دوشنبه 18 بهمن 1400
واکنش سازمان لیگ به حضور تماشاگران در کرج

واکنش سازمان لیگ به حضور تماشاگران در کرج
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به حضور تماشاگران پرتعداد در بازی هوادار و استقلال واکنش نشان داد.

دیدار هوادار و استقلال در شرایطی جمعه شب برگزار شد که برخلاف آیین‌نامه مسابقات تعداد زیادی تماشاگر در ورزشگاه حضور یافتند و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهان دیدار با بازیکنان استقلال شدند.

این موضوع صدای فرهادمجیدی سرمربی استقلال و هم‌چنین بیژن طاهری سرپرست این تیم را درآورد. مسئولان استقلال نسبت به حضور تماشاگران در ورزشگاه کرج موضع گرفتند و خواهان برخورد سازمان لیگ شدند.

حالا سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص صحبت کرده است. او به فرهیختگان گفته است:‌«در بازی استقلال و هوادار در ورزشگاه انقلاب کرج اتفاق‌هایی افتاد که موجب تعجب ما شد. این درحالی است که جلسات هماهنگی را در روز قبل برگزار کرده و تمام ارکان انتظامی و نظارتی و امنیتی که به ما کمک می‌کنند در جلسه حاضر می‌شوند و صحبت‌های لازم را انجام می‌دهند، اما در روز بازی می‌بینیم تماشاگران در ورزشگاه نشسته‌اند.»

او ادامه داد: «سازمان لیگ نمی‌تواند بیرون از ورزشگاه ایستاده و درها را ببندد تا تماشاگران وارد نشوند. ما نهایتا می‌توانیم بازی را تعطیل کنیم که ضرر آن را فوتبال می‌بیند اما هوادار و علاقه‌مند به ورزشگاه می‌آید و تیم‌های پرتماشاگر نیز باعث می‌شوند این هواداران بیشتر به ورزشگاه بیایند. ما هم می‌خواهیم به هر نحوی این وضعیت را کنترل کنیم که این موضوع به عوامل انتظامی رقابت‌ها که باید درها را روی هواداران ببندند، برمی‌گردد و حتی در را قفل کرده و کسی را راه ندهند. این اقدامات برای آنها کاری ندارد و این موضوع به‌عنوان یک مسئول در سازمان لیگ مورد گلایه من است که برگزارکننده نمی‌تواند به‌تنهایی نظم رقابت‌ها را تامین کند. ما فقط باید بازی را در زمین چمن برگزار کنیم اما وقتی که در باز است و هواداران می‌آیند دیگر دست ما نیست.»

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم‌چنین گفت: «امروز باشگاه استقلال معترض است که چرا پشت درهای‌ رختکن این تیم، هواداران حضور داشتند. این موضوع نشان می‌دهد آن کسی که باید بایستد و کنترل کند وظیفه‌اش را بلد نیست یا از وظیفه‌اش بهره‌برداری می‌کند تا دوستان و آشنایان خودش را به ورزشگاه بیاورد.»

مهدی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای تکرار نشدن حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها اندیشیده‌اند، گفت: «باید فوتبال را تعطیل کنیم که این‌طوری فوتبال، تیم‌ملی و باشگاه‌ها ضرر می‌کنند، اما سوال من این است که بازی بدون تماشاگر چه مفهومی دارد؟ وقتی تضمین می‌کنند که بازی بدون تماشاگر است و در جلسه صورت‌جلسه را امضا می‌کنند که این اتفاق بیفتد، اما فردا می‌بینیم ۵۰۰نفر روی سکو هستند و ۳۰نفر هم پشت در رختکن، معنای آن چیست؟ اصلا اگر بازی با تماشاگر هم بود ۳۰نفر پشت درهای رختکن چه‌کار می‌کردند؟ مگر رختکن، منطقه حضور افراد متفرقه است؟ این موضوع نشان می‌دهد افرادی که آنجا هستند یا وظیفه خود را نمی‌دانند یا می‌خواهند از فضایی که دارند سوءاستفاده کرده و عکس یادگاری بگیرند و این یک موضوع واضح است.»

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone