جمعه 22 بهمن 1400
فوتبال ملی ایران، همچنان در رنک 21 جهان

فوتبال ملی ایران، همچنان در رنک 21 جهان
در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، جایگاه تیم ملی فوتبال ایران تغییری نسبت به اعلام قبلی از سوی فیفا نداشت.

با پایان فیفادی ماه فوریه و مشخص شدن نتایج تیم‌های ملی، جدیدترین رنکینگ برترین تیم‌های ملی از سوی فیفا اعلام شد که در آن تیم ملی فوتبال ایران بعد از دو پیروزی مقابل عراق و امارات و صعود به جام جهانی، جایگاهش در رنکینگ تغییری نداشت و توانست موقعیت خود در رتبه 21 را حفظ کند.

از نکات جالب‌توجه رنکینگ جدید می‌توان به صعود دو پله‌ای سنگالی‌ها بعد از قهرمانی در آفریقا اشاره داشت که حالا آن‌ها با رسیدن به رتبه 18 به بالاترین جایگاه خود در تاریخ فوتبال ملی سنگال در رنکینگ فیفا رسیده‌اند.

در بین برترین تیم‌های فوتبال ملی جهان هم بلژیک همچنان صدرنشین رنکینگ فیفاست و در رتبه‌های بعدی تیم‌های ملی برزیل، فرانسه، آرژانتین و انگلستان حضور دارند که تنها تغییر در میان برترین تیم‌ها، صعود آرژانتین به رتبه چهارم و سقوط انگلیس به رتبه پنجم است.

در بین کشورهای آفریقایی بعد از جام ملت‌ها می‌توان به صعود چشمگیر کامرون اشاره داشت؛ آن‌ها با 12 پله صعود در رتبه 38 رنکینگ فیفا قرار گرفتند و در کنار این تیم، مصر بعد از نایب قهرمانی در جام ملت‌ها با یازده پله ارتقا نسبت به رنکینگ قبلی به رتبه 34 رسید.

در بین تیم‌های منطقه کونکاکاف نیز کانادا که در آستانه شگفتی‌سازی و صعود به جام جهانی قرار دارد، با 7 پله صعود توانسته خود را رتبه 33 برساند و کاستاریکا نیز با صعودی مشابه کانادا در جایگاه 42 رنکینگ فیفا جای گرفته است.

بیشترین تغییر موقعیت در رنکینگ فیفا متعلق به کشور گامبیاست، آن‌ها با صعودی 25 پله‌ای بعد از حضور در جمع 8 تیم برتر جام ملت‌های آفریقا به رتبه 125 دست پیدا کرده‌اند که صعودی جالب‌توجه است.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone