ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال سمپدوریا

باشگاه فوتبال سمپدوریا

محل احداث : ایتالیا ، جنوا
سال تاسیس : 1946
این باشگاه از ترکیب دو باشگاه قدیمی سمپیدارنسه و آندریه دوریا تشکیل شده است.بیشتر فعالیت این تیم در دهه هشتاد و نود انجام شده و افتخارات زیادی را در آن دوران به نام خود کرده است. این باشگاه با سه نایب قهرمانی در اروپا ، کسب قهرمانی در سوپر جام اروپا ، یک بار صعود به سری آ یکی از پرافتخارترین های ایتالیا در دهه های 80 و 90 بشمار می آمد.

 

باشگاه فوتبال سمپدوریا

 

در لوگوی این باشگاه تصویر سر یک ملوان که پیپ بر دهان دارد دیده می شود. دلیل آن نیز تنها بخاطر این است که باشگاه سمپدوریا در شهر بندری جنوا واقع شده است و از این رو به عنوان نماد این باشگاه بیانگر ویژگی های این شهر نیز می باشد.

 

باشگاه فوتبال سمپدوریا

 

ورزشگاه ماراسی
گنجایش : 36536 نفر
این ورزشگاه در شهر ماراسی به دور از باشگاه سمپدوریاست . بازی های خانگی دو باشگاه سمپدوریا و جنوا در این ورزشگاه برگزار می شود. این ورزشگاه یادبودی است از بازیکن تیم جنوا که در جنگ جهانی اول کشته شده بود و رسما با نام فراریس شناخته می شود اما اغلب با نام ماراسی نیز که شهر محل احداث این ورزشگاه است خطاب شده.

 

باشگاه فوتبال سمپدوریا

 

رنگ های زیادی در لباس سمپدوریا بکاربرده شده ازجمله آبی ، قرمز ، سفید و همچنین مشکی .همانطور که در ابتدا گفته شد سمپدوریا از ترکیب دو باشگاه سمپیدارنسه و آندریه دوریا تشکیل شده و رنگ و طرح این لباس نیز ترکیبی از رنگ های دو باشگاه پیشین بوده و بیانگر این موضوع است . البته لین رنگها نیز در لوگوی باشگاه هم وجود دارد و بیانگر همین بحث می باشد.

 

باشگاه فوتبال سمپدوریا

 

این باشگاه در حال حاضر نیز بازی هایی برگزار می کند اما هنوز نتوانسته به اندازه ی رقبای کشور خود پیشرفت های چشمگیری را از آن خود کند. هم اکنون نیز به عنوان نهمین تیم سری ا در این جدول قرار دارد.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone