از سه حرف MCF بود که ۳ حرف ابتدای نام باشگاه بود که در زمینه‌ای آبی طراحی شده بود و بر روی لباس سفید تیم قرار داشت. در سال ۱۹۰۸ اولین تغییر در آرم باشگاه رخ داد و برای زیباتر شدن آرم، نوشته‌ها درون یک دایره قرار گرفتند. تغییرات بعدی تغییرات جزئی بودند .

"اگر به دنبال بهترین مدرسه فوتبال در گلشهر کرج هستید صفحه بهترین مدرسه فوتبال در گلشهر کرج را مشاهده کنید "

اما در سالی که آلفونسو از حکومت کنار رفت هم کلمه رئال از نام باشگاه حذف شد و هم شکل تاج از روی آرم باشگاه برداشته شد و به جای آن، خطی تیره بر روی آرم باشگاه قرار گرفت در سال ۱۹۴۱ و دو سال بعد از جنگ‌های داخلی، مجدداً کلمه رئال به نام باشگاه اضافه شد و تاج پادشاهی نیز به بالای آرم باشگاه افزوده شد این آرم تا سال ۱۹۹۷ تغییری نکرد تا اینکه در این سال تغییر جزئی داشت و برای آخرین بار در سال ۲۰۰۱ بود که باشگاه برای مدرن کردن آرم و بروزرسانی آن، آرم را تغییر داد که البته تغییراتی جزئی بودند از جمله خطی که از وسط آن می‌گذشت، به رنگ آبی متمایل شد.

 

 باشگاه فوتبال رئال مادرید

 

لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بود.هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود بارها به‌خاطر زیباتر شدن یا تغییر حامی مالی تیم دچار تغییر شد. در ۱۹۰۲ لباس‌های راه‌راه یکدست سفید شدند و جوراب‌های آبی رنگ سیاه شدند در ۱۹۴۷ مدیر باشگاه تصمیم گرفت تا به پیراهن‌های بازیکنان دکمه اضافه کند و آرم باشگاه را روی سینه سمت چپ بازیکنان اضافه کرد و تا به امروز تغییری در آن ایجاد نشده است .

" اگر به دنیال بهترین آکادمی فوتبال در گوهردشت کرج هستید صفحه بهترین مدرسه فوتبال در گوهردشت کرج را مشاهده کنید . " 

در ۱۹۴۷ رئالی‌ها به نخستین تیم اسپانیایی تبدیل شدند که لباسشان دارای شماره شد لباس خارج از خانه رئالی‌ها نیز از همان ابتدا یا سیاه کامل بوده‌است یا کاملاً ارغوانی و هیچ‌گاه تغییر نکرده‌است. لباس تیم اکنون توسط آدیداس تولید می‌شود.

 

ورزشگاه سانتیاگو

 

ورزشگاه سانتیاگو
گنجایش : 81044 نفر
این باشگاه یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین باشگاه های فوتبال در بین مردم است و به حترام رییس سابق باشگاه به این نام نامگذاری شده است . فینال جام ملت های اروپا 1964 ، 1957 ، 1969 ، 1980 و 2010 را میزبانی کرده است.

 

مطالب مهم : بهترین مدرسه فوتبال در کرج

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

هادی کعب عمیر : خوزستان اهواز
0 1
نظر شما چیست ؟
صبور مصطفازاده : خوزسان اهواز
0 0
2.1
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone