پنجشنبه 30 بهمن 1399
شوت در فوتبال

شوت در فوتبال - تعریف شوت در فوتبال
شوت نتیجه ی ضربه است و در این مبارزه از راه دور ، شوت زننده و دروازه بان شرکت دارند . قبل از انجام شوت ضرورت چند عامل را باید مورد توجه قرار دهیم :
۱ _ حضور و خصوصیات دروازه بان
۲ _ تراکم و جایگیری مدافعین
۳ _ شرایط جوی و وضعیت زمین

 

دستور العمل یک شوت مطلوب :
مهارت در شلیک به دروازه بان از محل مورد نظر قدرت در بازی با هر ۲ پا و سر ، داشتن سرعت برای تصاحب زودتر توپ ، انعطاف بدنی لازم برای بازی با سر ، تصمیم گیری ، جسارت در مواجهه با خطر ، خونسردی و عدم اضطراب در مقابله با حریف، عکس العمل به موقع جهت انجام حرکت صحیح و اعتماد به نفس ، انجام یک شوت حرکتی بی حساب و بدون قصد نیست ، مهاجمین معمولا شوت می زنند و بدون این که شوت انها خطری جدی ایجاد کند .

 

مناطق و زوایای شوت :
اگر از فاصله ی بیش از ۲۵ متر اقدام به شوت کنید ، در واقع خود را به مخاطره انداخته اید . توجه داشته باشید که این اقدام مخاطره امیز مزیتی هم دارد و ان اصل غافلگیری است.
هر چقدر از دروازه دور هستید به همان نسبت باید قدرت شوت خود را افزایش دهید . همان قدر که در انجام شوت ارزیابی فاصله مهم است ، به همان نسبت شناخت کامل مناطق شوت نیز اهمیت دارد ، چنان چه در وسط زمین یا دور از ان قرار دارید ، خطر شوت شما کمابیش بستگی به نحوه شلیک ، دقت و قدرت دارد .

 

۳ منطقه برای شوت :

۱ _ منطقه مؤثر : در این منطقه شوت باید به بهترین شکل زده شود // بازیکن باید بسیار دقت کند // و خودش را از یادگیری کند.

۲ _ منطقه مناسب : در این منطقه هنگامی که دفاع متزلزل است یا دروازه بان بد جایی باشد اقدام به شوت ناگهانی کنید.

۳ _ منطقه نا مناسب : در این منطقه زاویه شوت محدود است ، بازیکن باید بسیار تکنیکی باشد که با مهارت خود بتواند نا برابری میان خود و دروازه بان را جبران کند .

نکته پایانی : شوت ، اخرین حرکت فوتبال است . حرکاتی که قبل از شوت انجام می گیرند جهت مهیا کردن ان است و شوت ها غالبا نمایان گر برتری زمینی تکنیکی و تاکتیکی یک تیم است .

 

 

 

 

دسته بندی : مقالات فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

Amir Hamza Mahd ... : در باره كنترول سرعت خود
0 0
من در فوتبال سرعت من خلي زياد است چي كار كنم در عين حال كه سرعت من زياد است توب.را در كتنرول خود داشته باشم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone