چهارشنبه 4 اسفند 1400
بعد از قلعه‌نویی نوبت گل‌محمدی است!

بعد از قلعه‌نویی نوبت گل‌محمدی است!

در صورتی که استقلال فردا دیدار برابر فجرسپاسی را بدون شکست سپری کند، فرهاد مجیدی از رکورد شکست‌ناپذیری امیر قلعه نویی عبور خواهد کرد.
استقلال فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و تاکنون به عنوان مدعی اصلی قهرمانی، در صدر جدول رده بندی حضور دارد. شاگردان فرهاد مجیدی فردا باید به مصاف فجرسپاسی بروند و به دنبال کسب پیروزی و حفظ روند خوب خود در این فصل هستند.

یکی از رکوردهای منحصربفرد آبی پوشان در فصل جاری، شکست ناپذیری آنها طی هجده هفته سپری شده از لیگ بیست و یکم است. تیم فرهاد مجیدی تاکنون باختی را در لیگ امسال تجربه نکرده و از این لحاظ با رکورد سپاهان و امیر قلعه‌نویی در لیگ نوزدهم برابری کرده است.

تا پیش از این، رکورد بهترین شکست ناپذیری از آغاز یک فصل جدید از رقابت های لیگ برتر، در اختیار زردپوشان اصفهانی بود. سپاهان از آغاز لیگ نوزدهم تا هفته هجدهم دیدارهایش را بدون شکست سپری کرد. دیدار هفته نوزدهم این تیم به تعویق افتاد و زردپوشان اصفهانی ابتدای دیدار هفته بیستم خود را برابر تراکتور برگزار کردند و در تبریز با دو گل مهدی مهدی پور و آنتونی استوکس تن به شکست دادند.

بدین ترتیب سپاهان در آن فصل 18 دیدار را بدون شکست سپری کرد و در نوزدهمین دیدار خود طعم تلخ شکست را تجربه کرد. در حال حاضر، فرهاد مجیدی در وضعیت مشابهی با امیر قلعه نویی قرار دارد. هر دو سرمربی 18 دیدار نخست خود در لیگ برتر را بدون شکست سپری کرده اند و در صورتی که مجیدی فردا موفق شود دیدار با فجر را بدون شکست سپری کند، از رکورد ژنرال عبور کرده و به تنهایی صاحب رکورد بیشترین شکست ناپذیری از ابتدای یک فصل خواهد شد.

البته رکورد بیشترین شکست ناپذیری متوالی در یک دوره از رقابت های لیگ، همچنان در اختیار سپاهان باقی خواهد ماند. نگاهی به ادوار گذشته نشان می دهد، رکورد شکست ناپذیری در لیگ برتر با 21 بازی در اختیار سپاهان است و این آمار به فصل دهم اختصاص دارد.

سپاهان در لیگ دهم با هدایت قلعه‌نویی در هفته هفتم با نتیجه 3-4 به استقلال باخت و دیگر تا شکست 3-2 مقابل مس کرمان در هفته بیست و نهم هیچ شکستی را تجربه نکرد تا 21 بازی بدون شکست برای این تیم ثبت شود. باید این نکته را متذکر شد که رکورد فوق، برای یک دوره از رقابت های لیگ است چرا که رکورد شکست ناپذیری متوالی در اختیار پرسپولیس است.

سرخپوشان تهرانی در هفته پانزدهم لیگ بیستم با یک گل در اراک، بازی را به آلومینیوم واگذار کردند. شاگردان گل محمدی فصل را با همان یک شکست سپری کردند تا اینکه امسال و در هفته سوم، یک بار دیگر مقابل آلومینیوم مغلوب شدند تا رکورد 22 بازی شکست ناپذیری متوالی در لیگ برتر و طی 2 فصل را از آن خود کنند.

بدین ترتیب رکورد شکست ناپذیری از آغاز و همان هفته نخست یک دوره از رقابت های لیگ برتر با 18 بازی در حال حاضر در اختیار استقلال و سپاهان با هدایت فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی است. رکورد شکست ناپذیری در یک فصل با 21 بازی برای سپاهان به ثبت رسیده و رکورد کلی شکست ناپذیری در بازی های متوالی (در دو فصل لیگ بیستم و بیست و یکم) با 22 دیدار در اختیار پرسپولیس است.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone