جمعه 18 شهریور 1401
سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب شد

سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب شد

مهدی تاج در نشست مطبوعاتی امروز خبر مهمی به خبرنگاران داد؛ به گفته او جواد نکونام در برنامه درنظر گرفته شده، سرمربی احتمالی تیم ملی در جام ملت‌های 2023 خواهد بود.فوری؛ سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب شد
به گزارش ورزش سه، کنفرانس مطبوعاتی امروز رئیس فدراسیون پس از صحبتهای اولیه درباره پرونده‌های قضایی به جایی رسید که او درباره موضوع "مربی ایرانی" تیم ملی اظهارنظر کند؛ چیزی که مطلوب فضای این روزهای کشور هم هست.

رئیس فدراسیون در این نشست گفت: در بعضی از صحبت های بزرگان است که از مربی داخلی استفاده شود. ما یک مربی داخلی بسیار عالی را کنار آقای کی‌روش قرار خواهیم داد که بتوانیم بعدها امیدوار باشیم از سرمربی داخلی استفاده کنیم. در هر صورت این رویه بسیار خوبی است که انجام شده است. من از همه مربیان داخلی تشکر می کنم که یک روز تیم ملی را اداره کردند. مانند آقای مهاجرانی، مایلی کهن، قلعه نویی، دایی، شاهرخی، فرکی، پروین، قطبی و سایرین. اینها مربی داخلی بودند و تیم ملی را به بهترین شکل اداره کردند. امیدوارم روزی بتوانیم مربی داخلی موفقی را بالای سر تیم ملی داشته باشیم و اکنون این را مدیریت می کنیم؛ به همین دلیل قرارداد آقای کی‌روش را یک قراردادی موقت تلقی کردیم.

او افزود: قرارداد او ماهی ۵۰ هزار یورو است، چون می دانم اگر اینها را نگوییم روزهای دیگر می گویند شفاف سازی کنید. ایشان ۵ دستیار دارد که قراردادشان ۳۰ هزار یورو است و مدت آن سه ماهه و تا پایان جام جهانی است. البته برای هر دو طرف این امکان وجود دارد که اگر خواستیم تا جام ملت ها ادامه دهیم. من از آقای کی روش بسیار تشکر می کنم. ایشان این مسئولیت را با همین مدت پذیرفت. برای آقای کی روش این حسن را داشت و دارد که برای پنجمین بار روی نیمکت یک تیم در جام جهانی می نشیند. برای ایشان حسن است و برای ما نیز این حسن را دارد که مربی‌ای را استخدام می کنیم که چند سال با تیم ملی ما کار کرده است، همه شرایط تیم ملی را می داند، ضوابط تیم ملی را می داند. من مطمئنم یک نظم خیلی قوی و منسجمی به نیمکت، رختکن و اردوهای تیم ملی بر می‌گردد. ما شاید در آینده بتوانیم از آن استفاده بهینه ببریم.

اگرچه هنوز توافق نهایی با فولاد انجام نشده اما با بسته مدنظر تاج، این مربی را باید دستیار قطعی ایرانی کی روش در تیم ملی دانست
تاج در بخش دیگری از صحبت هایش به رونمایی از مدلی پرداخت که او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در نظر دارد. مدل آلمانی که پیش از این در تیم های ملی استفاده می شد و دستیار سرمربی تیم ملی به مرور زمان جای سرمربی را می گرفت. چیزی که او به آن اشاره کرد، حضور جواد نکونام در تیم ملی و تغییر تدریجی سرمربی تیم ملی از کی روش به وی بود. تاج حتی گفت که احتمالا در جام ملت های آسیا 2023، کی روش مدیرفنی تیم خواهد بود و نکونام به عنوان سرمربی در این تورنمنت حضور خواهد یافت.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone