ﺳﻪشنبه 19 بهمن 1400
کالیدو کولیبالی : مندی بهترین سنگربان فوتبال جهان است

کالیدو کولیبالی: مندی بهترین سنگربان فوتبال جهان است
کالیدو کولیبالی، کاپیتان سنگال پس از پیروزی در فینال جام ملت‌های آفریقا، از ادوارد مندی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان جهان نام برد.

ادوارد مندی که چند ماه قبل در لباس چلسی موفق به فتح عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شده بود، شب گذشته نیز درون دروازه سنگال برابر مصر نمایش درخشانی ارائه داده و از عوامل اصلی قهرمانی این تیم لقب گرفت. حالا ادوارد مندی مدعی شد برای کسب این موفقیت به‌شدت تلاش کرده و به عملکرد تیم ملی سنگال افتخار می‌کند. او چندی قبل جایزه بهترین دروازه‌بان سال 2021 جهان را از فیفا دریافت کرده بود.

کالیدو کولیبالی به خبرنگاران گفت: بازی سخت و تورنمنت دشوار بود. اما ما با تکیه بر قدرت تیمی خود موفق به کسب عنوان قهرمانی ‌شدیم. ادوارد مندی، دروازه‌بان سنگال بهترین در پست خود در جهان است و ما با درخشش او عنوان قهرمانی را کسب کردیم.

ما احساس خوشحالی فراوانی داریم. می‌دانستیم که قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا سخت خواهد بود، اما موفق شدیم به این عنوان دست یابیم. تیم ملی سنگال مستحق کسب این عنوان بود.‌ مدت‌ها به دنبال این جام بودیم و حالا این اتفاق رخ داده است. این تیم باشکوه و فوق العاده است."

ادوارد مندی، دروازه‌بان تیم ملی سنگال نیز گفت: "ما به عملکرد خودمان افتخار می‌کنیم، زیرا در گذشته هرگز فاتح این تورنمنت نشده بودیم. ما واقعا سخت تلاش کردیم تا این عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم و امروز در قالب یک گروه و به‌عنوان یک کشور قهرمان شدیم.

به همین دلیل من فوق العاده به کار خودمان افتخار می‌کنم. بازیکنان در ضربات پنالتی واقعا خوب کار کردند، من نیز تمام تلاشم را برای مهار ضربات انجام دهم و در نهایت هم موفق شدم، بنابراین بسیار خوشحالم."

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone