شنبه 14 اسفند 1400
آغاز مذاکرات میلیاردر ترک برای خرید چلسی

آغاز مذاکرات میلیاردر ترک برای خرید چلسی

محسن بایراک، میلیاردر ترک، مدعی شده که مذاکراتش با وکلای رومن آبراموویچ برای خرید باشگاه چلسی را آغاز کرده است.
حمله نظامی روسیه به اوکراین تبعات بسیاری را برای شهروندان این کشور در سایر نقاط دنیا داشت، یکی از این افراد رومن آبراموویچ است.
فشارها بر باشگاه چلسی و مالک روس آن به حدی بالا رفت که او تصمیم گرفت پس از نزدیک به 20 سال حضور در استمفوردبریج، اقدام به فروش این باشگاه کند.
این در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس انگلیس خواهان قرار گرفتن نام این تاجر روس در فهرست افراد تحریم شده از سوی دولت بریتانیا هستند.
همین موضوع باعث شده که آبراموویچ تصمیم بگیرد پیش از این که نامش در این فهرست قرار بگیرد، تمامی دارایی‌هایی که در لندن دارد شامل چندین خانه و باشگاه چلسی را به فروش برساند.

پیش از این از هانسورگ ویس و تاد بولی، دو تاجر سوییسی و آمریکایی، به عنوان مدعیان اصلی خرید این باشگاه نام برده می‌شد اما حالا بایراک مدعی شده که قصد دارد پرچم ترکیه را در لندن به اهتزاز درآورد.
این تاجر اهل ترکیه که خانواده‌اش یکی از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین خانواده‌ها در این کشور به حساب می‌آیند به یکی از نشریات ترکیه گفت:« ما در حال مذاکره با وکلای آبراموویچ برای بررسی شرایط خرید چلسی هستیم. ما در فاز مذاکره برای امضای قرارداد هستیم. به زودی پرچم ترکیه را در لندن به اهتزاز درخواهیم آورد.»
بایراک در ادامه درباره دلایلش برای خرید این باشگاه انگلیسی اضافه کرد:« ما پیشنهاد خودمان را ارائه کردیم. به خاطر جنگی که بین روسیه و اوکراین درگرفته، آنها ترکیه را کشوری امن خواهند دید و می‌خواهند سرمایه‌گذاری در این کشور صورت بگیرد. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم که به زودی قرارداد خرید چلسی را امضا کنیم.»
بایراک رییس هیئت مدیره هولدینگ گروه آ.بی است که روی رمزارزها، ساخت و ساز، صنعت گردشگری و بخش انرژی سرمایه‌گذاری می‌کند. گفته می‌شود ارزش این شرکت نزدیک به 11 میلیارد دلار است و سرمایه‌گذاری‌هایی در لندن نیز انجام داده است.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone