شنبه 31 ارديبهشت 1401
فجرسپاسی 0-1 ذوب‌آهن

فجرسپاسی 0-1 ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن در دیداری خارج از خانه توانست از سد فجرسپاسی بگذرد و به رتبه هفتم جدول صعود کرد.
در یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر در منطقه خطر، تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز در خانه پذیرای ذوب‌آهن اصفهان بود؛ شاگردان مجتبی سرآسیایی برای زنده ماندن امیدشان به بقا در لیگ برتر نیازمند کسب 3 امتیاز در ورزشگاه حافظیه شیراز بودند و در مقابل انگیزه ذوبی‌ها تثبیت موقعیت‌شان در میانه‌های جدول بود.

شاگردان مهدی تارتار در نیمه نخست نمایش بهتری از خود نشان دادند و گلزنی محمد قریشی مدافع پیش‌تاخته ذوبی‌ها در دقیقه 19 روی ارسال ضربه کرنر باعث شد تا حملات ذوب‌آهن به نتیجه برسد و سبزپوشان با یک گل از حریف خود پیش افتادند؛ بعد از گلزنی قریشی، توپ و میدان کماکان در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن باقی ماند و آن‌ها توانستند با مدیریت بازی نیمه نخست را با پیروزی به پایان ببرند.

فجری‌ها در نیمه دوم سعی داشتند تا با پی‌ریزی ضدحملات روی دروازه ذوب‌آهن به گل تساوی برسند اما خط دفاعی ذوب‌آهن به خوبی ایستادگی کرد و در مقابل ذوبی‌ها چند فرصت رسیدن به گل دوم را هم داشتند که حملات آن‌ها به تور دروازه حریف نرسید تا تک گل محمد قریشی در نیمه نخست سرنوشت مسابقه امروز را رقم بزند.

ذوب‌آهن با برتری بیرون از خانه امروز توانست بعد از 4 هفته مجدداً طعم پیروزی را بچشد و شاگردان تارتار با 3 پله صعود در جدول با 36 امتیاز در رتبه هفتم جدول جای گرفتند؛ در مقابل فجرسپاسی برای بیست و سومین هفته پیاپی ناکام در رسیدن به پیروزی بود تا شاگردان سرآسیایی با 17 امتیاز در موقعیت پانزدهم جدول باقی بمانند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ پنجشنبه: 1401/02/29 ساعت 20:00
استادیوم: حافظیه شیراز / بدون تماشاگر

داور: موعود بنیادی فرد / کمک‌ها: مهدی عالیقدر و فرهاد فرهادپور؛ داور چهارم: مسعود حقیقی / ناظر: ایرج نظری

فجرسپاسی شیراز

ایمان صادقی
امید منصوری
محمدعرفان معصومی
شهرام گودرزی (از دقیقه 78: علی فاتح)
فرزان دانا
محمد زینالی
حمید نعمتی (از دقیقه 61: دانیال کردستانی)
محمد کاظمی (از دقیقه 61: علی مولایی)
میلاد کمندانی (از دقیقه 61: رضا آقابابایی)
احمدرضا زنده روح
یوسف وکیا (از دقیقه 61: محمدرضا خدری)

ذوب‌آهن اصفهان

حبیب فرعباسی
حامد نورمحمدی
سید محمد قریشی
مسعود ابراهیم زاده
آرمان قاسمی
سجاد جعفری (از دقیقه 79: پوریا پورعلی)
سجاد دانایی (از دقیقه 79: امیرحسین صدقی)
محمد حسین اسلامی (از دقیقه 64: محمد خدابنده‌لو)
سعید باقرپسند
سینا اسدبیگی
سجاد آشوری (از دقیقه 85: محمدامین درویشی)

نیمه اول:

سبزپوشان ذوب‌آهن با نمایشی تهاجمی بازی را آغاز کردند و به دنبال کسب 3 امتیاز در بیرون از خانه بودند؛ نمایش هجومی شاگردان تارتار باعث شد تا قفل دروازه فجرسپاسی بشکند و روی ارسال سجاد آشوری، محمد قریشی توانست گل برتری تیمش را در دقیقه 19 به ثمر برساند. علی‌رغم حملات بازیکنان فجر، بازیکنان ذوب‌آهن به خوبی در حفظ اندوخته یک گله خود در نیمه نخست موفق بودند و حتی صاحب دو فرصت گلزنی هم برای افزایش فاصله خود با فجرسپاسی شدند که درخشش ایمان صادقی مانع از گلزنی دوباره شاگردان تارتار شد.

نیمه دوم:

مجتبی سرآسیایی سرمربی فجرسپاسی با تغییرات گسترده در ترکیب تیمش سعی کرد تا بتواند شرایط را به سود فجرسپاسی تغییر بدهد؛ تغییرات سرمربی جوان فجری‌ها باعث شد تا در نیمه دوم مالکیت توپ بیشتر در اختیار فجری‌ها باشد اما حملات آن‌ها راه به جایی نبرد و خط دفاعی ذوب‌آهن نمایش بی‌نقصی را از خود در شیراز به اجرا گذاشت تا نیمه مربیان برنده نداشته باشد و شاگردان تارتار با همان برتری یک گله در نیمه اول بازی را به پایان ببرند.

شرح گل

فجرسپاسی 0-1 ذوب‌آهن (محمد قریشی در دقیقه 19): ارسال زیبای سجاد آشوری از روی نقطه کرنر از سمت راست باعث شد تا محمد قریشی از میان مدافعان فجر به هوا پرواز کند و با ضربه سری زیبا توانست دروازه فجرسپاسی را باز کند.

اتفاق ویژه

فجرسپاسی برای بیست و سومین هفته متوالی ناکام در کسب پیروزی بود تا شاگردان مجتبی سرآسیایی با 17 امتیاز کماکان در منطقه خطر باقی بمانند و یک گام دیگر به سقوط به لیگ یک نزدیک‌تر شوند؛ جالب اینکه بجز فجر هم نفت و هم شهرخودرو هم امروز از حریفان شکست خوردند و فجر موقعیت مهمی را از کف داد.
بهترین بازیکن
محمد قریشی مدافع ذوب‌آهن که زننده گل سه امتیازی تیمش در نیمه نخست بود، به جز گلزنی توانست در فاز دفاعی یکی از بهترین نمایش‌های خود را در لیگ بیست و یکم به اجرا بگذارد و شب بی‌نقصی را در شیراز گذراند؛ در کنار قریشی، سجاد آشوری هافبک ذوب‌آهن و حبیب فرعباسی دروازه‌بان این تیم جزو چهره‌های شاخص مسابقه امشب بودند.

در حاشیه

* علیرضا احسانی مدیرعامل ذوب‌آهن همراه شاگردان تارتار در سفر به شیراز بود و در ورزشگاه حافظیه حضور داشت.
* هواداران فجرسپاسی استقبال خوبی از مسابقه امروز داشتند و سکوهای بخش مهمی از سکوهای ورزشگاه حافظیه را پر کرده بودند.
* مصطفی صداقت مربی جوان و جدید تیم فوتبال فجرسپاسی امروز روی نیمکت تیمش حضور یافته بود.
* پیش از شروع مسابقه، مجتبی سرآسیایی سرمربی فجرسپاسی به سوی نیمکت ذوب‌آهن رفت و به مهدی تارتار و همکارانش خوش‌آمد گفت.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone