دوشنبه 9 اسفند 1400
منصوریان: هرگز داور فوتبال نخواهم شد

منصوریان: هرگز داور فوتبال نخواهم شد

سرمربی نفت آبادان با جملاتی جالب به دفاع از عملکرد داوران فوتبال پرداخت و درخواست کرد از تحت فشار قرار دادن آنها خودداری شود.
در آستانه بازی حساس نفت آبادان مقابل گل گهر سیرجان، علیرضا منصوریان درباره شرایط تیمش برای این جدال گفت: افتخاری است که یک بار دیگر مربی سابق خودم، امیر قلعه نویی را که شخصا دوستش دارم و مربی‌ام بوده است. افتخار این را داشتم که در کنار ایشان جام های مختلفی را در دوران حضور در استقلال افتخارآفرینی کنیم و خداوند هم این لیاقت را به من داده بود که یکی از آن جام‌هایی که برای آن واقعا زحمت کشیدیم، به دست بیاورم.

وی ادامه داد: بازی سختی مقابل تیم امیرخان خواهیم داشت چرا که تیمش واقعا فیزیکی بازی می کند و البته این روزها فوتبال خوبی هم بازی می کند. ما از پارسال که در اراک بودیم برنامه بازی‌ها به شکلی بود که با تیم‌هایی که با گل گهر سیرجان بازی داشتند، هفته بعدش بازی می‌کردیم. ما وقتی بازی های آنها (گل گهر در فصل گذشته) را آنالیز می کردیم، الان یکی از همکارانم گفت که سبک بازی‌شان را کاملا عوض کرده‌اند. تکلیف تیمش همیشه در زمین مشخص است و خیلی مقتدر و محکم بازی می کند. بسیار بازی سختی برای ما خواهد بود و امتیاز این بازی هم برای ما و هم حریف اهمیت دارد. من هنوز نتوانسته‌ام در سیرجان برنده شوم و یک بار در جام حذفی تیم تحت هدایت وینگو بگوویچ را بردیم اما در لیگ نه. امیدوارم اول بازی خوبی را ببینیم و دوم اینکه بتوانیم سربلند از زمین خارج شویم. می دانیم بازی سختی است و کل جریان بازی را برای بچه ها آنالیز کرده‌ایم و امیدوارم به نتیجه برسیم.

منصوریان درباره مشکلات مالی این باشگاه و اهداف‌شان تا پایان فصل اینطور پاسخ داد: شرایط ما با استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و... قابل مقایسه نیست؛ به این خاطر که عدد منابع این تیم‌ها 10 برابر تیم ماست. تا اینجای کار توانایی بازیکنان و اهدافشان راضی کننده است. بین خودمان با بچه ها قول داده ایم و سعی داریم هر بازی را فینال ببینیم. فکر نکنیم بازی بعدی وجود دارد و بدانیم این بازی فینال ماست. ما 5-4 هفته سخت را پیش داریم. بعد از این بازی برابر پرسپولیس، استقلال، پیکان و فولاد خوزستان بازی داریم. بازی های سختی داریم و هر کدام برای ما فینال است. انشاالله امروز تا فردا تمرکزمان روی گل گهر است و اگر توانستیم برنده شویم به بازی بعدی هم فکر خواهیم کرد.

سرمربی نفت آبادان درباره وضعیت مصدومیت بازیکنان تیمش گفت: ما همیشه مصدوم داریم. با توجه به اینکه فشار بدنی ما زیاد است و تمرینات آماده سازی را دیر شروع کردیم نزدیک 6-5 بازیکن مصدوم داریم که نیاوردیم؛ بازیکن محروم هم رضا یزدان‌دوست است که بی‌تجربگی کرد و به خودش اجازه داد با داور روبه‌رو شود و کارت گرفت.

منصوریان درباره انتقاداتش نسبت به عملکرد داوری گفت: من با این فلسفه که یک برنامه بگذارند و بگویند که فلان تیم از داوری سود کرد یا ضرر کرد مخالفم هستم. این موضوع باعث می شود تا فشار بی امان روی داوری گذاشته شود، جریان بازی را از دست داور خارج می‌کند، همچنین به مربی اجازه می دهید که بگوید حق تیم ما را داور خورد. داور حق هیچ تیمی را نمی خورد و اشتباه می کند. چند بازی ما را داوری اشتباه کرد اما یک بازی دیگر آمد مثبت سود زد. اما اینکه بگویید فلان تیم 8 امتیاز و فلان تیم 10 امتیاز سود کرد؛ اشتباه است. به شخصه اگر برگردم به دوران ورزشی هیچ وقت داور نخواهم شد. آدم کم طاقتی هستم. اینقدر آستانه تحمل ندارم که مرا تحت فشار بگذارند، فحش بدهند و پول هم ندهند و بگویند با هزینه خودت به سفر برو. برود فحش بخورد و پول هم نگیرد و هفته ای یک بار هم برنامه بگذاریم و سلاخی اش کنیم. من این آدم نیستم. اگر دوستان می گویند 10 امتیاز، من می گویم 100 امتیاز از ما و گل گهر کم شده است! هر کس از عینک خودش داوری و عملکردش را می بیند. اگر داور را می خواهید بگذارید جلو و قضاوت و کارشناسی‌اش کنید، بگذارید داوران هم آزادانه مصاحبه کنند و از خودشان دفاع کنند. نمی شود که هر دفعه فشار روی آنها بگذاریم. اگر مربی‌ای که مدعی است داور حق ما را خورده، در یک بازی ببازد مطمئنا طلبکار فوتبال می شود. یعنی خودش مطالبه گر می شود. ما می گوییم فردا با گل گهر بازی داریم، یا می بریم یا امیرخان برنده است یا مساوی می شود. بهتر است داور را آزاد بگذاریم تا کارش را انجام دهد.

منصوریان در پایان با تشکر از مدیریت سیرجان در شکل دهی امکانات برای موفقیت این شهر و ورزش آن گفت: مطمئن هستم سیرجان مسیر رشد خودش را به خوبی در آینده طی خواهد کرد.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone