شنبه 23 بهمن 1400
طالقانی: فدراسیون قبلی خرابه تحویل نداد

طالقانی: فدراسیون قبلی خرابه تحویل نداد
عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون توضیحاتی در رابطه با شرایط این روزهای فدراسیون و درخواست پنج عضو هیئت رئیسه برای عزل عزیزی خادم ارائه کرده است.

در رابطه با شرایط این روزهای فدراسیون و نامه‌ای که پنج عضو هیئت رئیسه برای عزل عزیزی خادم رئیس فدراسیون امضا کرده اند، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: اولین این یک موضوع درون گروهی است و داخل مجموعه باید صحبت بشود. چیز صحیحی نیست و بهتر است کسانی که حرف یا مطلبی در رابطه با این موضوع دارند در هیئت رئیسه مطرح کنند. اما با توجه به مفاد اساسنامه کسانی که می خواهند این کار را در مورد هر عضوی انجام بدهند، حتما باید هشت رای از یازده رای هیئت رئیسه یا دو سوم آرا را داشته باشند.

او درباره پروسه بعدی در صورت داشتن هشت رای در هیئت رئیسه علیه عزیزی خادم، اضافه کرد: بعد از تعلیق در اولین مجمع فدراسیون فوتبال که برای رسیدگی به همین موضوع تشکیل خواهد شد، فرد تعلیق شده از خودش دفاع می کند و بعد از سوی اعضای مجمع مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد با رای گیری مشخص می شود که می‌تواند به کارش برگردد یا خیر.

طالقانی در رابطه با مرحله بعدی در صورت رای ندادن اعضای مجمع به فرد تعلیق شده، توضیح داد: هر فردی که حذف می شود باید پروسه انتخاب انجام شود. کمیته انتخابات شروع به کار می‌کند و ثبت نام برای مشخص شدن فرد جایگزین انجام خواهد شد.

بخش بعدی صحبت های عبدالکاظم طالقانی انتقاد از رفتار پنج عضو هیئت رئیسه مخالف عزیزی‎‌خادم بود و در این رابطه اینطور دیدگاه خود را بیان کرد: فکر می کنم مسائل را به این شکل مطرح کردن در میان شادی جام جهانی و کارهایی که در یکسال اخیر انجام شده خوب نبود. همانطور که گفتم بهتر بود این مسائل درون خانوادگی حل شود و خدایی ناکرده اگر تخلفی هست باید به جاهای مربوط برده شود نه مطبوعات. وقتی به مطبوعات می بری، بد می‌شود و برای ثبات نظام هم خوب نیست. اینطوری می‌گویند سیستم همه‌اش در حال تخلف و در حال رسیدگی به این تخلفات است. تا این موارد اثبات نشده نباید وارد مطبوعات شود و ذهن مردم خراب شود. آن هم در روزهایی که 43امین سالگرد انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم.

از عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون از برخی ابهاماتی که اعضای هیئت رئیسه فعلی به آن اشاره می کنند، پرسیدیم. اینکه شفافیت مالی وجود ندارد و قرارداد هیچ یک از مربیان تیم های مختلف فدراسیون ثبت نشده است.

طالقانی در واکنش به این سوال بیان کرد: در رابطه با اینکه مربیان تیم های مختلف باید قرارداد داشته باشند، اصلا شکی نیست. ببینید دو مطلب وجود دارد. در فدراسیون سیستم هایی که مراقبت می کنند، همیشه وجود داشته اند. سیستمی داریم به نام بازرسی خود مجمع فدراسیون. اینکه می‌گویند تذکر داده‌ایم و پیگیری نکردند را من نمی دانم و مطلع نیستیم. در کل باید کل اعضای هیئت رئیسه توافق داشته باشند و به یک نتیجه واحد برسند و سپس آن را اعلام کنند.

سوال بعدی از طالقانی در رابطه با ارزیابی اش از عملکرد فدراسیون فعلی و مصاحبه‌های مداوم عزیزی خادم پس از انتخاب به عنوان ریاست فوتبال بود که تاکید داشت میراثی بسیار بد را از فدراسیون قبلی تحویل گرفته است. او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد: خب ببینید فدراسیونی که آمده جوان است و موفقیتی که به دست آمده جای خسته نباشید دارد. اما اینکه از گذشته خرابه تحویل گرفته اند، درست نیست. اگر انصاف داشته باشند در 5 مقطع ما شرایط خوبی داشتیم. دو دوره در جام جهانی بودیم. پس عملکرد آنها (فدراسیون مهدی تاج) هم خوب بوده و جای خسته نباشید دارد. نه اینکه مدتی در هیئت رئیسه همین فدراسیون بوده‌ام و بخواهم این حرف ها را بزنم ولی اینکه به خاطر ویلموتس تمام زحمات را از بین ببریم درست نیست.

سوال بعدی در مورد عدم شفافیت مالی در فدراسیون بود که مورد اعتراض پنج عضو هیئت رئیسه هم قرار گرفته است. او در واکنش به این سوال گفت: برای امور مالی فدراسیون چه کسی باید کمک کند؟ آیا مردم باید پول بدهند یا دولت؟ کجا بوده که تیم ملی را رها می‌کنند. این دوره را خبر ندارم و کسانی را برای دریافت منابع مالی پیدا می کنند، ولی در دوره ما منابعی از داخل نبود و همه رسیدها و دریافتی هایی که از فیفا داشتیم هم مشخص است. در این مورد باید جلسه مجمع به تعویق بیفتد تا بررسی شود؛ اینکه چه پولی وارد شده و چه پولی خرج شده. بعید می دانم که مشکلی وجود داشته باشد. در این مورد بازرسی خزانه‌ دار داریم و می تواند بررسی کند. می توانند درخواست کنند و حساب و کتاب را ببیند. از آن طرف هم سازمان های نظارت کننده در مسائل مالی وجود دارد و این کار را می کنند. اگر تا الان انجام نشده نمی‌دانم، ولی در دوره ما بود و خدایی ناکرده اگر کسی بخواهد تخلفی داشته باشد، در فدراسیون فوتبال خیلی زود مشخص می شود.

سوال بعدی از طالقانی در رابطه با عملکرد کمیته اخلاق و انضباطی بود که شائبه هایی در رابطه با مستقل بودن عملکردشان در محافل فوتبالی ایجاد شده است و او در واکنش به این سوال نیز با اشاره به عملکرد حسن زاده و اسدی در فدارسیون گذشته، اضافه کرد: با توجه به شناختی که روی کمیته اخلاق و انضباطی دارم، مورد تایید بودند، ولی در اولین مجمع فدراسیون باید دوباره به پروسه انتخابات بروند. اما از نظر من صلاحیت آقای اسدی و حسن‎‌زاده بسیار انسان‌های خوبی هستند که کارشان را هم به صورت کاملا مستقل انجام می دهند. زمان خودمان این احساس را ندشتیم که بخواهند حقی را باطل کنند. هیئت رئیسه در یک جایی وارد می شود و کار خودش را انجام می‌دهد. امکان دارد حتی در مورد من مطرح شود، ولی اینکه کمیته اخلاق جایی اتفاقی بیفتد و سکوت کند اشتباه است. در مجموع ولی اینکه شائبه حمایت از رئیس فدراسیون از سوی این دو کمیته ایجاد شده را فکر نمی کنم اینطور باشد.

بخش دیگری از حرف های عضو پیشین فدراسیون نیز اینطور با توجه به شرایط فعلی فدراسیون و فوتبال کشور مطرح شد: با این شرایطی که الان داریم، شادی مضاعفی است که بین مردم با رفتن به جام جهانی ایجاد شده است. ضمن اینکه از طریق از ای اف اسی و فیفا رصد می شویم. در فدراسیون اگر خطایی صورت بگیرد، زود رو می شود. اگر مشکلی دارند در خود هیئت مدیره مطرح کنند. نباید مسئله را به جامعه بیاوریم.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone