ﺳﻪشنبه 10 اسفند 1400
پرسپولیس ۳- مس رفسنجان ۱

پرسپولیس ۳- مس رفسنجان ۱

استقلال همه تلاش خود را برای پیروزی و کم کردن اختلاف تا صدر جدول انجام داد و مهره‌های هجومی یحیی شب درخشانی را سپری کردند.
پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیستم در آزادی از مس رفسنجان میزبانی کرد. این مسابقه برای پرسپولیسی‌ها اهمیت زیادی داشت و باتوجه به متوقف شدن استقلال، سرخ‌ها به دنبال کم کردن اختلاف بودند.

این دیدار سخت، نفسگیر و جذاب بود و موتور پرسپولیس در شب خوب ترابی و گل‌سازی‌های او روشن شد. در این دیدار عبدی هم جواب انتقادات را با دبل کردن داد و همکاری پهلوان و کمال روی گل دوم مثال زدنی بود.

با این نتیجه پرسپولیس ۴۵ امتیازی شد و در فاصله سه امتیازی با آبی‌ها در رده دوم جای گرفت. مس نیز با همان ۳۳ امتیاز در رده چهارم باقی ماند و نتوانست از مدافع عنوان قهرمانی امتیاز بگیرد.

هفته بیستم لیگ برتر/ دوشنبه 1400/12/09 ساعت 19/ ورزشگاه آزادی/ بدون تماشاگر

تیم داوری: اشکان خورشیدی- مهدی عالیقدر- علی اکبر نوری- جواد رحیم‌زاده/ ناظر: هدایت ممبینی

ترکیب پرسپولیس:

احمد گوهری
سیدجلال حسینی
وحدت حنانوف
رامین رضاییان
سعید آقایی(۸۱-محمد شریفی)
کمال کامیابی‌نیا
میلاد سرلک(۳۲-علی شجاعی)
احسان پهلوان
وحید امیری
مهدی ترابی(۹۰- علی نعمتی)
مهدی عبدی(۹۰-مهدی مهدیخانی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب مس رفسنجان:

داود نوشی صوفیانی
شاهین توکلی
مجید نصیری
فرشاد محمدی مهر(۷۱-حسن جعفری)
عقیل کعبی
سید مهدی حسینی(۷۹-حسین پور امینی)
مهرداد رضایی
مهدی ترکمان(83 - میثم تیموری)
محسن آذرباد(83 - محسن آذرباد)
مجید علیاری
گادوین منشا(۷۹- زاهر بن سلیمان)

سرمربی: محمد ربیعی

اخطار:

شاهین توکلی(۷۷) عقیل کعبی(۹۰)

سعید آقایی(۳۷)

شرح گل

پرسپولیس ۱- مس رفسنجان ۰ ( دقیقه ۲۰: مهدی عبدی): اشتباه مهدی ترکمان و قطع توپ‌ توسط ترابی سرخ‌ها را در موقعیت گلزنی قرار داد و پاس دقیق ترابی را مهدی عبدی با فرصت‌طلبی به گل تبدیل کرد.

پرسپولیس ۱- مس رفسنجان ۱ (دقیقه ۲۳: مجید علیاری): مسی‌ها خیلی زود گل عبدی را جواب دادند. حرکت از سمت راست و پاس عالی در عرض آذرباد علیاری را در موقعیت گلزنی قرار داد و او در میان غفلت مدافعان و گلر پرسپولیس توپ را درون دروازه جای داد.

پرسپولیس ۲- مس رفسنجان ۱ (دقیقه ۳۴: کمال کامیابی‌نیا): کرنر پرسپولیس را رامین رضاییان کوتاه کار کرد و از سمت راست پهلوان دفاع حریف را به هم ریخت و با سانتری عالی، کمال را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ ضربه سر غیرقابل مهار کامیابی‌نیا دومین گل قرمزها را به ثبت رساند.

پرسپولیس۳- مس رفسنجان۱ (دقیقه ۷۴: مهدی عبدی): پاس در عمق ترابی با کنترل علی شجاعی و پاس رو به عقب او همراه شد و مهدی عبدی با شوتی دقیق توپ را درون دروازه مس جای داد و دبل کرد.

شرح بازی:

نیمه اول: ۴۵ دقیقه نخست بازی نفسگیر و پر موقعیت دنبال شد. سرخ‌ها کار را با سرعت بالا آغاز کردند و از همان دقایق اول میل هجومی بالای خود را به رخ کشیدند. پرسپولیس در این نیمه فرصت طلب بود و اشتباه مدافع مس گل اول پرسپولیس را رقم زد. توپگیری ترابی و پاس در عمقش به عبدی باعث شد عبدی ششمین گل فصل خود را به ثمر برساند‌. خوشحالی قرمزها زیاد دوام نداشت و سه دقیقه بعد ضدحمله سریع مس از سمت راست باعث شد علیاری روی پاس در عرض آذرباد در موقعیت گلزنی میان خط دفاعی سردرگم پرسپولیس قرار بگیرد. علیاری با یک بغل‌پای دقیق دروازه گوهری دروازه‌بان امروز پرسپولیس را گشود. با مصدومیت سرلک در دقیقه ۳۰، یحیی طوری تعویض کرد که میل هجومی تیمش حفظ شود؛ علی شجاعی جای سرلک را گرفت تا خط میانی پرسپولیس دچار تحول شود و قرمزها برای گلزنی جلو بکشند. در دقیقه ۳۴ نوبت کمال بود که دروازه مس را با ضربه سر فوق العاده‌اش فرو بریزد؛ کامیابی‌نیا این گل را مدیون پهلوان خوش تکنیک و سانتر دقیق او از سمت راست است. در ادامه این نیمه دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند که به ثمر ننشست.

نیمه دوم: این نیمه در پانزده دقیقه ابتدایی هیچ اتفاق خاصی نداشت. پس از دقیقه ۶۰ مس کمی جلو کشید و بعد از آن نیز پرسپولیس صاحب ۳ ضربه کرنر پیاپی داشت که ترابی می‌توانست با شوتی محکم دروازه را باز کند اما گلر مس مانع شد. در دقیقه ۶۵ نیز فرصت مناسبی پیدا کرد اما شوت او را گوهری مهار کرد. در حالی که مس برای جبران و به تساوی کشاندن مجدد بازی تلاش می‌کرد پاس خلاقانه ترابی و کنترل و پاس رو به عقب شجاعی با ضربه تمام‌کننده عبدی همراه شد و دبل عبدی اختلاف را به دو گل افزایش داد. در ادامه شاگردان محمد ربیعی تلاش بیشتری کردند و با انجام چند تعویض سعی داشتند آهنگ بازی را عوض کنند اما پرسپولیس بازی را کنترل کرد و سه امتیاز این مسابقه را به دست آورد.

*بهترین بازیکنان: (مهدی عبدی و علی شجاعی) در این بازی پرسپولیسی‌ها سرحال نشان دادند و عبدی شب خوبی را در خط حمله سپری کرد. مهاجم‌ پرسپولیس که با مصدومیت پاکدل دوباره فیکس شده بود در این بازی فرصت‌هایش را هدر نداد و پاس‌های عالی ترابی و شجاعی را به گل تبدیل کرد. البته در این مسابقه علی شجاعی که از دقیقه ۳۰ در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت نمایش خیلی خوبی داشت و در بازگشت پرسپولیس به بازی پس از یک-یک شدن نقش پررنگی ایفا کرد و یک پاس گل نیز به عبدی داد.

*اتفاق ویژه: شکست ناپذیری مس رفسنجان در آزادی از بین رفت. شاگردان ربیعی اخرین بار در هفته چهاردهم در همین ورزشگاه از استقلال باخنه بودند و پس از آن مقابل هیچ تیمی مغلوب نشدند. مسی‌ها که در پنج هفته اخیر سپاهان، شهرخودرو و آلومینیوم را برده و مقابل پیکان و فولاد به تساوی رسیده بود حالا بار دیگر در تهران طعم باخت را چشیدند تا رکورد شکست ناپذیری آنها نیز شکسته شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱: فرصت برای مس و گادوین منشا که شوت پای چپ این مهاجم با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳: موقعیت پرسپولیس از روی نقطه کرنر که ترابی توپ را زمینی فرستاد و شوت میلاد سرلک در چارچوب نبود.

دقیقه ۱۹: شوت احسان پهلوان از بالای دروازه نوشی صوفیانی به بیرون رفت.

دقیقه۳۰: میلاد سرلک در برخوردی که داشت احساس مصدومیت کرد و دیگر قادر به ادامه بازی نبود.

دقیقه ۳۲: سانتر از سمت چپ آقایی در بدو ورود به شجاعی رسید و ضربه سر این بازیکن توسط گلر مس به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۴۰: فرصت خطرناک برای علیاری که مدافعان پرسپولیس اجازه شوت‌زنی را به او ندادند.

دقیقه ۴۷: ارسال از سمت چپ توسط علی شجاعی روی سر حنانوف نشست نوشی صوفیانی با جایگیری خوب توپ را جمع کرد.

دقیقه ۵۹: اشتباه حنانوف باعث شد منشا توپ را تصاحب کند و شوت آذرباد با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: امیری در محوطه با تکل مدافع حریف سرنگون شد اما داور تنها کرنر گرفت.

دقیقه ۶۱: پرسپولیس صاحب دو ضربه کرنر پیاپی شد که توپ در پشت محوطه به ترابی رسید و این بازیکن با شوتی محکم دروازه مس را تهدید کرد اما نوشی صوفیانی توپ را برای سومین بار راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۵: حرکت سریع مس از سمت چپ آذرباد را در موقعیتی عالی قرار داد اما شوت او را احمد گوهری گرفت.

دقیقه ۸۴: فرصت مناسب برای مس که سید جلال حسینی توپ را از روی خط دروازه به بیرون زد.

*حواشی:

* گادوین منشا که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد، اینبار با پیراهن مس رفسنجان برابر سرخپوشان تهرانی قرار خواهد گرفت. او اکنون آقای گل لیگ محسوب می‌شود و انگیزه‌های زیادی مقابل پرسپولیس دارد.

* محسن آذرباد کاپیتان مس رفسنجان با 7 پاس گل برترین پاسور فصل تا اینجا است و رقابت او با ترابی که 6 پاس گل داده می‌تواند جذاب باشد.

*تمیروف مهاجم جدید پرسپولیس با مدیر برنامه‌هایش در آزادی حاضر شد و به گفته مدیر برنامه‌های او این بازیکن ازبک می‌تواند هفته آینده سرخ‌ها را همراهی کند.

*حامد لک هنگام گرم کردن گوهری با روحیه کنار فنایی و این دروازه‌بان حضور داشت و صحنه‌های جالبی را خلق کرد.

* برخی از بازیکنان و اعضای کادرفنی دو تیم پس از ورود به ورزشگاه به داخل زمین آمده و کیفیت آن را بررسی کردند.

* دیوارنگاره تیم، آرم باشگاه و ماکت‌های هواداران پرسپولیس روی سکوهای استادیوم آزادی نصب شده بود.

* برخلاف اخباری که در خصوص ممنوعیت ورود دوربین های صدا و سیما به جز دوربین واحد سیار و میکسدزون به داخل ورزشگاه منتشر شده دوربین برخی برنامه‌های تلویزیونی بدون مشکل به استادیوم آمد. پیش از این باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در نامه‌ای به صدا و سیما تهدید کرده بودند در صورتی‌که حق محتوای بازی‌های این تیم‌ها پرداخت نشود، اجازه فیلمبرداری از محتوای دیدارهای‌شان را نمی‌دهند.

* در شرایطی که احمد گوهری نخستین بازی خود را برای پرسپولیس در این فصل انجام می‌‌دهد. فرشاد فرجی هم مانند حامد پاکدل در لیست بازی قرار نگرفت.

* مهدی حیدری پیشکسوت فوتبال و بازیگر ایران و کریم قربانی یکی دیگر از بازیگران تلویزیون هم در ورزشگاه حضور داشتند.

*سعید آقایی با گرفتن کارت زرد مقابل مس چهار اخطاره شد از بازی بعدی مقابل صنعت نفت محروم شد.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone