چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات کاربران ( 0 )
مس رفسنجان 2 - 1 فجرسپاسی شیراز

مس ۲ - فجر ۱

مس رفسنجان علی‌رغم عقب افتادن در دقایق ابتدایی توانست به بازی برگردد و به ناکامی‌های چندهفته اخیرش پایان دهد.
در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر مس رفسنجان از فجرسپاسی شیراز میزبانی کرد‌. با توجه به شرایط دو تیم در هفته‌های اخیر پیش‌بینی می‌شد که این دیدار گل داشته باشد و کادرفنی تیم‌ها شاگردان خود را فقط برای پیروزی راهی میدان کنند.

در این بازی فجرسپاسی در دقایق ابتدایی حملات خطرناکی را انجام داد و با میل هجومی بالا در همان دقایق ابتدایی روی پاس مهربان و شوت نبی‌زاده به گل رسید. پس از گل فجر، میزبان این بازی که اصلا نمی‌خواست یک باخت پیاپی دیگر را تجربه کند جلو کشید و پس از چند دقیقه با ارسال منشا و ضربه سر علیاری بازی به تساوی کشیده شد.

در نیمه دوم دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما این شوت پای چپ منشا بود که به یک سوپرگل تبدیل شد تا شاگردان ربیعی برنده این مسابقه شوند.

با این نتیجه مس ۳۸ امتیازی شد و موقتا در رده چهارم جای گرفت. مسی‌ها باید منتظر نتیجه بازی فردای فولاد برای تعیین رتبه‌شان در پایان هفته بیست و پنجم باشند. فجرسپاسی نیز که در این بازی یک نمایش قابل احترام داشت اما شکست خورد در رده پانزدهم باقی ماند تا نفت مسجد سلیمان و شهرخودرو امیدوارتر شوند.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر/ سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ساعت ۲۰/ ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان/ تعداد تماشاگر: ۷۰۰

تیم داوری: ساعد وفاپیشه، حسین گلشنی، رامین بابایی و ناصر جنگی/ ناظرداوری: نادر جعفری

 

ترکیب مس:

فایز الرشیدی
فرشاد محمدی‌مهر
مجید نصیری
عقیل کعبی
حسن جعفری
میثم تیموری
مهرداد رضایی
سید مهدی حسینی( ۹۰- حسین پورامینی)
محسن آذرباد ( ۸۲- هومن ربیع زاده)
مجید علیاری ( ۸۲- امید لطیفی)
گادوین منشا
سرمربی: محمد ربیعی

 

ترکیب فجر:

ایمان صادقی
یوسف وکیا( ۶۸- حمید نعمتی)
رضا علیاری
محمد قنبری
محمد زینالی
احمدرضا زنده‌روح
عرفان معصومی ( ۸۰- علی فاتح)
علی نبی زاده ( ۷۲- میلاد کمندانی)
شهرام گودرزی
رضا آقابابایی
حسین مهربان( ۷۲- محمد کاظمی)
سرمربی: مجتبی سرآسیایی

اخطار:
عقیل کعبی(۱) گادوین منشا(۴۳) از مس

یوسف وکیا(۳2) علی نبی‌زاده(۷۰) رضا آقابابایی(۸۷)علی فاتح (۴+۹۰) از فجر

شرح گل:
مس رفسنجان صفر- فجرسپاسی یک (دقیقه ۱۵: علی نبی‌زاده): حرکت بازیکنان فجر با حسین مهربان با پاس در عرض این مهاجم در محوطه به سمت راست همراه شد و نبی‌زاده با حفظ توپ و ضربه‌ای دقیق دروازه فائز الرشیدی را در میان غفلت مدافعین نارنجی‌پوش باز کرد.

مس رفسنجان یک - فجرسپاسی یک (دقیقه ۲۲: مجید علیاری): حرکت سریع بازیکنان مس با توپگیری تیموری، مسی‌ها را در موقعیت گلزنی قرار داد. با پاس تیموری، سانتر گادوین منشا از سمت چپ محوطه جریمه روی سر مجید علیاری نشست تا گل فجری‌ها خیلی زود با شکل‌گیری این مثلث جواب داده شود.

مس رفسنجان دو- فجرسپاسی یک( دقیقه ۶۶: گادوین منشا): یک سوپرگل از گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای مس، نارنجی‌پوشان را پیش انداخت. منشا با توپگیری پشت محوطه شرایط را برای شوتزنی مساعد دید و با یک شوت محکم پای چپ دروازه صادقی را فرو ریخت. توپ پیش از رسیدن به ایمان صادقی به زمین هم خورد تا مهار آن غیرممکن شود.

لحظات حساس:

دقیقه ۹: شوت از پشت محوطه جریمه فجرسپاسی توسط علیاری که از بالای دروازه صادقی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴ : سانتر گادوین منشا به درون محوطه جریمه توسط مدافعان فجرسپاسی دور شد.

دقیقه ۱۵: پاس دقیق نبی‌زاده و شوت مهربان از بالای دروازه با اختلاف کم به بیرون رفت تا جدی‌ترین موقعیت فجر خلق شود.

دقیقه ۲۵: شوت محکم گادوین منشا از پشت محوطه جریمه ‌به سمت مرکز دروازه فجر زده شد که با واکنش خوب ایمان صادقی دور شد.

دقیقه ۳۷: شوت سنگین مهرداد رضایی با واکنش خوب صادقی راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۰: پاس عقیل کعبی برای رضایی و ضربه سر او که با واکنش خوب صادقی توپ به کرنر رفت؛ در این صحنه مدافعان عملکرد خوبی نداشتند که با اعتراض ایمان صادقی به هم‌تیمی‌هایش همراه شد.

دقیقه ۴۳: شلیک محکم مهرداد رضایی از پشت محوطه جریمه فجرسپاسی با پای چپ که ایمان صادقی توپ را در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۴۶: شوت خطرناک زنده روح از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه مس رفسنجان که با واکنش خوب سنگربان مس توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۵۵: توپ ربایی از آذرباد و پاس در عمق خوب او برای منشا که توسط مدافعان فجر توپ دور شد و ثمری نداشت.

دقیقه ۷۵: ضربه دقیق زنده روح از نقطه کرنر که مستقیم به سمت چارچوب زده شد و با واکنش خوب فائرالرشیدی به کرنر رفت.

دقیقه ۷۷: ارسال گادوین منشا با بیرون پا برای علیاری که شوت او با اختلاف کم از کنار دروازه فجر به بیرون رفت.

شرح بازی:
نیمه اول: ابتدای بازی با حملات فجر به سمت دروازه مس آغاز شد و شاگردان سرآسیایی میل زیادی برای رسیدن به گل داشتند و تلاش زیادی کردند که همین اتفاق باعث شد علیاری در دقیقه یک کارت زرد زود هنگام دریافت کند. بعد از آن بازیکنان شیرازی حملات خوبی را به سمت دروازه مس انجام دادند و در یک موقعیت جدی توپ توسط مهربان با اختلاف کم به بیرون رفت. فجر سپاسی بعد از چند حمله توانست در دقیقه ۱۶ توسط نبی‌زاده به گل برسد. بعد از آن شاگردان ربیعی سعی کردند بازی را به تعادل بکشند و در نهایت توانستند روی پاس خوب منشا و ضربه سر دقیق علیاری تنها چند دقیقه پس از گل فجر به گل برسند. بعد از گل مس رفسنجان، حملات آن‌ها به سمت دروازه صادقی افزایش یافت و توانستند موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه تیم مهمان ایجاد کنند. فجر سپاسی در دقایق انتهایی نیمه اول توانست چند موقعیت خطرناک روی دروازه مس ایجاد کند که سودی نداشت و دو تیم با تساوی یک - یک به رختکن رفتند.

نیمه دوم: این نیمه با چند حمله سریع توسط بازیکنان فجر سپاسی آغاز شد و آن‌ها تلاش کردند تا در دقایق ابتدایی نیمه دوم به گل برتری برسند اما این شاگردان ربیعی بودند که روی یک ضد حمله در دقیقه ۶۶ توانستند با شوت عالی منشا گل دوم را بزنند. در ادامه بازیکنان مس رفسنجان آرایش دفاعی گرفتند و سعی کردند در ضد حملات روی دروازه صادقی خطر ایجاد کنند‌. سرآسیایی چند تعویض هجومی انجام داد تا به گل تساوی برسد و ربیعی تلاش کرد با انجام چند تعویض و فرستادن مدافعین به زمین، برتری را برای تیمش حفظ کند. بازیکنان فجر با ارسال‌های مستقیم به روی دروازه فائزالرشیدی توانستند چند موقعیت خطرناک ایجاد کنند که با واکنش خوب سنگربان مس و یا مدافعین توپ دور می‌شد و ثمری نداشت‌. در نهایت این بازی با برتری دو بر یک به سود مس به پایان رسید تا نارنجی‌پوشان رفسنجانی سه امتیاز مهم را در خانه با حضور تماشاگران به‌دست بیاورند.

بهترین بازیکن:
گادوین منشا ستاره درخشان امشب رفسنجان بود. این مهاجم نیجریه‌ای تمام تلاش خود را به‌کار گرفت و در نیمه نخست یک پاس گل خوب ارسال کرد و در نیمه دوم نیز با شوتی زیبا گل زد تا برای کامبک مس همه کار کرده باشد. این سیزدهمین گل منشا در این فصل لیگ بود و فاصله‌اش با یامگا در جدول بهترین گلزنان افزایش یافت.

 اتفاق ویژه:
مس که یک تیم شگفتی‌ساز در دومین فصل حضورش در لیگ بوده پس از شکست سه‌گله مقابل پرسپولیس در هفته بیستم دیگر طعم برد را نچشیده بود! شاگردان ربیعی پس از شکست مقابل سرخ‌ها با نفت مسجد سلیمان و هوادار مساوی کردند و پس از آن نیز به ذوب آهن و تراکتور در لیگ باختند و همچنین جام حذفی را مقابل خلیج فارس ماهشهر از دست دادند. درحالی‌که در این بازی نیز فجر با گل زودهنگام می‌توانست شکست متوالی دیگری را برای مس رقم بزند، بازیکنان این تیم به خودشان آمدند و در شب درخشش منشا سه امتیاز سخت را کسب کردند.

درحاشیه:

*عقیل کعبی در همان ثانیه‌های ابتدایی با خطا روی گودرزی کارت زرد گرفت.

*پس از سوپرگل منشا تماشاگران میزبان یک صدا او را تشویق کردند تا این مهاجم خوشحالی‌اش را با هواداران تقسیم کند.

*نبی‌زاده در دقیقه ۷۰ به شکل عجیبی پیراهن آذرباد را کشید تا داور به او کارت زرد دهد.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone