چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات کاربران ( 0 )
شهرخودرو 1-1 صنعت نفت

شهرخودرو 1-1 صنعت نفت

پاسخ شوت دیدنی وینگر شهرخودرو در نیمه دوم توسط مهاجم صنعت نفت داده شد تا نبرد شاگردان سیدعباسی و منصوریان با تساوی به پایان برسد.
بعد از آن‌که شرایط جوی آبادان باعث لغو پرواز کاروان تیم فوتبال صنعت نفت شد و سپس تقابل این تیم در مشهد مقابل شهرخودرو 24 ساعت به تعویق افتاد، امروز (چهارشنبه) و از ساعت 17:30 در نخستین تقابل از روز دوم هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، شاگردان سیدعباسی و منصوریان در مشهد به مصاف هم رفته‌اند.

با توجه به توقف روز گذشته نفت مسجدسلیمان و شکست فجرسپاسی فرصتی ایده‌آل برای فرار شهرخودرو از قعرجدول به‌وجود آمده و عنابی‌پوشان مشهدی با انگیزه کسب 3 امتیاز خانگی و فرار از قعر جدول پا به میدان مسابقه گذاشتند؛ آن‌سوی میدان هم زردپوشان صنعت نفت با هدف حفظ موقعیت خود در بین تیم‌های نیمه بالای جدول به مشهد سفر کرده بودند.

شهرخودرو 4 بازی پیاپی خود را پیش از مسابقه امروز بدون شکست سپری کرده بود و در مقابل شاگردان منصوریان در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند و امروز در برابر حریف قعرنشین خود به دنبال طلسم‌شکنی بودند.

بارش شدید باران نیمه اول مسابقه را تحت‌تاثیر خود قرار داده بود اما عنابی‌پوشان مشهدی نمایش تهاجمی بهتری از خود نشان دادند؛ بعد از خلق چند موقعیت گلزنی توسط ابوالفضل عکاشه، سرانجام شوت زیبای محمدابراهیم رضازاده باعث شد تا قفل دروازه صنعت نفت آبادان شکسته شود و با گلزنی رضازاده شهرخودرویی‌ها برنده به رختکن رفتند.

با توجه به شکست یک نیمه‌ای‌ نفتی‌ها، شاگردان منصوریان نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کردند اما خط دفاعی شهرخودرو به‌خوبی ایستادگی کرد و موقعیت‌سازی پی در پی زردپوشان صنعت نفت با واکنش خوب مدافعان عنابی‌پوش همراه شد. مهم‌ترین موقعیت گلزنی نفتی‌ها را حسن بیت‌سعید در مقابل دروازه‌ای خالی از دروازه‌بان از دست داد!

سرانجام حملات نفتی‌ها در دقیقه 85 جواب داد و رضا جبیره روی ارسال عالی حسن بیت‌سعید توانست گل اول صنعت نفت و گل تساوی تیمش را در مسابقه امروز به ثمر برساند؛ بعد از گلزنی جبیره، شهرخودرویی‌ها آرایش تهاجمی به خود گرفتند اما ناکام در فتح دوباره دروازه حریف بودند تا در نهایت بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد.

تساوی دو تیم در مسابقه امروز باعث شد تا شهرخودرو با 15 امتیاز کماکان قعرنشین جدول رده‌بندی بماند و در مقابل نفتی‌ها با 32 امتیاز موقعیت خود در رتبه هشتم جدول را تثبیت کردند.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 1401/02/14؛ ساعت 17:30
استادیوم: ثامن الائمه مشهد / بدون تماشاگر

داور: علی صفایی / کمک‌ها: میلاد قاسمی و مجتبی غریب؛ داور چهارم: علی بای / ناظر: ابوطالب طاهریان

شهرخودرو خراسان

یوسف بهزادی
مجتبی بیژن
محمدحسین حیدری
مرتضی حسین‌زاده
محمدابراهیم رضازاده
علی طاهران
محمدرضا فلاحیان (از دقیقه 87: محمدرضا رئوفی‌منش)
محمد محمدزاده (از دقیقه 64: مسعود زائر کاظمینی)
امیرحسین نعمتی
ابوذر صفرزاده (از دقیقه 71: فردین رابط)
ابوالفضل عکاشه (از دقیقه 71: رضا کرملاچعب)

سرمربی: داوود سیدعباسی

صنعت نفت آبادان

فرزین گروسیان
حسین ساکی (از دقیقه 81: سید فاخر تهامی)
محمد طیبی
میثم تهیدست
امید خالدی
محمدرضا غبیشاوی (از دقیقه 67: شروین بزرگ)
امید حامدی‌فر
طالب ریکانی (از دقیقه 81: محمدرضا زواری)
حکیم نصاری (از دقیقه 87: عباس بوعذار)
حسن بیت‌سعید
رضا جبیره

سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار:

امید حامدی‌فر در دقیقه 11 از صنعت نفت آبادان
یوسف بهزادی در دقیقه 62 از شهرخودرو مشهد

شرح گل:

شهر خودرو مشهد 1 - 0 صنعت نفت آبادان (دقیقه 23 - محمدابراهیم رضازاده): وینگر چپ پیش‌تاخته شهرخودرو با نفوذ عالی خود در پشت محوطه جریمه شوتی ناگهانی را روانه دروازه صنعت نفت کرد و ضربه زیبای رضازاده دور از دستان فرزین گروسیان به گل اول شهرخودرو بدل شد.

شهر خودرو مشهد 1 - 1 صنعت نفت آبادان (دقیقه 85 - رضا جبیره): نفوذ حسن بیت‌سعید از سمت چپ با ضربه تمام‌کننده عالی رضا جبیره همراه شد و مهاجم نفتی‌ها توانست با شوت خود درون محوطه شش‌قدم گل تساوی را وارد دروازه تیم مشهدی کند.

اتفاق ویژه:

تیم فوتبال شهرخودرو خراسان بعد از 23 هفته حضور در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر امروز می‌توانست با کسب پیروزی مقابل صنعت نفت از قعر جدول فاصله بگیرد اما در فاصله 5 دقیقه تا پایان بازی، برد عنابی‌پوشان به تساوی بدل شد تا شاگردان سیدعباسی برای سومین بازی متوالی متوقف شوند و ناکام در فرار از قعر جدول باشند. شهرخودرو 15 امتیازی در کنار فجرسپاسی با 16 امتیاز و نفت مسجدسلیمان با 18 امتیاز سه تیم حاضر در کورس بقا در لیگ برتر هستند.

بهترین بازیکن:

محمدابراهیم رضازاده وینگ‌بک چپ شهرخودرو خراسان نمایشی فوق‌العاده از خود به جای گذاشت و توانست با ثبت یک سوپرگل روز درخشانی را در ترکیب عنابی‌پوشان داشته باشد؛ در کنار رضازاده، محمد طیبی مدافع باتجربه صنعت نفت با تک عالی خود یک گل را از تیم شهرخودرو گرفت و حسن بیت‌سعید هم روز خوبی را در خط حمله نفتی‌ها گذراند. حسین حیدری مدافع جوان شهرخودرو هم از دیگر بازیکنان شاخص مسابقه امروز بود.

دقایق حساس

دقیقه 8: فرار سرعتی ابوالفضل عکاشه با شوت این مهاجم از درون محوطه جریمه صنعت نفت همراه شد که ضربه عکاشه به شکلی خطرناک از کنار دروازه صنعت نفت آبادان به بیرون رفت.
دقیقه 14: با تاثیرگذاری محمدرضا فلاحیان فرصت ایده‌آل گلزنی برای شهرخودرو به‌دست آمد که فرزین گروسیان با واکنش دیدنی مانع از گلزنی ابوالفضل عکاشه شد و در موقعیت تک به تک گروسیان توپ را دفع کرد.
دقیقه 46: ضربه سر مجتبی بیژن روی ارسال ضربه کرنر به شکلی خطرناک از بالای دروازه صنعت نفت آبادان به بیرون رفت.
دقیقه 59: فرصت فوق‌العاده گلزنی برای صنعت نفت آبادان به‌وجود آمد که حسن بیت‌سعید، یوسف بهزادی سنگربان شهرخودرو را هم از پیش برداشت اما نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و به شکلی عجیب ضربه بیت‌سعید از بالای دروازه شهرخودرو از زمین مسابقه خارج شد.
دقیقه 62: شوت سرکش طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه شهرخودرو نواخته شد که ضربه ریکانی از بالای دروازه تیم مشهدی به بیرون رفت.
دقیقه 76: ضدحمله سرعتی بازیکنان شهرخودرو با ضربه فردین رابط همراه شد که شوت او به شکلی خطرناک با فاصله‌ی اندک از کنار دروازه صنعت نفت به اوت رفت.
دقیقه 81: اشتباه حکیم نصاری در تعویق منطقه بازی باعث خلق موقعیت خوب گلزنی برای شهرخودرو شد که شوت فردین رابط خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 86: شوت سهمگین محمدابراهیم رضازاده با فاصله‌ی اندک از بالای دروازه صنعت نفت به بیرون رفت و وینگر شهرخودرو ناکام در ثبت دومین گل خود در مسابقه امروز بود.
دقیقه 90+5: کار تیمی زیبا بازیکنان صنعت نفت با ضربه عباس بوعذار از درون محوطه جریمه شهرخودرو همراه شد که شوت بوعذار از روی خط دروازه با تکل استثنایی محمدحسین حیدری برگشت داده شد.

در حاشیه

* علی‌رغم نامه‌نگاری باشگاه شهرخودرو برای حضور تماشاگران، دیدار امروز در غیاب هواداران مشهدی برگزار شده است.
* دو تیم در شرایطی به تعطیلات رفتند که در آخرین بازی‌شان 6 گل رد و بدل شده است! صنعت نفت در خانه مقابل سپاهان 4-2 شکست خورد و شهرخودرو هم در سیرجان برابر گل‌گهر با نتیجه 3-3 متوقف شد.
* بعد از تساوی پرگل در سیرجان مقابل گل‌گهر، سیدعباسی تصمیم گرفته تنها یک تغییر اجباری را در ترکیب تیمش داشته و ابوذر صفرزاده به جای مهدی شریفی امروز در ترکیب اولیه عنابی‌پوشان جای گرفته است.
* شکست سنگین خانگی برابر سپاهان باعث شده تا علیرضا منصوریان ترکیب تیمش را دستخوش تغییرات مهمی کند و زردپوشان با 6 تغییر در قیاس با دیدار پیشین خود برابر شهرخودرو صف‌آرایی کرده‌اند.
* داوود سیدعباسی پیش از شروع مسابقه به استقبال از همبازی سابق خود رفت و برخورد گرمی با علیرضا منصوریان و اعضای کادرفنی صنعت نفت آبادان داشت.
* از ساعتی پیش از شروع مسابقه ‌باران در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد در حال باریدن بوده و تقابل شهرخودرو و صنعت نفت نیز زیر بارش باران در حال برگزاری است.
* بارش باران شدت زیادی به خود گرفته و بازیکنان و حتی داور مسابقه بارها در جریان بازی تعادل خود را از دست داده‌اند.

* اعتراضات کادرفنی شهرخودرو نسبت به عملکرد علی صفایی باعث شد تا در دقیقه 90+1 داور مسابقه، سیدمهدی سیدصالحی مدیر تیم شهرخودرو را با کارت زرد جریمه کند.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone