پنجشنبه 21 بهمن 1400
10 انتقال گران مارکت زمستانی اروپا

10 انتقال گران مارکت زمستانی اروپا

پس از اینکه باشگاه ها به دلیل همه گیری کووید-19 در سال 2020 با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شدند، زمستان این فصل کم کم بازار نقل و انتقالات طی فرایندی که معمول تر از قبل از همه گیری بود، دوباره فعال شد. لیگ برتر بار دیگر جایی بود که بیشترین سرمایه گذاری را در پنجره نقل و انتقالاتی انجام داد (335 میلیون یورو)، هزینه ای که این بار توسط ثروتمندانی مانند نیوکاسل هدایت می شد. این باشگاه از شمال انگلیس که اکنون متعلق به یک صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی است، 102 میلیون دلار هزینه کرده تا از چاه خارج شود و پایه های یک تیم قهرمان را بنا کند، همانطور که باشگاههایی مثل چلسی یا منچسترسیتی زمانی چنین کاری را انجام دادند.

جالب اینجاست که سهم لالیگا در بین 10 انتقال گران نقل و انتقالات زمستانی، فقط یک مورد است؛ انتقال فران تورس به بارسا. بازار اسپانیا که از لحاظ تاریخی برای کشورهای خارجی جذاب است، از فعالیت های بزرگ در این پنجره فاصله گرفت. این لیگ تنها 17.9 میلیون درآمد نقل و انتقالاتی داشته است. در هزینه ها هم (77.65 میلیون)، تقریبا تمام پول روی انتقال فران تورس به بارسا متمرکز شده است. در این میان بوندس لیگا هم هیچ سهمی در بین انتقال های گران نداشت.

در حالی که طبق اعلام ترانسفر مارکت 4 انتقال در این پنجره وارد لیست 15 انتقال گران تاریخ مارکت زمستانی شدند، ده انتقال گران این پنجره را در ادامه مرور می کنیم:

10- جولیان آلوارز: (ریور پلاته به منچستر سیتی) – 17 میلیون
پپ گواردیولا از تابستان گذشته به دنبال یک مهاجم مرکزی بود. بعد از ناکامی در جذب هری کین، منچسترسیتی بالاخره یک مهاجم کم هزینه را انتخاب کرد. جولیان آلوارز جوان (22) ریور را ترک می کند تا برای اولین بار در فوتبال اروپا پیاده شود. قرارداد او با سیتی چهار ساله است.

9- رودریگو بنتانکور: (یوونتوس به تاتنهام) – 19 میلیون
تاتنهام در آخرین لحظه در تورین به یک معامله دوگانه دست یافت. این باشگاه دژان کولوسفسکی سوئدی (به صورت قرضی 10 میلیونی با گزینه خرید اجباری 35 هزاری در 18 ماه) و رودریگو بنتانکور، هافبک اروگوئه ای را با 19 میلیون به اضافه 6 بند (30 درصد از انتقال برای بوکاجونیورز) خریداری کرد. با خرید دوم بود که تاتنهام وارد این لیست شد.

8- یوری آلبرتو: (اینترناسیونال به زنیت) – 20 میلیون
اینترناسیونال پورتو آلگره سال را به خوبی آغاز کرده است و در نقل و انتقالات زمستانی بازیکنی را که یک سال و نیم پیش به صورت رایگان در اختیار گرفته بود را به مبلغی مناسب فروخت. یوری آلبرت (20 میلیون) مهاجم جدید زنیت خواهد بود؛ بازیکنی که باید جای سردار آزمون را پر کند.

7- ویتالی میکولنکو: (دیناموکیف به اورتون) – 23.5 میلیون
با وجود جذب دله آلی (آزاد از تاتنهام در یک عملیات مالی خاص که به عملکرد او بستگی دارد) و دونی فن ده بیک به صورت قرضی، گران ترین خرید اورتون، مدافع چپ 22 ساله اوکراینی است که به جای دینیه می آید. جذب ویتالی میکولنکوی جوان 23.5 میلیون برای آبی های بندر لیورپول هزینه داشت.

6- کریس وود: (برنلی به نیوکاسل) – 30 میلیون
پول سرشاری به نیوکاسل تزریق شده و همه باشگاه ها آن را می دانند، به همین دلیل است که برنلی مهاجم نیوزلندی خود را با مبلغی کمتر از بند فسخش از لیست خارج نکرد. نیوکاسل با دست و دلبازی قابل توجهی این خرید را انجام داد و باید دید عملکرد بازیکن 30 ساله پس از به ثمر رساندن تنها سه گل در این فصل برای تیم جدیدش چگونه خواهد بود.

5- لوکاس دینیه (اورتون به استون ویلا) – 30 میلیون
در حالی که در بارسا هنوز به دنبال جایگزینی برای آلبا هستند، کسی که سال ها پیش جایگزین او بود، هنوز در سطح بالایی در انگلیس بازی می کند. به طوری که استون ویلا در زمستان امسال به دنبال مرد فرانسوی رفته است، چیزی که برخی از طرفداران تافی آن را دوست نداشتند، همانطور که در بازی در گودیسون پارک مشاهده شد که در آن، دینیه قربانی پرتاب بطری و هو کردن مداوم شد. با این وجود هزینه قابل توجهی برای این انتقال شده و لوکاس انگیزه زیادی برای اثبات خود دارد.

4- برونو گیمارش: (المپیک لیون به نیوکاسل) – 42.1 میلیون
خرید گران دیگر برای نیوکاسل؛ گیمارش، هافبک 24 ساله برزیلی، بازیکنی که قرار است پروژه جدید را رهبری کند تا زمانی که هزینه پرداخت شده فشار غیرقابل تحملی به او وارد نکند. دو سال پس از امضای قرارداد، لیون قیمت او را دو برابر کرد تا یکی از گرانترین انتقال های مارکت زمستانی این فصل رقم بخورد.

3- لوئیس دیاز: (پورتو به لیورپول) – 45 میلیون
مانند خامس رودریگز یا رادامل فالکائو در زمان خود، یک کلمبیایی دیگر در بین گرانترین های بازار قرار گرفت. او مانند هموطنانش پس از ترک پورتو این کار را انجام می دهد تا این بار در لیورپول ماجراجویی هایش را ادامه دهد. او وظیفه سنگینی در تیم جدیدش خواهد داشت و باید آرام آرام خود را با بازی در کنار فوق ستاره ها وفق دهد.

2- فران تورس: (منچستر سیتی به بارسا) – 55 میلیون
تنها انتقال گران لالیگا در مارکت زمستانی، رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داد. باشگاه بارسلونا طی این انتقال 55 میلیون هزینه کرد تا تورس 21 ساله را به نوکمپ آورده و او را بخشی از پروژه احیای آبی اناری ها کند. هافبک بارسلونا با این انتقال، بار سنگینی را روی دوش خود احساس می کند ولی طی همین چند سال نشان داده که از پس چنین مسئولیت هایی خوب برمی آید.

1- دوسان ولاهوویچ: (فیورنتینا به یوونتوس) – 81.6 میلیون
یکی از شاه مهره های مارکت زمستانی مهاجم ولاهوویچ بود که از بین چند پیشنهاد، حضور در یووه را انتخاب کرد تا به گرانترین خرید این پنجره تبدیل شود. مهاجم ایتالیایی در 24 بازی 20 گل به ثمر رساند تا انتقال گرانش خیلی مورد انتقاد نباشد، گرچه بعضی ها آن را خارج از عرف می دانند. او می خواهد یووه را به بالای جدول برساند و در این راه رقیب سرسختی به نام اینتر پیش روی آنها قرار دارد.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone