پنجشنبه 5 اسفند 1400
باشگاه فوتبال النصر

باشگاه فوتبال النصر

محل احداث : عربستان سعودی
سال تاسیس : 1955
النصر در سال 1955 توسط زید بن مطلق الجعبه الدویش المطیری تأسیس شد. تمرین در یک زمین بازی قدیمی در گشلت الشرطه در غرب باغ الفتح برگزار شد، جایی که یک زمین فوتبال کوچک و یک اتاق کوچک برای نگهداری توپ و پیراهن وجود داشت. علاوه بر برادران الجعبه، علی و عیسی العویس از اولین کسانی بودند که در این باشگاه کار کردند.

این باشگاه تا سال 1960 به عنوان یک باشگاه آماتور فعالیت می کرد تا اینکه به طور رسمی در اداره کل رفاه جوانان به ثبت رسید. در این زمان بود که شاهزاده عبدالرحمن بن سعود رئیس النصر شد. النصر در لیگ دسته دوم آغاز شد. آنها در سال 1963 به دسته اول صعود کردند. در طول دهه های 1970 و 1980، این باشگاه 8 عنوان قهرمانی لیگ برتر عربستان، 6 جام پادشاهی، سه جام ولیعهد و سه جام فدراسیون را به دست آورد. موفقیت این تیم حول محور "سه گانه طلایی عربستان" متشکل از ماجد عبدالله، فهد الحرافی و محیصن الجمعان شکل گرفت.

 

باشگاه فوتبال النصر

 

در دهه 1990، النصر دو قهرمانی دیگر در لیگ برتر عربستان، یک جام پادشاهی و یک جام فدراسیون را به دست آورد. آنها همچنین در چندین تورنمنت بین المللی موفقیت داشتند و دو قهرمانی لیگ قهرمانان شورای همکاری خلیج فارس، یک جام برندگان جام آسیا و یک سوپرکاپ آسیا را به دست آوردند. الناصر به عنوان قهرمان سوپرکاپ آسیا، نماینده منطقه AFC در اولین جام باشگاه های فوتبال در برزیل در سال 2000 بود. النصر در این رقابت ها با اسپورت کلاب کورینتیانس پائولیستا، رئال مادرید و راجا کازابلانکا بازی کرد و در رده سوم قرار گرفت. گروه. النصر برنده جایزه بازی جوانمردانه مسابقات شد.
پس از بازنشستگی سه‌گانه طلایی، النصر دچار شکست‌های بزرگی شد. در فصل 07–2006، باشگاه تنها در آخرین روز فصل از سقوط اجتناب کرد، که اعضای افتخاری باشگاه را بر آن داشت تا یک برنامه بلندمدت موثر را آغاز کنند تا مدیریت و اعضای تیم را متحول کنند

 

پارک مرسول

 

پارک مرسول
گنجایش : 25000 نفر
کار ساخت و ساز در پردیس دانشگاه ملک سعود در ریاض غربی در بهار 2011 آغاز شد و افتتاحیه در می 2015 انجام شد. استف، در حال تکمیل انحصار معماری خود در استادیوم های فوتبال مستقر در ریاض.

شرکت پیمانکاری هاشم استادیوم را طبق مشخصات (و قوانین فیفا برای بازی های بین المللی) با بودجه 215 میلیون ریال (57 میلیون دلار) تحویل داد. ورزشگاه ممکن است بسته به نور خورشید به دلیل پوسته بیرونی سوراخ دار و فلزی آن خاکی یا طلایی به نظر برسد. پارک مرسول در پایان سال 2020 مورد بازسازی قرار گرفت و این امر همچنان ادامه خواهد داشت تا آن را به یک مقصد جوان و خانواده پسند با مناطق هواداران و مناطق تفریحی تبدیل کند تا همه از آن لذت ببرند.
در سال 2020، این ورزشگاه پس از امضای قرارداد با شرکت تحویل‌دهنده Mrsool، در نوامبر 2020 یک عملیات تغییر نام تجاری را انجام داد و به پارک Mrsool تبدیل شد.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

علی رضا قی : عالی
0 0
فوتبال خوبه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone