پنجشنبه 14 بهمن 1400
درخشان: طارمی بهترین بازیکن تیم ملی است

درخشان: طارمی بهترین بازیکن تیم ملی است
حمید درخشان معتقد است تیم ملی باید با تمام قدرت در دو بازی آینده حاضر شود.

حمید درخشان در خصوص برد ۱-۰ تیم ملی ایران مقابل امارات به خبرنگار ما گفت: بازی نسبت به بازی قبل کیفیت کمتری داشت که با توجه به اینکه ما یک بازیکن را از دست دادیم، این مساله روی کار تیمی ما تاثیر گذاشت ولی ما باید از نظر فنی توسعه بیشتری داشته باشیم که اگر نفری را از دست می‌دهیم تاثیر زیادی روی نوع بازی ما نگذارد.

او ادامه داد: نکته مهمی که در این بازی می‌توانست قابل بررسی باشد این بود که ما بازیکنانی داریم که لحظه‌ای فراموش می‌کنند در تیم ملی بازی می‌کنند و فکر می‌کنند باید برای همه چیز خودشان تصمیم بگیرند و تمام کنند در صورتی‌که که نیاز است که ما اگر در فرصت ضدحمله‌ای توپ گیرمان می‌آید حداکثر گذشت را انجام بدهیم و بتوانیم به گل برسیم. خودخواهانه به بازی نگاه نکنیم و خودمان را در شرایطی قرار ندهیم که فقط خودمان گل بزنیم. باید تغییری در تیم ملی به‌وجود بیاید تا گذشت بیشتری داشته باشیم.

درخشان در واکنش به حضور امید نورافکن در دفاع وسط عنوان کرد: خیلی خوب است که ما بازیکنانی داریم که در پست‌هایشان جابه‌جا می‌شوند و خوب بازی می‌کنند؛ البته ناگفته نماند که شرایط تیم مقابل هم مهم است و آیا ما می‌توانیم در مقابل آن تیم آزمایشی انجام دهیم و ببینیم ظرفیت خط دفاعی‌مان چقدر است. امارات تیمی نبود که بتواند ما را تحت تحت فشار زیادی قرار بدهد اما بازی کردن نورافکن در آن پست بد نبود و خوب بازی کرد. مثل وحید امیری که در چند پست بازی می‌کند، بعضی بازیکنان شایستگی و توانایی این را دارند که در پست‌‌های دیگر هم بازی کنند‌. نورافکن عملکرد خیلی خوبی داشت اما باید در نظر داشته باشیم ما باید در مرکز خط دفاع بازیکنان قوی‌تری داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با تمجید از عملکرد مهدی طارمی بیان کرد: مهدی طارمی در این بازی هم عالی بازی کرد و حتی چند پاس خوب هم داد که می‌توانست تبدیل به گل شود اما بازیکنان نتوانستند از آنها استفاده کنند. طارمی در حال حاضر جزو بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنانی است که برای تیم ملی نقش آفرینی می‌کند.

او درباره عملکرد امیر عابدزاده در دروازه تیم ملی گفت: عابدزاده عملکردی بسیار عالی داشته است. یکی از ویژگی‌هایی که ایشان دارد، خصوصیاتی از پدرشان است که آرامش دارد. وقتی دروازه‌بان در دروازه آرامش دارد، این آرامش به تیم و خط دفاعی و تک‌تک بازیکنان انتقال پیدا می‌کند. این خیلی خوب است که خط دفاعی تیم یک دروازه‌بان آرام و باهوش پشت سرش دارد.

درخشان در پاسخ به این سوال که از نظر او دو بازی باقی‌مانده تیم ملی چقدر اهمیت دارد، گفت: این دو بازی باید کاملا جدی گرفته شوند. ما باید در این دو بازی طوری بازی کنیم که تاکتیک‌های تیمی‌مان را توسعه بدهیم. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم و دیگر قرار نیست با تیم‌های آسیایی بازی کنیم. الان ما بحث امتیاز نداریم و نوع بازی کردنمان در این دو بازی اهمیت زیادی دارد. اگر ما این دو بازی را با بی‌تفاوت پشت سر بگذاریم، اشتباه است. باید قوی بازی کنیم و کارهای تاکتیکی را در این بازی‌ها مرور کنیم که بهتر و بهتر شویم. جام جهانی با هیچ تیمی شوخی ندارد و اگر شما کمی ضعیف باشی شما را له می‌کند.

او در مورد عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی گفت: عملکرد آقای اسکوچیچ خوب بوده و البته تیم و بازیکنان خوبی هم در اختیار داشته است. بعد از پایان دو بازی باقی‌مانده، باید کار فنی او را بررسی کنند و ببینند چقدر می‌توانند به او کمک کنند و پس از آن درباره او تصمیم بگیرند.

درخشان در پایان در واکنش به اینکه آیا پتانسیل صعود به مرحله حذفی در جام جهانی را در تیم ملی می‌بیند، اظهار کرد: با حرف این اتفاق رخ نمی‌دهد. باید کار شود و توسعه پیدا کنیم و تقویت شویم، بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام بدهیم. الان نمی‌توانیم بگوییم چون تیم ما به جام جهانی صعود کرده آنجا هم می‌تواند صعود کند. آنجا فلسفه و جو دیگری دارد و کیفیت بازی‌ها متفاوت است؛ بازیکنان تراز اول دنیا حضور دارند. تفاوت زیادی دارد و مثل این است که از ابتدایی وارد دانشگاه شوی ولی اگر می‌خواهیم صعود کنیم باید کارمان را توسعه بدهیم و قوی وارد مسابقات شویم.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone