پنجشنبه 28 بهمن 1400
کره، چین و ژاپن میزبانی لیگ قهرمانان را گردن نگرفتند!

کره، چین و ژاپن میزبانی لیگ قهرمانان را گردن نگرفتند!
در یک اتفاق جالب کشورهای تایلند، ویتنام و مالزی به عنوان میزبانان مرحله گروهی منطقه شرق آسیا انتخاب شدند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 باز هم با میزبانی متمرکز برگزار می‌شود و همانند سال گذشته نام کشورهای جالبی به چشم می‌خورد. در سال 2021 میزبانی کشورهایی مثل هند، ازبکستان و تایلند درحالی که ایران مدت‌ها است رنگ میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به خود ندیده باعث تعجب شده بود و این‌طور که پیداست این رویه ادامه خواهد داشت.

در فصل قبل تایلند میزبان دو گروه بود و امسال سه گروه در شهرهای مختلف این کشور به صورت متمرکز بازی می‌کنند. همچنین ویتنام و مالزی به عنوان میزبان دو گروه دیگر شرق آسیا انتخاب شده‌اند. در کشورهایی مثل کره‌جنوبی،چین، ژاپن و همین‌طور استرالیا پروتکل‌های کرونا به شدت زیاد است و همین امر باعث شده این کشورها به نوعی میزبانی آسیا را گردن نگیرند!

به این ترتیب دیدارهای گروه‌های G ،F و J در کشور تایلند برگزار می‌شود. بازی‌های گروه F در شهر بوریرام و گروه G در بانکوک برگزار می‌شود و این درحالی است که هنوز شهر میزبان گروه J تعیین نشده است. تیم‌های گروه H در شهر هوچی‌مین ویتنام به مصاف هم می‌روند و شهر جوهور بهروی مالزی میزبانی دیدارهای گروه I را بر عهده خواهد داشت.

بازی‌های دور گروهی لیگ قهرمانان از26 فروردین تا 11اردیبهشت برگزار می‌شود. با حذف استقلال و پرسپولیس این دو تیم پرطرفدار شانس حضور و میزبانی را از دست دادند؛ همچنین سپاهان تلاش‌هایی برای گرفتن میزبانی داشت اما به گفته رسانه‌های سعودی قرار است میزبانی منطقه غرب به عربستان داده شود؛ اتفاقی که خیلی دور از ذهن نیست.

گروه‌بندی منطقه شرق آسیا به شرح زیر است:
گروه F: شاندونگ تایشان چین، اوراوا رد ژاپن، لیون سیتی سایلورس سنگاپور و برنده پلی‌آف چهارم (دائه‌جو کره جنوبی - بوریرام تایلند)
گروه G: پاتوم یونایتد تایلند، جئونام دراگونز کره جنوبی، یونایتد سیتی فیلیپین و ملبورن سیتی استرالیا
گروه H: چونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی، یوکاهاما مارینوس ژاپن، هوانگی آنه‌گیا لای ویتنام و برنده پلی‌آف یک (چانگچون یاتای چین و برنده سیدنی استرالیا - کایا ایلویلو فیلیپین)
گروه I: کاوازاکی فورنتال ژاپن، گوانگژو چین، جوهور دارالتعظیم مالزی و برنده پلی‌آف سه (اولسان هیوندای کره جنوبی - پورت تایلند)
گروه J:شانگهای پورت چین، چیانگرا یونایتد تایلند، کیچی هنگ‌کنگ، برنده پلی‌آف دو (ویسل کوبه ژاپن - ملبورن ویکتوری استرالیا)

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone