یکشنبه 17 بهمن 1400
عنایتی فوتبال ما دریبل می خواهد و یک حرکت جادویی

عنایتی فوتبال ما دریبل می خواهد و یک حرکت جادویی
درخواست غلامرضا عنایتی از علی کریمی برای حضور در تیم هوادار به نظر می رسد چیزی بیشتر از یک تعارف باشد.

سرمربی تیم هوادار در کنفرانس خبری پیش از بازی با استقلال با تشکر از علی کریمی که نام وی را در جمع یازده بازیکن برتر تاریخ لیگ قرار داده بود به علی کریمی تعارف حضور در تیم هوادار را زد و گفت: من بدن علی کریمی را دیده ام. خیلی خوشم می آید و بدون تعارف می گویم تیمی که علی کریمی نداشته باشد بی فایده است و دوست دارم او در تیم ما حاضر شود!

فارغ از واکاوی این درخواست یا چیزی فراتر از یک تعارف باید گفت حق با غلامرضا عنایتی است. هر تیمی باید علی کریمی داشته باشد تا مسابقه فوتبال زیبا شود. هر تیمی باید یک علی کریمی داشته باشد تا زمانی که پاس های متعدد قطع و منجر به شک گرفتن حمله نمی شود گره کور بازی باز شود. این در بازی دیروز هوادار – استقلال مشهود بود. بازی سه گل داشت اما جذاب و مهیج نبود.

دریبل های جادویی علی کریمی و پاس هایی که می داد یک طرف و بازی یک طرف. البته فوتبال ایران چه در گذشته و چه در عصر حاضر از این دست از بازیکنان را به کرات به خود دیده است. صد البته که مقایسه آنها اشتباه ترین کار ممکن است چرا که هر بازیکن قابلیت های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در استقلال هم از این دست از بازیکنان دیدیم. مجتبی جباری که به قول فوتبالی ها پاس او را بند کتونی مهاجم بود.

فوتبال امروز تیمی تر از گذشته بازی می شود. پاس – پاس و پاس. اما نمی شود خلاقیت را از فوتبال حذف کرد. روزی که خلاقیت از فوتبال حذف شود فوتبال تبدیل به یک بازی ماشینی می شود. چشم ها نیاز دارد چه از روی سکوها و چه از خانه ها صحنه های جذاب و جادویی ببیند. این ها حتی فراتر از گل هستند. حتما غلامرضا عنایتی از روی نیمکت چیزی می داند که می گوید. دل او یک بازیکن کلیدی در ترکیب می خواهد. یکی مثل علی کریمی که وقتی حریف در منطقه یک سوم دفاعی پرتعداد می شود به تنهایی کاری کند. شوتی بزند یا چند نفر را دریبل کند و وارد محوطه جریمه حریف شود و گل.

براستی چرا فوتبال از بازیکنان خلاق خالی شده تا جایی که غلامرضا عنایتی به طور جدی از علی کریمی 43 ساله برای حضور در تیمش دعوت می کند؟ می شود اینطور گفت فوتبال هیچ گاه خالی از استعداد نبوده. شاید این نگاه هاست که منجر به ظهور و تکرار چنین فوتبالیست هایی نشده است. اینکه می گوییم فوتبال یک بازی گروهی است. دریبل نزن فقط پاس بده.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone