دوشنبه 3 آبان 1400
تیم ملی فوتبال زنان در سید 4 جام ملت‌های 2022

تیم ملی فوتبال زنان در سید 4 جام ملت‌های 2022
با صعود تیم‌های چین تایپه و میانمار، پرونده رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2022 بسته شد و تکلیف 12 تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد.

در گروه اول و چهارم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در روز پایانی برگزار شد تا تکلیف دو تیم صعود کننده به جام ملت‌ها مشخص شود؛ پیش از مسابقات امروز، حضور 10 تیم هند (میزبان)، ژاپن، استرالیا، چین، تایلند، کره جنوبی، فیلیپن، ویتنام، ایران و اندونزی صعودشان در جام ملت‌های آسیا 2022 نهایی شده بود.

در پایان رقابت‌های امروز هم تیم‌های ملی فوتبال زنان چین‌تایپه و میانمار موفق به کسب جواز صعود به جام ملت‌ها شدند تا رسماً تکلیف 12 تیم حضور یافته در جام ملت‌های پیش‌روی تعیین شود.

براساس اعلام قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا که از 30 دی‌ماه تا 17 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی کشور هند برگزار می‌شود، پنجشنبه هفته جاری (6 آبان‌ماه) انجام پذیرد.

تیم‌های شرکت‌کننده در جام ملت‌های آسیا 2022 هند براساس سیدبندی:

سید 1: هند، ژاپن، استرالیا
سید 2: چین، تایلند، کره جنوبی
سید 3: فیلیپین، ویتنام، چین تایپه
سید 4: میانمار، ایران، اندونزی

گفتنی است که تنها تیم ملی فوتبال زنان ایران است که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2022 اولین تجربه خود را در این تورنمنت به دست آورد و سایر تیم‌ها سابقه حضور در این رقابت‌ها را در کارنامه دارند؛ بدون‌تردید نخستین رویارویی با تیم‌های سطح اول فوتبال آسیا می‌تواند دستاورد بزرگی برای فوتبال زنان ایران باشد.

12 تیم شرکت کننده در سه گروه قرعه‌کشی خواهند شد و 2 تیم برتر گروه‌ها به همراه 2 تیم برتر سوم (در مجموع سه گروه) جمعاً 8 تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها را به دست می‌آورند.

5 تیم برتر صعودکننده از 3 گروه به همراه تیم ملی فوتبال زنان استرالیا، مستقیماً جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی 2023 استرالیا را به دست می‌آورند؛ هم‌چنین 2 تیم برتر صعودکننده از جمع تیم‌های سوم جدول هم به رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی 2023 فوتبال زنان صعود می‌کنند.

با توجه به شرایط رنکینگ فیفا و وضعیت تیم‌های حاضر در قاره آسیا و 12 تیم شرکت‌کننده در جام ملت‌ها، قرعه احتمالی ذیل می‌تواند بهترین قرعه ممکن برای فوتبال زنان ایران باشد؛ هر چند که نخستین تجربه حضور شاگردان ایراندوست باعث شده تا توقعات از این تیم در رقابت‌های پیش‌روی بالا نباشد.

گروه ایده‌آل برای تیم ملی فوتبال زنان ایران: استرالیا، کره جنوبی، فیلیپین، ایران

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone